Miss Li Skrevet 27. mai 2014 #1 Del Skrevet 27. mai 2014 Lillejenta på 11 dager virker å ha et enormt sugebehov. Har prøvd å unngå smokk fordi jeg ikke har spesielt lyst til at hun skal våkne hver gang smokken forsvinner ut av munnen hennes. Men innser nå at hun flere ganger bruker puppen som smokk. Blir slitsomt til tider, selv om man skal la slike små ta brystet når de vil. Hun kan bli veldig våken og urolig perioder av døgnet og da vil hun ha pupp hele tiden. Prøvde med smokk og hun roet seg ned med den og virket som hun koste seg og sovnet ganske kjapt. Men spørsmålet mitt er da om hun blir stressa og utrygg når jeg da tar ut smokken etter at hun har sovnet? Vil nødig at hun skal bli avhengig av den underveis når hun sover... Noen som har noe erfaring med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladmor30 Skrevet 27. mai 2014 #2 Del Skrevet 27. mai 2014 Lurer egentlig på hvorfor du ikke vil at hun skal være avhengig av den når hun sover? Det virker dessuten også forebyggende mtp krybbedød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 27. mai 2014 #3 Del Skrevet 27. mai 2014 Guttungen min brukte smokk fra han var 6 uker til 3 mnd. Sovnet med smokken og mistet den når han sovnet. Innimellom måtte jeg putte den tilbake men som regel sov han videre uten. Plutselig en dag ville han ikke ha smokk lenger og han har ikke hatt behov siden. Det er veldig forskjellig fra barn til barn, men la henne roe seg og få kose med smokken. Ikke ta den ut, men taden heller bort hvis hun mister den mens hun sover ingen grunn til å vekke henne og gjør henne lei seg når hun er rolig og sover godt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januarjente2014 Skrevet 2. juni 2014 #4 Del Skrevet 2. juni 2014 Jenta mi har hatt smokk siden 14 dager etter fødsel, og hun elsker den. Roer seg veldig med smokken om natten når hun skal sove. Den detter ut av seg selv når hun sover, og da pleier jeg bare å legge den i hjørnet av sengen (så hun ikke ligger oppå den). Våkner aldri når den detter ut, det er isåfall i innsovningsfasen bare. Det kan jo være noen våkner hver gang smokken detter ut, men det er jo ikke sikkert babyen din er slik. Så jeg hadde prøvd å sett viss jeg var deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå