Josephina Skrevet 27. mai 2014 #1 Del Skrevet 27. mai 2014 I går var jeg sammen med en gjeng venner og bekjente. Samtlige vet at jeg skal ha keisersnitt når babyen skal ut - og i løpet av de få timene vi var sammen, klarte flere av jentene der å legge ut om historier de hadde hørt, eller erfart selv, om keisersnittoperasjoner som ikke har funket optimalt. Jeg sa nokså tydelig at jeg har både en vaginal fødsel og et keisersnitt bak meg, og er jo ikke i tvil om at snittet var den beste opplevelsen. Det lukket de ørene for, for "det er jo så mye som kan gå galt!". Hallo?? Jeg skal ikke gjengi historiene de delte, for det har ingen hensikt, men det kjentes som om de prøvde spre frykt rett og slett. Mest sannsynlig er det bare tankeløshet, men slik opplevdes det. Hva er det med folk og antenner? De er så nedklipte hos mange at jeg har ikke ord. Jeg blir så oppgitt over hvordan noen bare MÅ fortelle historier om fødsler når man ikke en gang har bedt om å få servert disse historiene? Har dere lignende opplevelser? Det er som om når noen ser en gravid kvinne, så får de assosiasjoner som tydeligvis er helt ok å spytte ut der og da, uten å tenke på mottakeren av budskapet...GRRrrr!! Bare et oppgitt sukk fra ei som nærmer seg høygravid og som ikke fatter hva som går av en del mennesker..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 27. mai 2014 #2 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er rart med det, men innimellom virker det som at jo nærmere en kvinne er fødsel (ansett type) så skal alle bekjente fortelle sine bloddryppende katastrofeopplevelser. Opplevde det mye i første svangerskap, endte opp med å ha en ukomplisert, rask og forholdsvis lett fødsel, hvilket jeg har fortalt gravide venninner om de har spurt. Opplever jeg den samme lysten til å spre frykt denne gangen så kommer jeg til å be vedkommende spare seg, for selv om det gikk så fint sist så gruer jeg meg faktisk litt til fødselen, og trenger ikke noe skremselspropaganda. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146399519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Josephina Skrevet 27. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er rart med det, men innimellom virker det som at jo nærmere en kvinne er fødsel (ansett type) så skal alle bekjente fortelle sine bloddryppende katastrofeopplevelser. Opplevde det mye i første svangerskap, endte opp med å ha en ukomplisert, rask og forholdsvis lett fødsel, hvilket jeg har fortalt gravide venninner om de har spurt. Opplever jeg den samme lysten til å spre frykt denne gangen så kommer jeg til å be vedkommende spare seg, for selv om det gikk så fint sist så gruer jeg meg faktisk litt til fødselen, og trenger ikke noe skremselspropaganda. Enig! Dette gjorde jeg i går, jeg ba dem stoppe munnene sine og tenke etter hvordan det er for en gravid og høre slike historier. Så gikk jeg. Vedder på mange er rimelig snurt på meg i dag, men jeg gidder ikke sitte og høre på sånt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146399531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirakel <3 Skrevet 27. mai 2014 #4 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er rart med det, men innimellom virker det som at jo nærmere en kvinne er fødsel (ansett type) så skal alle bekjente fortelle sine bloddryppende katastrofeopplevelser. Opplevde det mye i første svangerskap, endte opp med å ha en ukomplisert, rask og forholdsvis lett fødsel, hvilket jeg har fortalt gravide venninner om de har spurt. Opplever jeg den samme lysten til å spre frykt denne gangen så kommer jeg til å be vedkommende spare seg, for selv om det gikk så fint sist så gruer jeg meg faktisk litt til fødselen, og trenger ikke noe skremselspropaganda. Enig! Dette gjorde jeg i går, jeg ba dem stoppe munnene sine og tenke etter hvordan det er for en gravid og høre slike historier. Så gikk jeg. Vedder på mange er rimelig snurt på meg i dag, men jeg gidder ikke sitte og høre på sånt.... Jeg også sa ifra at skrekkhistorier kan folk la være å fortelle en gravid. Jeg blir provosert. 2 stykker på jobb stod og snakket om fødsler til meg og til slutt så sa jeg, det er rart at alle har så behov for å fortelle fødselshistorier særlig hvis de synes det var en vanskelig fødsel til en nervøs førstegangsfødende. Hun ene svarte at hun bare ville si det slik at jeg ikke hadde rosa solbriller på. Jeg svarte at jeg er 38 år og har et realistisk syn på dette og forstår at en fødsel er forbundet med smerte.Det hjelper ikke på akkurat når folk legger ut og sier at de er glade de er ferdige med det osv.....Mamma sa at har fått 4 barn og hadde 4 normale fødsler, men at en merket det selvsagt med vondter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146399633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Del Skrevet 27. mai 2014 Rart dette innlegget kom i dag. Kunne nesten skrevet det selv. Jeg snakket med ei i går som syns det var "viktig" å fortelle meg om venninnen sin som opplevde at babyen døde i magen rett før termin. HVA er vitsen???? Dette skjer jo kjempe sjeldent!!!! Anonymous poster hash: 400cc...7f4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146399883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 27. mai 2014 #6 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes også det er rart at folk har så behov for å fortelle om sine eller andres fæle/tragiske fødsler. Heldigvis klarer jeg å la det gå inn det ene øret og ut det andre, og blir ikke skremt, men alle klarer jo ikke det. Mange har også behov for å fortelle deg hva du må gjøre under fødsel. Fikk råd fra en kollega om hva mannen min måtte gjøre under rier. Hun mente han skulle ta på ryggen min, på lik måte som han klødde på et myggestikk. Grøss!!! Jeg orket ikke å bli tatt på Den eneste tingen å gjøre under fødsel som jeg føler jeg kan gi som råd til andre, er å forsøke å puste seg gjennom riene. Ikke at jeg alltid hadde hell med dette selv Heldigvis er hver fødsel forskjellig, og andres erfaringer og opplevelser blir sannsynligvis ikke mine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146400449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Del Skrevet 28. mai 2014 Veldig sant det du skriver her. Noen bare MÅ fortelle oss om alt som har gått galt og kan gå galt, uten evne til å skjønne at sånt vil vi IKKE høre! Jeg var sammen med noen venner for et par uker siden, der tema ble fødsler. Helt ukritiske satt de andre og pratet om det ene og det andre og tenkte ikke på at jeg er nokså fødeklar. Jeg ble skikkelig sint mens jeg var der. Jeg sier som hun over her at heldigvis er hver fødsel forskjellig og ingen erfaringer like. Vi må bare stoppe munn på slike folk og ikke la dem ture i vei. Bli sint og si fra, det er mitt råd!! Anonymous poster hash: 400cc...7f4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146402630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Del Skrevet 28. mai 2014 Syns det er rart, men spesielt rart om vedkommende har født selv. De bør jo vite hvordan det føles. Om de ikke har født, vil jeg be de tie. Anonymous poster hash: 1c244...397 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144614-hva-er-det-som-skjer-med-enkelte-i-m%C3%B8te-med-oss-gravide/#findComment-146402691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå