Gå til innhold

Få barn - master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første barnet kom mens jeg tok bachelor, det gikk fint. Men lurer på om noen har fått nummer to under master? Hvordan gikk det? Vanskelig å fullføre etter en tids permisjon?

Takk for innspill.

Anonymous poster hash: 9adba...d39

Skrevet

Lurer på det samme. Begynner på master til høsten og venter barn nr 2 til jul...

Anonymous poster hash: 0bdd4...f56

Skrevet

Da får vi håpe noen svarer;-).

Skrevet

Jeg fikk nr 2 mens jeg tok master. Hadde et halvt år igjen etter permisjon. Leverte på normert tid.

Det er avsindig mye mer slitsomt å jobbe enn å studere med små barn.

Anonymous poster hash: 02b17...000
Skrevet

Det vil jeg tro;-). Ikke noe pes å studere med en. Men en er en og to er, i mitt hode vel og merke, en barnehage.

Skrevet

Lurer på det samme. Begynner på master til høsten og venter barn nr 2 til jul...

Anonymous poster hash: 0bdd4...f56

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for to år siden. Nå er yngste 1,5 år. Har aldri tatt ordentlig permisjon, men bruker 3 år i stedet for to år på masteren, så har 1 år igjen (kun masteroppgaven).

Har fungert veldig greit-anbefales!

Anonymous poster hash: cd728...13e

Skrevet

Å ta master med små barn er topp :) jeg leverte akkurat, på normert tid, med en fødselspermisjon i midten av masterløpet. Det kan bli litt slitsomt i innspurten, men jeg vil ambefale deg å gå for det.

Anonymous poster hash: 69bb6...813

Skrevet

Hadde dere empiribasert eller teoribaserte mastere? Ser for meg ekstremt mye stress hvis man skal innhente empiri også. Kanskje ikke kvalitativ, men kvantitativ er relativt tidkrevende, kanskje?

Skrevet

Jeg burde kanskje ikke svare, men gjør det likevel :P

Jeg har fått to barn under bachelor og er ferdig om få uker. Skal starte på master til høsten, da er barna nesten to og fire år. Jeg ser for meg at en master krever en god del mer jobb så jeg har valgt å gå ned i stilling på jobb, har 30% nå og går ned til 15% til høsten. Det som har vært aller mest slitsomt med å fullføre bacheloren er at det yngste barnet har vært veldig mye syk siden det startet i barnehage i fjor høst i tillegg til andre utviklingsmessige problemer. Far brukte opp alle sykedagene tidlige på året og da ble jeg nødt til å ta resten. Det har selvfølgelig passet dårlig når man skal lese til eksamen, være i praksis og skrive ferdig en bacheloroppgave. Jeg føler at det har gjort så jeg har prestert dårligere, men sånn er livet.

Sånn alt i alt syns jeg det er gull å studere med barn, i hvert fall på bachelornivå. Det eneste "negative" jeg sier om det hvis noen spør om graviditet/barn og studier er at et svangerskap med diverse uforutsette plager kan ødelegge for deg og det er heller ingen garanti for at man får et "enkelt" eller friskt barn når man skal starte opp studiene igjen. Men jeg foretrekker å studere enn og jobbe med små barn.

Anonymous poster hash: b37df...2e8
Skrevet

Jeg fikk en liten en for 6mnd siden. Tar master på deltid jeg da. Har ikke hatt permisjon og det har gått veldig greit. Skal til på oppgaven nå til høsten.

Er alene med tre små jeg da og jobber en liten stilling. Travelt til tider og jeg kjenner at sommerferie skal bli godt!!

Anonymous poster hash: 977b9...895

Skrevet

Jeg har tatt bachelor og master med barn. Holder på med en til bachelor + et annet studie nå, det har vært helt uproblematisk. Planen er å ta en master til når jeg fullfører bachelor. Det går fint hvis du er strukturert.

Anonymous poster hash: 3e14d...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...