Gå til innhold

Hva gjør man når alle symtomene forsvinner????

Anbefalte innlegg

Jeg blir gal av dette svangerskapet, er nå i uke 12 og alle symtomene har så godt som forsvunnet. Det ene øyeblikket tror jeg at jeg er gravid, og det andre øyeblikket føler jeg meg absolutt ikke gravid. Og tar jeg graviditetstest vil jo den vise positiv test til tross for en eventuell MA? For det er en MA jeg frykter mest, at jeg går rundt og bærer på en dødt foster. Alt for lenge til ultralyd i uke 18! Er det flere som føler som meg?

Anonymous poster hash: 61200...628

Fortsetter under...

Jeg blir gal av dette svangerskapet, er nå i uke 12 og alle symtomene har så godt som forsvunnet. Det ene øyeblikket tror jeg at jeg er gravid, og det andre øyeblikket føler jeg meg absolutt ikke gravid. Og tar jeg graviditetstest vil jo den vise positiv test til tross for en eventuell MA? For det er en MA jeg frykter mest, at jeg går rundt og bærer på en dødt foster. Alt for lenge til ultralyd i uke 18! Er det flere som føler som meg? Anonymous poster hash: 61200...628

Ja, jeg og sikkert en god del andre tenker nok som deg en gang innimellom! Selv er jeg bare 7 uker på vei, og har ikke noe særlig symptomer, har ikke hatt det heller, men det er nok fordi det er kun kvalmen jeg ser på som eneste gravidsymptom,hehe ;-) jeg er jo oppblåst, har ømme pupper og må tisse på natten, men føler lissom ikke at dette er nok :-(

Anonymous poster hash: 0206b...4e6

Har det akkurat likens. Sist torde jeg ikke planlegge noe som helst før etter ultralyden. Denne gangen får jeg duotest så heldigvis skal jeg inn i uke 12. Skjønner veldig godt alle som tar tidlig ul. Jeg bor så langt unna at det blir en hel dag med reising dessverre

Har det på samme måte! Er snart i uke 12 og synes denne perioden i graviditeten er veldig tøff psykisk. Fysisk er det ingenting som vitner om en voksende spire i magen (bortsett fra manglende mens da..).

Anskaffet meg en Angelsounds doppler som jeg fikk i posten for en uke siden og den har vært helt genial. Det har vært overraskende enkelt å finne babyens hjertelyd. Så nå begynner jeg sakte men sikkert å innse at jeg skal bli Mamma. 

Anonymous poster hash: 16360...12b

Anbefaler å reise på tidlig ultralyd privat jeg :) den frykten for å gå med et dødt foster har jeg og, derfor reiser jeg på tidlig ul for å være sikker på at alt er i skjønneste orden. Hadde ikke klart å gå gravid i feks 14 uker for så å finne ut at fosteret døde i uke 11. Forferdelig.

Her var vi på ul da vi trodde at vi var 7+1, men vi ble satt tilbake så mye som til 5+5, og kunne da ikke se hjerte slå enda,legen mente han så hjerte blinke én gang :-( vi fikk bare bekreftet at det var et embryo der, og at alt så bra ut! Siden jeg er 7 uker på vei nå, og kjenner ikke en dritt av symptmer, så blir jeg kjempe engstelig!skal ikke tilbake på ul før om 2 uker, og syntes det er fryktelig lenge! Jo mer tiden går, jo mer engstelig blir jo man!

Krysser bare fingrene for at vi får se en liten spire med hjertebank ved neste ul :-)

Anonymous poster hash: 0206b...4e6

• 3 uker senere...

Annonse

Følte som dere kjempelenge, faktisk har jeg fortsatt Glimt av angst for at noe skal være galt (er i uke 38 nå). Symptomene kom og gikk helt til rundt uke 14, da forsvant de fleste og jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt lenger. Tiden gikk veeeeeeeldig sakte fram til ordinær ul. Det er veldig vanlig at symptomene kommer og går uten at det er noe galt :)

Du er så heldig, skulle sånn ønske jeg ikke hadde symptomer...

Hvis du blør, kunne du tenkt at det var noe galt, eller at du har kraftige magesmerter.

Skjønner at du tenker på det, det ville jeg gjort også, men alt er nok som det skal :-)

Er 6+4 og har samme bekymring. Litt beroligende at dere også opplever det. Da er liksom sjansen større for at alt er normalt.

Blir jo bekymret når "alle andre" blir kvalme, og jeg opplever at alt av symptomer bare sakte men sikkert forsvinner istedet. 

