Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #1 Del Skrevet 25. mai 2014 Bare lurer på hvordan rutinene er hos dere? Sliter med å få snuppa mi inn i gode rutiner. Så lurer på hvordan dere har det:) tenker da på mat og søvn! Ammer dere som har begynt med grøt mindre? Og har dere like mange våte bleier? Hun er også utrolig mye mer vanskelig å få til å sovne. Storebror var det bare å legge ned og så sovnet (han brukte ikke smokk). Lillesnupp ligger og kaver lenge og spytter hele tiden ut smokken.. Anonymous poster hash: a4177...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirvill Skrevet 25. mai 2014 #2 Del Skrevet 25. mai 2014 Her ble vesla født i begynnelsen av februar. Helt omvendt fra ts, nr to er så mye enklere enn nr en! Nr en hadde kolikk, nektet å sove og vanskelig å forstå (og førstegangsmamma som ikke kunne mye heller). Vesla her har fått rutiner av seg selv, som passer familien bra. Sover 3-5 hviler i løpet av dagen, ca en time om gangen, og en lang på 2 -3 timer om jeg triller. Skal snart begynne på grøt, tror nok tiden er der til tross for at hun kun får MME nå. Blir kjekt med ny epoke :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såg87 Skrevet 25. mai 2014 #3 Del Skrevet 25. mai 2014 Jenta vår ble født i begynnelsen av januar. Vi sliter med å få henne inn i gode rutiner vi også. Hun klarer liksom ikke så finne søvnen selv, og eneste måten å få henne til å sove på er å trille tur, bysse, vugge eller amme...:/ Syns hun er litt vanskelig å forstå seg på, skjønner liksom ikke helt hva hun vil, men er førstgangsmamma da, så det kommer seg kanskje med tiden;) Hun hadde litt kolikk i begynnelsen, men er stort sett ei blid jente, forrutsatt at hun får nok søvn. Ammer, men har så vidt begynt med små smakeporsjoner med grøt, tenker å gi litt mer i håp om at hun sover litt bedre på natten (må opp å amme hver 2.-4. time). Hun er ellers ganske fornøyd, snur seg både til fra rygg til mage og mage til rygg og prøver febrilsk å krabbe (det går nok en liten stund før det er i boks), så er ingen tvil om at hun er aktiv vertfall:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koneogkone+2jenter Skrevet 26. mai 2014 #4 Del Skrevet 26. mai 2014 Her har vi baby født midt i januar. Syns rutinene begynner å komme, selv om de er litt fleksible Våkner mellom 7-9, er våken i 1,5 time, så en kort lur på ca 1/2 time. Så våken igjen kanskje 1 time før det er lang lur. Denne varierer litt ifht hvor interessert jeg er i å rugge på vogna. Våkner uten unntak etter 45 min, men om jeg rugger da, så sover hun gjerne 1-2 timer til. Så har hun ny lur på ettermiddagen, ca 1/2 time. Legges mellom 19-20 og sover da til 01-03 før hun vil ha mat. Hun fullammes foreløpig. Ammer hver 2-3 time på dagtid, noe sjeldenere på natt. Hun vokser og er fornøyd, og jeg storkoser meg. Fikk såvidt smake fruktmos her om dagen, syns vel igrunn det var sånn helt passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januarjente2014 Skrevet 2. juni 2014 #5 Del Skrevet 2. juni 2014 Jenta mi ble født i slutten av januar. Vil ikke si at det er så mye rutiner, men det er et slags mønster i hverdagen. Sovner mellom 19-23 en gang, avhengig av når jeg ammer henne. Hun fullammes ca hver 4 time om dagen, og om natten sover hun 8-9 timer i strekk. Har somregel en del lurer på dagen, fra 45 min til 2 timer. Men når dette skjer er ikke så lett å si, men er ofte våken ca 2,5 timer før neste lur. Aktiv jente her også, som ruller begge veier Har ikke introdusert fast føde enda, så blir spennende å se hvordan hun reagerer på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH80 Skrevet 3. juni 2014 #6 Del Skrevet 3. juni 2014 Gutten min er født 6. Januar. Han legger seg ca kl 19 på kvelden og har 11-12 timers netter. Mat som regel en gang. Noen ganger to andre ganger ingen : ) Sover tre lurer på dagen på 30-60 min Får frukt til lunch, grøt og frukt til kvelds/ ettermiddags mat. Ellers ammer jeg : ) Er fornøyd med rutinene, hender det blir at han legger seg senere dersom vi er avgårde på noe på kveldene. Da får han bar en ekstra lur og sover litt lenger på morran : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå