Gå til innhold

Flere som har hatt en liten blødning?

Anbefalte innlegg

Jeg er 8 uker på vei i morgen. For 2 dager siden hadde jeg en liten blødning, virket til å være gammelt blod siden det var veldig brunt. Har ikke gjort noe som kan forklare hvorfor det skjedde. Var veldig sliten etter en lang dag den dagen. Jeg mistet i siste graviditet å er veldig redd for at det skal skje igjen.. Nå er jeg forvirret siden det stoppet opp like etter det kom. Noen flere som har opplevd noe lignende?

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det, så er det helt vanlig å ha små blødninger, hvertfall første del av svangerskapet. Dette fordi slimhinnene er så skjøre! Men hvis det kommer mye friskt blod, i tilleggtil at du får smerter, så bør man kontakte lege, evt få tatt en tidlig ul. Selv hadde jeg litt blod på onsdag jeg også, var litt i truseinnlegget, og litt da jeg tørka meg, men det ble med det. Får bare litt brun utflod innimellom. Blir jo selvfølgelig litt bekymret for at det skal utvikle seg til en sa, men det har jeg overhodet ikke kontroll på selv, det er kroppen og den lille i magen som bestemmer om dette skal gå bra :-) ønsker deg lykke til videre i svangerskapet ;-)

Anonymous poster hash: f7f45...2e3

da jeg gikk gravid med lilletuppa hadde jeg en liten blødning i uke 6 og en ganske stor blødning i uke 8, begge gangene friskt blod, og det gikk kjempe fint, sitter med ei litatuppe på 1.5 år, men skjønner godt du er redd for å miste igjen. Går helt fint å blø uten å miste, sålenge du ikke har store smerter :)

Annonse

Jeg har hatt to blødninger med gammelt blod så langt i svangerskapet. Jeg er 12+6 i dag og hadde en blødning på 11+1 og en på 12+2. Begge med brunt blod i utfloden. Jeg blir like stresset hver gang med tok en privat ul etter første blødning og der var amt i skjønneste orden. Legen der sa "Gammelt blod er bra blod". Det kan være at du som meg har en lavtliggende morkake og denne kan blø litt. :) Det hjelper også å tenke at det er du selv som blør, ikke babyen. :) Masse lykke til, krysser fingrene for deg!

Jeg har også hatt blødninger.. Ble også veldig redd siden vi har mistet to ganger før! Jeg nølte ikke med å ringe legen min, fikk time hos ho bare noen timer seinere samme dag og hun sendte meg videre til UL! (Hun fant ikke hjertelyden) Var da 11uker.. På UL viste d en liten en som sprelte og et dunkende hjerte :) De sa til meg at dette var normalt, og kunne komme av så mye.. Ring legene vist du er bekymret :)

Masse lykke til <3

Har hatt frisk blødning (små mengder) over et par døgn da jeg var i 8.uke, men alt var ok med foster. Fikk sympati fra legevaktslege ut fra tidligere svangerskapshistorikk, så fikk UL ved den anledningen.

Har i dag vært på tidlig UL i uke 13, og der fant jordmor at morkaka hadde lavt feste og det kunne være en medvirkende årsak til den blødnigen jeg hadde hatt. Når livmor vokser seg større vil morkaka normalt trekke seg oppover sammen med den, så jeg skulle ikke bekymre meg fikk jeg høre.

Forstår din bekymring, men at du ikke har smerter er bra - og enda bedre er det jo også at blødningen din har stoppet!! :) Ønsker deg lykke til videre!

Jeg hadde en kraftig blødning i helgen. Er 6 uker på vei.  Da jeg kom til legen og forklarte hva som hadde hendt, spurte hun bare hva hun kunne gjøre med det, og sa at det var mest sannsynligvis en spontanabort..

Jeg ble jo helt i fra meg og begynte å gråte, ikke var det noe trøst å få heller.. Hun skulle ta en blodprøve og så ta en blodprøve igjen på slutten av uken for å se om det var noen endringer i hcgèn.. Da nektet jeg å sa at jeg hadde ikke tenkt å gå rundt å tenke på dette, jeg ville ha et svar og at hu måtte bare henvise meg til gynekolog med en gang.

