Gå til innhold

Får alle festeblødning?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på to små ting.. Får alle festeblødning? Jeg har hørt at ikke alle får festeblødningen selv om man er gravide ?? Og den andre tingen jeg også hørte her om dagen var at man kunne fortsette å ha mens selv om man var gravid ?? Er dette sant ?

Anonymous poster hash: b59c1...661
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144144054-f%C3%A5r-alle-festebl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man leser her inne skulle en tro at festeblødning var et like anerkjent faktum som tyngdekraften, men sannheten er at det er svært sjelden, og de eneste seriøse undersøkelsene jeg har sett om dette viser at spotting mellom EL og mens som oftest IKKE er et tegn på graviditet.

Når det gjelder blødning/spotting tidlig i svangerskapet er det relativt vanlig (skyldes skjøre slimhinner, og fører like gjerne til neseblod), men som oftest er det jo ikke mye det er snakk om. Det er dog de som blør mye gjennom hele graviditeten uten at det er noe galt.

Anonymous poster hash: 5f77d...f3b

Ikke alle får festblødning, det er nok ikke så mange som får det men det er heller ikke så uvanlig.

Grunnen til at temaet er blitt så oppblåst er nok at det er kvinner som gjerne "ønsker" at menstruasjonen dems skulle vert en såkalt festblødning osv..er jo lett og bli litt oppspilt vi som prøver

Annonse

Mener jeg leste en gang at det var 10-15% som gikk en form for festeblødning. Fant ikke tilbake til kilden, men som det skrives her så er det langt fra de fleste. Jeg er gravid med mitt tredje barn(fjerde graviditet) og har aldri hatt det. Tror det er som noen skriver over her at mange håper på en festebløfning i stedenfor en ny tr. Noen får det jo. Men ikke bekymre deg om du ikke har hatt det. Det er tross alt mer vanlig. 😊

Og nei, man kan ikke fortsette å ha mens når man er gravid. Men man kan jo ha blødninger underveis selv om disse ikke vil være regelmessige på samme måte. Men det er bare noen få som ikke oppdager at de er gravide før de omtrent er til fødsel. Ble plutselig litt usikker på om du vil eller ikke vil være gravid. Men en graviditetstest gir deg jo svaret...

Godt og høre med flere her . Hadde festeblødning med første mann,

og de to andre svangerskapene som endte i ma , var det ingen feste blødning.

Må innrømme at jeg også har lett etter og håpet på et festeblødningstegn. ;)

men sånn blir det når en prøver og nesten har gitt opp . ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...