Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fulgt med ei stund på forumet her – og lest og lært masse av deres erfaringer, både solskinnshistorier og triste historier… I sluttfasen av 3 ivf forsøk her i Norge, trenger jeg litt gode råd og erfaringer fra dere andre selv…J

Våre 2 første forsøk var med tesa og icsi. Ok mengde modne egg (8 på første, 6 på andre), men kun 1 befruktet hver gang.. På innsettingsdag var disse fragmenterte og ujevne – og legen var ganske ærlig med at det ikke var så mye håp… 3 forsøk bestemte vi oss for å prøve donorsæd… 8 egg, 7 ble befruktet – og jeg trodde at nå var alle problemer løst..!! Dette var på en fredag – så innsett ble først mandag.. På mandag var det kun 2 igjen – og disse var fragmenterte og trege (lite delt..). Begge ble satt inn – og nå begynner den eviglange venteperioden…   Regner ikke med at det går bedre denne gang, legen var heller ikke optimistisk…

Sånn det ser ut nå, er det jo faktisk problem hos oss begge, og den er visst litt tung å svelge…

Jeg er 34, og har vel egentlig god tid – men har ikke lyst, ork og penger til mange flere forsøk.. Føler vi er såpass langt fra mål – at jeg har lyst til å vurdere alternativer.. Jeg har begynt å tenke på embroyedonasjon.. Er det noen som har erfaring med dette? Anbefalinger på klinikk? Og hvordan er det med det praktiske – hvor mye undersøkelser må man på – og hvor lett/vanskelig er det å planlegge tidspunkt for dette? Vanskelig å få til så mange plutselige fridager på jobb….  Håper på litt tips – så får jeg fylle ventetiden nå med googling….:)

Skrevet

Har legene noen mening angående kvaliteten på eggene dine da? Vi har vært gjennom et forsøk med ED som gav oss en nydelig sønn i 2013. Skal gjennom et til forsøk nå i sommer for å prøve og få et søsken. Grunnen til at vi gikk for ED er at jeg har veldig lav AMH (lite egg igjen). Prøvde et forsøk her hjemme, men siden jeg ikke reagerte på medisinene ble det naturligvis avbrutt. Etter det var det takk og farvel til hjelp i Norge :-(  Gikk i tenkeboksen om hva vi skulle gjøre videre, men kom frem til at vi gikk for det som ga oss størst mulighet for å lykkes raskt og det var ED. Angrer selvfølgelig ikke på dette i dag :-) Jeg var i kontakt med CFC i København også, og jeg kunne komme der for et forsøk med andre medisiner bl.a, men siden vi allerede hadde bestemt oss for ED og vi følte vi hadde dårlig tid pga alder så ble ikke det noe av. Men det kan jo f.eks være et alternativ for deg å ta kontakt der og høre hva de har å si?  Jeg skrev mail til forskjellige klinikker etter å ha lest på diverse forum. Skrev til Riga, og tre forskjellige i Tsjekkia. Vi valgte den ene i Tsjekkia pga tilbakemeldingen vi fikk og at vi også slapp å reise ned for en første konsultasjon som hos de fleste andre, men kan vel kanskje også tas på skype. På klinikken vi reiser til er det egguttak fra donor på torsdager og innsett på tirsdager. Det er altså veldig forutbestemt med hensyn til bestilling av billetter, og selvfølgelig i forhold til fridager med jobb o.l. Vi har brukt ferier på dette,så har sluppet problemet med å be om fri faktisk. Hvis du også skal bruke donorsæd, så trenger du ikke reise ned før innsettingsdagen (eller må vel være der dagen før). Jeg fikk tilsendt medisiner fra klinikken. Tok en nedreguleringssprøyte, og begynner så med østrogentabletter en stund etter det. Egguttaksdagen begynner jeg med flere medisiner. Jeg ville sendt mail til litt forskjellige og hørt hva de sa, og så tatt det videre derifra. Håper noe av dette var forståelig. Bare spør om det er noe mer! Et tips er og også gå inn på onskebarn.com. Er vel litt mer aktivitet der enn her. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...