Gå til innhold

Reparere briller til barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette om barnet får ødelagt brillene i lek og det trengs ny del feks. Går det på forsikring eller må man betale?

Anonymous poster hash: 6bd22...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener brilleforsikring så lønner ikke det seg å ha i det heletatt. (hvis du alikevel får støtte ufra NAV, da er det bare å kjøpe nye)

Anonymous poster hash: b1b9c...abf
Skrevet

Nei, det gjelder ikke meg, men sønnen min kom til skade for å ødelegge brillene til ei jente i klassen, og vi skal jo selvsagt erstatte det. Hva de får og ikke får dekt vet jeg ikke, men de betaler ikke 100% selv hvertfall

Skrevet

Kommer hel ann på brillene de velger osv.

Skrevet

Kommer hel ann på brillene de velger osv. Anonymous poster hash: b1b9c...abf

De skulle ikke ha nye, men reparere de

Skrevet

Hvis du mener brilleforsikring så lønner ikke det seg å ha i det heletatt. (hvis du alikevel får støtte ufra NAV, da er det bare å kjøpe nye)

Er ikke bare å kjøpe nye nei, NAV dekker ikke nye briller sånn helt uten videre. Det må søkes om, via øyelege, og øyelege skriver ikke ut ny "resept" i tide og utide.

Til HI: har du flaks har dere brilleforsikring der dere kjøpte brillene (det har vi til snuppa, og den er gull - men jeg visste faktisk ikke at jeg hadde tegnet forsikring engang før jeg kom dit med en knekt innfatning :P ), i så fall får dere sannsynligvis nye kostnadsfritt. Hvis ikke kan kanskje innbo eller reiseforsikring dekke. Er det bare innfatningen og ikke glassene som er gått til dundas så kommer dere nok uansett ganske billig fra det, en ny barneinnfatning koster ikke all verden :) (og med litt flaks går det an å oppdrive akkurat den h*n har fra før, så det bare er å bytte over glassene).

ps: hvis det er skjedd på skole eller i barnehage kan det også godt hende de har forsikring som dekker.

Skrevet

Er ikke bare å kjøpe nye nei, NAV dekker ikke nye briller sånn helt uten videre. Det må søkes om, via øyelege, og øyelege skriver ikke ut ny "resept" i tide og utide.

Til HI: har du flaks har dere brilleforsikring der dere kjøpte brillene (det har vi til snuppa, og den er gull - men jeg visste faktisk ikke at jeg hadde tegnet forsikring engang før jeg kom dit med en knekt innfatning :P ), i så fall får dere sannsynligvis nye kostnadsfritt. Hvis ikke kan kanskje innbo eller reiseforsikring dekke. Er det bare innfatningen og ikke glassene som er gått til dundas så kommer dere nok uansett ganske billig fra det, en ny barneinnfatning koster ikke all verden :) (og med litt flaks går det an å oppdrive akkurat den h*n har fra før, så det bare er å bytte over glassene).

Det var snakk om at det måtte bestilles en del... Glassene er inntakt ja.

ps: hvis det er skjedd på skole eller i barnehage kan det også godt hende de har forsikring som dekker.

Skrevet

Hvis du mener brilleforsikring så lønner ikke det seg å ha i det heletatt. (hvis du alikevel får støtte ufra NAV, da er det bare å kjøpe nye)Anonymous poster hash: b1b9c...abf

Skrevet (endret)

Hvis det bare var snakk om å bestille del så vil jeg tro delen + arbeid er billigere enn ny innfatning - og nye innfatninger til barn er stort sett ikke særlig dyre. Tror den dyreste innfatninga vi har hatt var på 7-800 kr, og da har vi aldeles ikke spurt om pris når vi kjøpte.

Men sjekk om dere har brilleforsikring, eller om reise- eller innboforsikring dekker :)

Endret av Roheryn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...