Gå til innhold

Dere som har peiling :) simo kombi vs simo duo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Simo kombi har du et understell en sportsdel som du setter bagen oppi.

Duo er det 1 underdel 1 bagdel og 1 sportsdel

Velger du duo "må" du lagre ene delen mens du bruker den andre.

Kombi bruker du hele vogna som dypvogn og må lagre bare bagen når du bruker sportsdelen. Samtidig hvis vogna feks står ute kan du bære inn bare bagen med ungen hvis du skal inn. Men med duo må du ta ut ungen for bagen sitterfast i vogna :-)

Vi har kombi, og veldig fornøyd med den. Er veldig greit å kunne ta ut bagen hvis ungen sovner. Hadde med bagen bort også, så hadde mini en plass å sove. Syns ikke den er så ille tung heller. Greier fint å løfte den inn og ut av bilen. Forrige baby var novemberbarn og bagen passa hele vinteren med voksipose. Og ungen var stor, over 4 kg og 53 cm. De i butikken var veldig på at jeg burde kjøpe duo siden jeg fikk vinterbarn, men glad jeg valgte kombi som jeg ville.

Takk for svar:) men duo bagen sitter vel ikke bom fast siden man skal feste sportsdelen på etterhvert. Vet jeg vil simo, gidder ikke kjøpe ny, men fin er jo helt rana ;) men det er jo kanskje tidlig å kjøpe vogn uansett :)

Annonse

Vi skal ha Simo kombi av samme grunner nevnt over her. Med baby som vil bruke bag gjennom høsten og vinteren vil vi gjerne ha muligheten til å enkelt ta med bagen inn, både for å kunne pakke ungen ned i varm bag før vi går ut, og å kunne ta med bagen med sovende baby inn om det er for kaldt ute. :)

Det er vel ikke store vektforskjellen mellom duo og kombi sånn totalt? Jeg prøvde å løfte litt på kombien i butikken og ble overrasket over hvor «lett» den likevel kjentes, selv om den jo veier nesten 20 kg ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...