Gå til innhold

Reiser seg og hyler i sengen (10 mnd)

Jente-86

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt tips angående legging: jenta mipå 10 mnd reiser seg i senga når vi legger henne. Der står hun og hun hylskriker hvis hun ser at vi går ut av rommet. Hvordan skal jeg få henne til å lære seg å sovne selv? Noen erfaringer? Bør jeg være på rommet? Bør jeg gå ut? (Da hylskriker hun og må evt gråte seg i søvn) Bør jeg legge henne ned? (Da gråter hun og reiser seg med en gang). Seler er egentlig ikke noe jeg ønsker å bruke på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er helt vanlig i den aldern og det går over. Det beste er å legge henne helt rolig ned og gå ut. Evt si god natt. Regn med at det skjer 20-30-40 ganger på en kveld og flere kvelder, men det går over! Lover. Ikke gjør for mye ut av det, ikke snakk så mye eller gi positiv oppmerksomhet da kan det bli litt for gøy og atferden vil vedvare..

Anonymous poster hash: 3ab88...3b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være hos henne når hun gråter. Hun trenger tydligvis nærheten din enda, hun er jo så lita enda og da er det viktig å være der for de synes jeg:) Min lille gutt blir straks ti måneder og han ammes i søvn. Jeg tror de lærer seg dette med å sovne selv når de er klare for det jeg. Det viktigste er å gi dem trygghet så kommer selvstendigheten av seg selv. Fant en link om barn som står i senga og hvordan man kan hjelpe de å finne roen.

http://lykkeligbarndom.no/2012/09/11/babyen-min-star-i-sengen/

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi holdt på sånn en måneds tid. Holdt på å bli tullete, hadde aldri vært noe problem tidligere. Jeg gikk inn, la henne ned og ga bamse og smokk. Holdt på sånn ørten ganger, til slutt roet hun seg. De kveldene hun var helt hysterisk gjorde jeg det samme, men satt slik at hun kunne se meg. Sakte, men sikkert gikk det over. Alt er faser.... Føles ut som en evighet mens det står på, men alt går over. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.5 mnd. Det som hjalp her var å holde en hånd på brystet. Første kveld holdt jeg i 30 min før jeg slapp og så gikk ut. Meste dag holdt jeg 20 min men var tilstede ved sengen i ca 5 min før jeg gikk ut. Har redusert tiden med 5 min hver dag og nå reiser han seg ikke opp lenger når jeg går ut.... Far gjør det samme på natta, da holder det med veiledning for å legge seg ned og 10 sekunder med en hånd på brystet og vips så var det slutt på nattamming :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...