Har dere hatt mensmurringer og stikkinger? Jeg har ingenting som tyder på at det tøyes og strekkes der inne

:(

Klart man blir bekymret. Jeg opplevde en MA i uke 10 for to år siden, da forsvant også alle symptomer. Forskjellen var at de ikke kom tilbake, mens denne gangen så varierte det fra dag til dag hvor mye symptomer jeg hadde.

Jeg hadde mensmurringer, også av og på. Spesielt la jeg merke til det i dagene før IKM, så jeg forventet mensen, ikke positiv test. De stikningene kom vel egentlig ikke før litt senere, når det virkelig begynte å vokse, kanskje rundt uke 12-13. I starten var det egentlig bare ømme bryst og en litt uggen og småkvalm følelse i kroppen som var tilstede av typiske symptomer. Og trøttheten!!! Klarte ikke holde meg våken til Dagsrevyen engang.. I tre mnd!

Den vonde sannheten er jo at man ikke vet hvilken vei det går, og på det tidspunktet er det ingenting man kan gjøre for å påvirke utfallet. For å ikke bli gaaaaaal i de første månedene, så måtte jeg rett og slett prøve å ikke tenke så mye på graviditeten. Jeg tok jo hensyn, slutta å røyke og unngikk alkohol og spekemat, men utover det så skjøv jeg bevisst alle tanker vekk så ofte jeg klarte.

Turte ikke kjøpe doppler jeg, var redd for at jeg ikke skulle finne hjertelyden på egen hånd, og da hadde jeg virkelig gått fra konseptene... Jordmor lyttet ikke engang på meg før langt ut i 2.tri, nettopp pga risikoen for å ikke finne lyden selv om den va der. Hun ville ikke skremme meg. Så vet ikke om det alltid er positivt med doppler, men hver enkelt må jo velge dette selv. Hører om mange som syns det er supert og som finner lyden lett :)

Trøtthet var helt klart et symptom hos meg, klarte såvidt å holde meg våken på jobb, etter middag og en tur med hunden så var det bare å legge meg, hvis klokka ble åtte om kvelden så var det maks. :D

Annonse

Jeg prøvde som sagt å ikke tenke så mye på graviditeten, kjempevanskelig men det var verre å være redd og engstelig. Hver dag uten blødning var en dag nærmere baby :)

Lykke til, håper du seiler gjennom graviditeten og sitter med baby i armene om 8mnd :) nå skal jeg legge meg igjen, fordelen med å være i permisjon er at man kan stå opp, spise frokost og så legge seg igjen når nattesøvnen ikke har vært den beste. Lite symptomer i starten virker som et luksusproblem nå, når alt gjør vondt og jeg ikke kan huske hvordan det er å sove gjennom en hel natt ;)

Sitter her med ett øye åpent....zzzz....

Leste litt om doppler nå og det er visst ikke særlig sunt for barnet om det brukes hyppig, og det er vel ingen som finner lyden i uke 6 uansett. Da dropper jeg den :)

Det er ingen forskning som viser at bruk av doppler er farlig for barnet, iallefall hvis det er en av merkene som har alle de nødvendige godkjenninger. Ville vært ulovlig å selge hvis det var tilfelle.

Sitter her med ett øye åpent....zzzz....

Leste litt om doppler nå og det er visst ikke særlig sunt for barnet om det brukes hyppig, og det er vel ingen som finner lyden i uke 6 uansett. Da dropper jeg den :)

Det er ingen forskning som viser at bruk av doppler er farlig for barnet, iallefall hvis det er en av merkene som har alle de nødvendige godkjenninger. Ville vært ulovlig å selge hvis det var tilfelle.

Ut i fra forskningen som ble presentert blir jeg såppas i tvil at jeg ikke vil sjangse.

Vurderer doppler jeg nå, så slipper jeg å bli gal :P

Jeg er jo ikke i form (utmattet og trøtt). Orker ikke å gjøre noe som helst hjemme. 

Kan jo kanskje regnes som symptomer det....? ;)

Det er jo to symptomer det :-)

Du er nok en av de få som får et knallfint svangerskap, uten store plager, nyt det. (Kan jo komme senere, hørt også at kvalmen det er vanlig å bli kvalm i uke 7 og senere).

Nyt det Bambi-Bolla:) Kos deg, og ikke tenk for mye på det. Klem

Alle dere som bruker dopler så vil jeg bare for å si d siden d er mange Som hører sin egen hjertelyd.. Ei vennine satt å hørte åå den fram til ul i uke 15 og hadde da mistet i uke 8.. Så til info . Babyens hjerterytme er meget rask som di fleste vet. Noen tenker nok ikke over det når dem

Hører...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...