Gå til innhold

Det ser så latterlig ut med de som går i bånd med en katt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katter er utedyr. De skal gå fritt ute. Jakte og snuse rundt, ikke være innekatt som får gå i bånd ute innimellom. Det er jo naturligvis noe annet med en kattunge, men voksne katter. Har av en eller annen grunn sett flere i det siste

Anonymous poster hash: e8144...12e

Fortsetter under...

Skrevet

Ganske spesielt ja

Anonymous poster hash: c0e89...127

Skrevet

Vi har katten i bånd vi. ;-)

Det er fordi katter blir tatt av ørn. Så får det se latterlig ut.

Anonymous poster hash: d7bb5...729

Skrevet

Vi har faktisk 4 katter - de eldste er 14 og 15

Aldri blitt tatt av noen flygende skapninger

Anonymous poster hash: c0e89...127

Skrevet

Vel HER i den fjellbygda jeg bor tar ørn katt. Tror du jeg lyver? ;-)

Egentlig ikke så viktig å bli trodd når jeg tenker meg om.

Anonymous poster hash: d7bb5...729

Gjest cd0da
Skrevet

Hadde jeg hatt en dyr rasekatt hadde jeg jammen hatt den i bånd for de blir stjålet og solgt på finn

Annonse

Skrevet

Jeg tror kanskje du mener katten i bånd.

Hvorfor ikke? Synes det hadde vært strålende å slippe kattepiss over alt!

Anonymous poster hash: af637...3cf
Skrevet

Fordi katter er skapt til å være fri. Det er rovdyr faktisk

Skrevet

Syntes det hørtes strålende ut jeg.tenk så greit at vi andre slipper dritten over alt.

Ja til katter i bånd👍båndtvang for alle dyr

Skrevet

Hunder er også rovdyr, ser det latterlig ut at de går i bånd? Men er egentlig enig med deg.... det ser rart ut me katt i bånd, men for en velsignelse å slippe kattebæsj i alle sandkasser, blomsterbed+++

Anonymous poster hash: ff0a1...b39

Skrevet

Vi hadde katten i bånd, men hun stakk av og ble borte i flere dager. Og vi ønsket ikke at hun skulle bli tatt av andre rovdyr, ergo holdt vi henne i bånd ute. Katter kan også angripe uten å være provosert, det har jeg fått merke selv. Så at katter går i bånd vitner om en eier som faktisk tar ansvaret alvorlig.

Skrevet

Enig at det ser teit ut, men jeg har katten i bånd innimellom av flere grunner selvom det er en utelatt som ofte er ute (uten bånd) på både dag og nattetid.

Vi har også hund, og om katta vil være med på tur med hunden må hun gå i bånd da vi krysset en hovedvei på turen og katta ellers blir redd og kan finne på å jage bilene, løpe sikksakk i veien osv.

Det hender jeg sover hos kjæresten min når jeg har barnefri, og for å få med katta dit så må hun gå i bånd, om ikke stikker hun jo av og hun vet ikke hvilket hus hun skal gå til (hvilket hus jeg er i) om hun ikke først blir med dit. Når vi kommer til hans hus får hun gå ut og inn som hun vil, men når jeg skal "flytte" tilbake til mitt hus må katta gå i bånd tilbake. Dette funker fint og unngår forvirring for hennes del. Men ja, det ser litt dumt og og gå med en hund og en katt i bånd...

Anonymous poster hash: addc9...c40

Skrevet

Ja, de fleste katter bør leve et vanlig katteliv, også har man de kattene som ac forskjellige grunner må leve som innekatt.

Rasekatter, katter som er blind/døv og lignende.

Briren min har en døv katt som mistet moren når han var bare 2 uker gammel. Den katten oppfører seg ikke som en katt og han finner ikke hjem igjen.

Skulle han gått ut uten bånd?

Anonymous poster hash: 379ea...23a

Annonse

Skrevet

I motsetning til hunden som er gresseter og skapt til å være husdyr?

Skrevet

Katter er utedyr. De skal gå fritt ute. Jakte og snuse rundt, ikke være innekatt som får gå i bånd ute innimellom. Det er jo naturligvis noe annet med en kattunge, men voksne katter. Har av en eller annen grunn sett flere i det siste

Herregud, jeg er så enig. Det ser jo helt utrolig latterlig ut. For noen fantastisk dumme idioter som ikke skjønner at båndet skal være på katten.

I tilfelle du ikke skjønner hvor jeg vil hen: Det er forskjell på å gå tur med katten i bånd...og gå tur i bånd med katt.

Skrevet

Foreldrene mine bor på landet, men for en stund siden måtte de bo i by for en kortere periode. Da gikk de med katten i bånd, de var redd for den skulle stikke av, men katten måtte få komme ut å lufte seg siden den er en utekatt. Det såg kanskje rart og teit ut, men det var den beste løsningen.

Skrevet

Er også ørn og rev her vi bor, så her er det mange katter i bånd. Har selv mistet mange katter pga rev og andre dyr i skogen. Ikke alle bor i byen

Anonymous poster hash: 599d2...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...