Gå til innhold

tips til hva jeg kan skrive på face(at jeg er gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilde av et strikketøy (som man ser er noe babyklær) og teksten: "satser på å bli ferdig til 12. oktober" (eller når termindatoen din måtte være. 

Fortsetter under...

Skrevet

Så mange udregelige mennesker.......

Jeg syns det er stas når folk annonserer graviditet på face jeg. Gleder meg med dem!! Hvis dere mener at ingen bryr seg om det og at det ikke er noen begivenhet for andre, vel da syns jeg dere må gå i dere selv. Hva slags kyniske mennesker har mange blitt?? Syns det er mye hyggeligere å lese slike statuser enn veldig mye annet i grunn. Når sluttet folk å glede seg på andres vegne? Det er jo bare trist....

Anonymous poster hash: 6bc19...e6f

Er vel ikke snakk om å ikke glede seg på andres vegne, da har du misforstått...

Men hva man skriver kommer jo an på hvordan man bruker facebook, om man bruker den for å holde kontakt med venner og familie er det selvfølgelig helt greit å annonsere et svangerskap. Men i dag brukes jo facebook til veldig mye mer enn det, og det er ikke uvanlig å bruke facebook aktivt i forhold til jobb, og når man har en haug med "venner" som egentlig er forretningsforbindelser blir det litt annerledes.

Anonymous poster hash: 6f66c...893

Skrevet

Jeg ville ventet til ungen var ute med å annonsere ;)

Anonymous poster hash: 966e3...723
Skrevet

Jeg har planer om å legge ut status når lille er født og jeg vet alt er bra.

Skulle jeg skrevet noe ville jeg vel bare skrevet termindato og at nytt tilskudd er ventet.

Anonymous poster hash: 845e5...318

Skrevet

Koselig å skrive det på facebook.

Jeg oppfatter at de fleste gjør det.

Hva med å skrive enkelt og greit: Jeg er gravid... !! :-)

Eller: "I desember skal vi få en baby"... :-)

Anonymous poster hash: 75231...81d
Skrevet

Så mange udregelige mennesker.......

Jeg syns det er stas når folk annonserer graviditet på face jeg. Gleder meg med dem!! Hvis dere mener at ingen bryr seg om det og at det ikke er noen begivenhet for andre, vel da syns jeg dere må gå i dere selv. Hva slags kyniske mennesker har mange blitt?? Syns det er mye hyggeligere å lese slike statuser enn veldig mye annet i grunn. Når sluttet folk å glede seg på andres vegne? Det er jo bare trist....

Anonymous poster hash: 6bc19...e6f

Å kalle folk for udregelige mennesker fordi de ikke har sansen for at slike ting skal annonseres stort på facebook, er å være meget frekk mot mange i samfunnet. Det er ikke slik at du kan definere at alle skal synes det er stas at facebookvenner er gravide, og at det annonseres stort på nettet. I min omgangskrets er det særdeles få som annonserer en graviditet på internett (kun ei som til daglig også skriker etter opmerksomhet), og det er fordi vi informerer de som har interesse av det direkte. Jeg har ingen illusjoner om at perifere venner/bekjente kommer til å glede seg stort når jeg er med barn, men jeg kaller jo ikke dem for udregelige alikevel. Jeg har snarere stor forståelse av at det ikke er en stor nyhet for dem og at det faktisk ikke betyr så mye for dem. 

Anonymous poster hash: 1578c...78d

Annonse

Skrevet

Vi tok et bilde av oss to som satt i sofaen og leste babybøker, og skrev at vi leste oss opp til praktisk eksamen. Ble svært godt mottatt :)

Anonymous poster hash: ebf16...842

Skrevet

Vi har en fra før, så jeg tok bare bilde av h#n med ULbilde i hånden og skrev "NN skal bli storesøster/bror i Oktober"

Anonymous poster hash: bc414...ecd

Skrevet

Hva med noe snikende.. Gi de litt grubling på det?

Noe slikt som " ** nå, ** igjen * (uken du er i, og hvor mange uker det er igjen)

Eller:

"Fra sengemoro til bleiemoro" (kommer jo LITT an på hvem som er på venne lista, og om du bruker den utenom kontakt med familie/venner)

" ** uker igjen å vente "

"Mageboer er så herlig"

Om du nærmer deg ordinær ultralyd:
Jente eller gutt tro?

Om du har vært på OUL:

"Da kan man endelig kjøpe inn litt mer i farger, for her kommer det ei jente/en gutt om noen mnd :) *

Bildeforslag:
Magen din, hvor dere skriver "baby on bord"

Bilde av dine sko, han sko og et lite par babytøfler i mellom.

Bilde hvor dere sitter å leser barnebøker, skriv så "leser oss opp til eksamen om ** uker/ * mnd "
Bilde av deg/magen din med lilla bånd rundt, så står du med et rosa og et blått bånd i hver neve, så skriver dere "gleder oss til å vite kjønn"

Har dere vært på OUL: Bilde av deg/magen din med rosa eller blått bånd rundt.

Anonymous poster hash: 7a381...3ad
Skrevet

Jeg var ikke gravid. Men la ut et stort magebilde av meg selv uten tekst.. fikk gratulasjoner i flere uker :/

Anonymous poster hash: 0a530...849

Skrevet

Jeg var ikke gravid. Men la ut et stort magebilde av meg selv uten tekst.. fikk gratulasjoner i flere uker :/Anonymous poster hash: 0a530...849

Hehehe, og hvorfor gjorde du det???

Anonymous poster hash: 9e65a...510

Skrevet

Kan gjøre som komikerfrue gjorde: hun hang over doskålen med mannen i forkant som viste tommel opp :-) syntes den var litt morsom jeg :-) selv har jeg ikke peiling på hvordan vi vil annonsere det! Tenkte kanskje på å legge ut bilde av våre sko, halsbåndet til voffsen og et lite babyskopar, skrive at tre blir til fire:-)

Anonymous poster hash: 9e65a...510

Annonse

Skrevet

Hi her. Jeg har gitt beskjed til mine nærmeste venner. Så de vet om det. Men jeg bor på et lite sted å folk snakker. Mange bekjente har møtt meg å jeg ser ikke alltid så vakker ut siden jeg sliter med Kvalme. Derfor vil jeg si det selv på Facebook. Da slipper folk å lure på om jeg har det bra. Er en fin måte å bruke face til det. Enn å fortelle det hele tiden når jeg bare vil hjem å slappe av:) også syns jeg det er en koselig status å skrive å dele med andre. Er mange av mine venner som gjør dette:) så ser ikke problemet med å gjøre det.

Til dere som har gitt meg tips. Tusen takk er mange bra forslag her:) får se hva jeg går for:)

Anonymous poster hash: e30a3...86d

Skrevet

Vi venter en liten jente/ eller gutt (ca når du venter). Vi gleder oss ♡

Anonymous poster hash: 7292b...611

Skrevet

Så gøy! Gratulerer så mye:) når ca har du termin?:)

Hi

Skrevet

Hm... i min venneliste finner jeg i alle fall veldig mange som annonserer at de venter smått, og jeg synest det er kjempekoslig å lese om det jeg- selv om det bare er en gammel klassevenninne/venn.

Selv skrev jeg bare " Smelt på tjukken!". ;)

Skrevet

Så gøy! Gratulerer så mye:) når ca har du termin?:)

Hi

Tror hun mente at DU kunne skrive det.... et forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...