Det gjorde hun, og etter en time venting hos gynekologen (føltes som en hel evighet) fikk jeg se ultralyd av babyen og se et dunkende hjerte!!! :hjertesmil: Ble så glad og lettet at tårene fosset...  Jeg har hatt en SA før, så ble veldig bekymret.. Men heldigvis gikk det godt :) Skal iallefall bytte lege pronto!

Jeg hadde en kraftig blødning i helgen. Er 6 uker på vei.  Da jeg kom til legen og forklarte hva som hadde hendt, spurte hun bare hva hun kunne gjøre med det, og sa at det var mest sannsynligvis en spontanabort..

Jeg ble jo helt i fra meg og begynte å gråte, ikke var det noe trøst å få heller.. Hun skulle ta en blodprøve og så ta en blodprøve igjen på slutten av uken for å se om det var noen endringer i hcgèn.. Da nektet jeg å sa at jeg hadde ikke tenkt å gå rundt å tenke på dette, jeg ville ha et svar og at hu måtte bare henvise meg til gynekolog med en gang.

Det gjorde hun, og etter en time venting hos gynekologen (føltes som en hel evighet) fikk jeg se ultralyd av babyen og se et dunkende hjerte!!! :hjertesmil: Ble så glad og lettet at tårene fosset...  Jeg har hatt en SA før, så ble veldig bekymret.. Men heldigvis gikk det godt :) Skal iallefall bytte lege pronto!

Fy fader for en lege. Den holdningen da!! Hadde begynt å grine da! Sier at det mest sannsynlig er sa, også viser det seg at det er hjertebank, fysjameg for en lege!!! Gratulerer med sprellende spire da :-)

Fy fader for en lege. Den holdningen da!! Hadde begynt å grine da! Sier at det mest sannsynlig er sa, også viser det seg at det er hjertebank, fysjameg for en lege!!! Gratulerer med sprellende spire da :-)

Takk for det :) Ja syns det var veldig unødvendig å slenge ut det verst tenkelige uten å i det hele tatt å sjekke noen ting.. Jeg var litt dum som tok den konklusjonen på forskudd uten å få en ekte bekreftelse.. men da hun sa ordene "mest sannsynligvis" så tenkte jo jeg også det verste.... :/

Fy fader for en lege. Den holdningen da!! Hadde begynt å grine da! Sier at det mest sannsynlig er sa, også viser det seg at det er hjertebank, fysjameg for en lege!!! Gratulerer med sprellende spire da :-)Anonymous poster hash: f7f45...2e3

Takk for det :) Ja syns det var veldig unødvendig å slenge ut det verst tenkelige uten å i det hele tatt å sjekke noen ting.. Jeg var litt dum som tok den konklusjonen på forskudd uten å få en ekte bekreftelse.. men da hun sa ordene "mest sannsynligvis" så tenkte jo jeg også det verste.... :/
Ka klart det, det hadde jeg også gjort, vedkommendes no tross alt lege og man hører jo på dem! Men godt at utfallet var helt annet da, alltid kjekt og lese om bankende hjerter her inne :-)

Annonse

Sist jeg gikk gravid hadde jeg "brun utflod", eller en liten blødning- dro til legen. Alt gikk veldig bra :-)

Det eneste jeg husker helsesekretæren sa var at hun blødde hele svangerskapet da hun fikk sine unger. At det kunne være ufarlig.
Er det mye frisk mørkt blod og du har kraftige smerter så kontakter du legen.
Er du bekymret, så kontakter du også legen - det er derfor vi har helsevesen, for at de skal hjelpe oss når vi er bekymret og lurer på noe.. :-)
Lykke til i morgen! :)

:-)

Det var en blod ansamling i livmorhulen, derfor brunt blod/utflod. Hun sa dette ikke trengte å ha noe å si, men det kunne være truende abort.. Det var et foster med bankende hjerte inni der da ♡ Skal tilbake om en uke for å se igjen.

Blir en laang uke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...