Gå til innhold

Tror jeg hører til her inne nå :-) (litt blanda følelser)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke tatt gravidtest, skulle hatt mensen på fredag/lørdag, ingen tegn til det enda. Eller joda, nå juger jeg!
Jeg har mensenhumør som bare det, har kort lunte og kan lett bli irritert på de hjemme, og har liten tålmodighet, og omvendt, blir lett sår og får dårlig samvittighet.
Pluss har jeg fikk to positive EL-tester i går. (det er det jeg har hjemme).
Og masse mensensmerter.
Så jeg tenker og tror jeg faktisk er gravid nå.

Ikke superaktive prøverer for å si det sånn. Jeg har nylig takket ja til tre ukers sommervikar på et sted jeg virkelig har lyst til å jobbe.

Dette er direkte flaut, for jeg fikk en ukes vikarjobb der i våres, og måtte melde meg syk, pga svangerskapskvalme. (MA)
Og tenkte nå at vi skulle prøve utover sommeren, men nå klaffet det med en enste gang :-O Vi som har brukt to år!
Jeg er 6-9 uker gravid da jeg skal jobbe. Siste svangerskapene har jeg hatt en grusom kvalme! Tar aldri feil. Hva gjør jeg nå, hva sier jeg nå til sjefen.
Sannsynligvis får jeg ikke til å jobbe. (hvis kvalmen er et samme h....) Er så lei meg og flau for dette.

Men det skal sies at jeg gleder meg stort over dette, (hvis det er sånn at jeg er gravid, og alt går bra).

Men akkurat den kvalmeperioden gruer jeg meg sykt mye til. Noen som har noen råd?
Er det mulig å forebygge kvalme?

Anonymous poster hash: cf21b...371

Fortsetter under...

Først å fremst så må du ta en graviditetstest for å få et helt sikkert svar, det er ikke noe vits å gå å bekymre seg over noe som kanskje ikke er der hvis du skjønner :) 

Hvis testen er positiv så må du nesten bare vente å se om du blir kvalm, og hva du vil prioritere. I mine øyne så kommer helse og baby før evt jobb. Men det er jo ikke helt sikkert at du blir dårlig heller?

Lykke til :)

Anonymous poster hash: eef4b...76d

For meg hjalp vann med isbiter/sitron, loff med smør, cola og spise ofte og lite. Var selv veldig dårlig fra uke 7 til ca uke 14, da begynte det heldigvis å bli bedre. Var sykemeldt i den perioden da min jobb ikke kunne tilrettelegge noe (jobber i restaurantbransjen) Så jeg hadde ikke dårlig samvittighet, jeg hadde bare vært til bry om jeg hadde vært på jobb... Det ordner seg nok:)

Anonymous poster hash: eef4b...76d

Er i litt samme situasjon. Har fått vikarjobb i sommer, med mulighet for ett års videre vikariat. 1 uke etter at jeg hadde begynt å jobbe testet jeg positivt å nå kjenner jeg at jeg sliter med å være på jobb pga kvalmen. Det ene året med vikariat får jeg selvfølgelig ikke når jeg forteller at eg er gravid! Det sier seg selv at de ikke ansetter en i ett års vikariat som de må skaffe vikar til etter noen måneder pga svangerskap og fødsel.

Anonymous poster hash: 2d49f...821

Annonse

Mulig det er forskjell mellom bransjene, men jeg tror i utgangspunktet de ikke har lov å ikke gi deg jobben fordi du er gravid. Jeg var på jobbintervju da jeg var 6-7 mnd på vei, og det føltes ganske absurd. Jeg ble innstilt som nr 2, (og opplyst om det ble nytt vikariat ledig om 4 mnd...), hun som ble nr 1 hadde termin uka etter meg... Veldig upraktisk for arbeidsgiver siden hun ikke begynte før det var gått et år, men bra for arbeidstaker!

Endret av mortilknerten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...