Gå til innhold

Florida i oktober?

Anbefalte innlegg

Vi skal ha ferie i oktober og har lyst til å reise til Florida. Men så har vi hørt mye forskjellig om været der på den tiden av året, med regnskurer, torden, stormer, og fare for orkan.

Er det noen her som har bodd der borte eller har erfaringer med ferietur til Florida i oktober?

Vi tenker å dra til Orlando, og så enten vest- eller østkysten. Kanskje en liten tur til Miami også.

Anonymous poster hash: b4475...662

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144211-florida-i-oktober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Florida og hadde ikke hatt noen problemer med å reise i oktober. For å gi deg litt perspektiv, så var den siste orkanen som traff syd Florida i 2005… Toppen av orkansesongen er dessuten i August og September. 

Det er fortsatt relativt varmt her i oktober, og deg kan komme regnskyll men de varer sjelden lenge. Som oftest er det en ettermiddagsbyge (inkludert tordenvær) eller to som varer en times tid og så er det ferdig.

Anonymous poster hash: 99339...2cc

Annonse

Det er større sjanser fir orkan og tornado da, det vil ikke si at det kommer noe da, kun større sjanse.

Hadde lett reist til Florida i oktober. Kommer det et regnskur takler dere nok det, skal mye til for at ferien regner bort.

Florida er bare helt fsntastisk uansett.

Anonymous poster hash: fc11b...5f4

Jeg bor i Florida og hadde ikke hatt noen problemer med å reise i oktober. For å gi deg litt perspektiv, så var den siste orkanen som traff syd Florida i 2005… Toppen av orkansesongen er dessuten i August og September.

Det er fortsatt relativt varmt her i oktober, og deg kan komme regnskyll men de varer sjelden lenge. Som oftest er det en ettermiddagsbyge (inkludert tordenvær) eller to som varer en times tid og så er det ferdig.

Takk for svar! Jeg har veldig lyst til å reise, men blir så usikker når jeg hører så mye forskjellig. Har googlet masse om været i Florida i oktober, og finner mange ulike råd. Jeg har også sammenlignet antall regndager i oktober i Orlando mot antall regndager i juli i Bergen, og i følge værtjenesten jeg brukte var det flere regndager i Bergen i juli enn Orlando i oktober...

Så vi heller mot å dra... Meeeen er fortsatt litt usikker, mest fordi vi skal dra med barna.

Andre erfaringer?

HI

Det var orkan i slutten av oktober 2007 også som jeg husker umiddelbart.. det er uansett dårligere vær en senere. Jeg vil fortsatt anbefale å vente. Men selvfølgelig, været er sikkert ikke dårlig hele tiden, men sannsynligheten for dårlig vær er større.

Takk for svar! Jeg har veldig lyst til å reise, men blir så usikker når jeg hører så mye forskjellig. Har googlet masse om været i Florida i oktober, og finner mange ulike råd. Jeg har også sammenlignet antall regndager i oktober i Orlando mot antall regndager i juli i Bergen, og i følge værtjenesten jeg brukte var det flere regndager i Bergen i juli enn Orlando i oktober...

Så vi heller mot å dra... Meeeen er fortsatt litt usikker, mest fordi vi skal dra med barna.

Andre erfaringer?

HI

Det var orkan i slutten av oktober 2007 også som jeg husker umiddelbart.. det er uansett dårligere vær en senere. Jeg vil fortsatt anbefale å vente. Men selvfølgelig, været er sikkert ikke dårlig hele tiden, men sannsynligheten for dårlig vær er større.

Jeg bodde her i 2007 og kan ikke huske at det var noen orkan her da… Det var Wilma i 2005. 

Enig i at vinteren her er den absolutt beste sesongen å reise, men ikke noe problem ellers heller. Hvis det mot all formodning skulle komme en orkan, så får du faktisk varsel i god tid i forveien slik at du kan reise et annet sted - feks fra Miami til Orlando eller motsatt. 

Oktober er fint for det er litt mellomsesong slik at attraksjoner som Disney osv ikke er så overfylte. Alt er også veldig barnevennlig og slik sett er det et flott reisemål for barnefamilier. 

Har vært to ganger på ferie i Florida i oktober. Helt supert. Ikke så varmt som på sommeren, heldigvis . Synes nemlig 40 grader+ er mye.

Tornado sesong er det jo fra mai til november, men sjansen er jo svært liten da.

Hadde absolutt ikke hatt problemer med å reise da.

Anonymous poster hash: 366d9...7bb

Jeg har vært mye i Florida og hadde uten tvil tatt sjansen på å reise i Oktober. Som skrevet over er det hurricane season, men det betyr bare at det KAN komme. Var der i januar i år i 10 dager og hadde 10 dager med 14 grader og sur vind. Så man er aldri garantert godt vær uansett når på året man reiser. Slipper du unna orkanene synes jeg Oktober er veldig fint, ikke alt for varmt og klamt som midt på sommeren.

Anonymous poster hash: 68c3b...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...