Gå til innhold

Alle dere som hater hunder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagt merke til når det diskuteres hund så blir diskusjonen så opphetet.

Ord som jævla kjøter, stinkende, siklende og glefsende brukes.

Er det slik at dere faktisk bare har negative erfaringer med hund?

Jeg har virkelig problemer med å ta argumenter som "hunder er så jævla ekle, de spiser bæsj og så sleiket de deg i trynet" seriøst.

Har full respekt for at dere ikke liker hund, vil bli kjent med de og ellers ikke ha noe med de å gjøre. Det er din rett å velge det.

Likevel, hvorfor blir dere så sinte i hver eneste tråd om hunder?

Anonymous poster hash: afa53...c2c

Skrevet

Nå har ikke jeg deltatt i noen av disse diskusjonene selv, men har lest flere av dem, og jeg vil nå si at begge parter i de diskusjonene er like ille i uttalelsene sine. Det er noen svært få, både hundeeiere og 'hundehatere', som klarer å uttale seg saklig, klarer å sette seg inn i motpartens ståsted og ikke komme med person/hundeangrep...

Skrevet

Hehe. Det har du kanskje rett i. Jeg er hverken for eller i mot men må lese disse trådene da det ofte tar helt av med usakligheter. :-)

Skrevet

Når folk slenger etter meg konstant at jeg må være et fælt menneske som ikke kan fordra hunder, da blir jeg litt hissig ja. Er rett og slett drittlei av at folk skal prakke på meg akkurat SIN hund, for den er jo så søt og nusselig og dikkedikkedikk og det går ikke AN å syns den er ekkel. 

Jeg synes hunder er ekle, sikkert på samme måte som noen synes fugler er ekle eller edderkopper. Vil ikke ha dem i hus, vil ikke ta på dem eller måtte lukte dem. Dette sliter mange hundeeiere med å godta, for de skjønner virkelig ikke at noen ikke liker hunder. 

Anonymous poster hash: 41132...70c
Skrevet

Når folk slenger etter meg konstant at jeg må være et fælt menneske som ikke kan fordra hunder, da blir jeg litt hissig ja. Er rett og slett drittlei av at folk skal prakke på meg akkurat SIN hund, for den er jo så søt og nusselig og dikkedikkedikk og det går ikke AN å syns den er ekkel.

Jeg synes hunder er ekle, sikkert på samme måte som noen synes fugler er ekle eller edderkopper. Vil ikke ha dem i hus, vil ikke ta på dem eller måtte lukte dem. Dette sliter mange hundeeiere med å godta, for de skjønner virkelig ikke at noen ikke liker hunder.

Det kan jeg forstå. Å ikke være et godt menneske fordi man ikke liker hunder blir jo bare idiotisk å si.

Skjønner bare ikke hvorfor hunder, for eller imot skal vekke djevelen i folk. ;-)

Jeg liker generelt det meste av dyr men vil ha retten til å velge når og om jeg vil hilse på de.

Og jeg ER enig i at det er utrolig mye egoistiske hundeeiere. Min frustrasjon rettes vel mot mennesket som ikke respekterer andres grenser når det gjelder nærkontakt med dyr. Synes vel ikke hunden, katten eller hva det nå er kan klandres.

Skrevet

Dersom du proklamerer overfor hundeeiere at hunden deres er ekkel, kan jeg godt forstå at du får mange negative reaksjoner. Du snakker da veldig respektløst og særdeles uhøflig om et vesen som personen sannsynligvis er veldig glad i og som regnes som et familiemedlem, selv om det kanskje er uforståelig i din verden. Å si at man ikke liker hunder, er redd dem osv er en helt annen sak. Men ekle?

Det samme gjelder forøvrig når det er snakk om fugler og edderkopper, som du nevner. Å si til eiere av disse dyrene at dyrene deres er ekle er poengløst og respektløst. Hva skal man oppnå med det egentlig, bortsett fra å såre den andre?

At du er et dårlig menneske skal ikke jeg påstå, men du kunne tydeligvis trengt et påfyll av empati og respekt for dine medmennesker.

Anonymous poster hash: c99f5...82e

Skrevet

Hvor står det at jeg forteller folk at jeg synes bikkja deres er ekkel? Det gjør jeg IKKE. Jeg rygger noen steg og spør høflig om de kan holde hunden unna meg. Sier de da at "ja, men hunden er supersnill og vil bare hilse" må jeg nesten svare at jeg dessverre ikke liker hunder og helst ikke vil hilse. 

Jeg burde ikke måtte forklare meg i det hele tatt, hunden burde blitt flyttet vekk fra meg når jeg ba om det. 

Skrevet

Det finnes dessverre mange hundeeiere som gir normale hundeeiere et dårlig rykte.

Det er ikke så lenge siden en dame her inne hånet meg for å være redd for hunder etter at en prøvde å bite meg i ansiktet som barn.

Jeg ville aldri sagt til en hundeeier at jeg syns bikkja er ekkel, selv om jeg innerst inne syns det, men det bør være en selvfølge å ha respekt for sine medmennesker. Det å ikke like hunder er ikke en sinnslidelse og sier ingenting om mennesket som person. Det er bare irriterende å få slengt i trynet at "men min hund er såååå snill!", det spiller ingen rolle. Jeg liker ikke hunder, og jeg er redd dem. Enkelt og greit.

Jeg tar ikke med meg katta på besøk til folk, selv om jeg ser på katten som et familiemedlem, og jeg tar det heller ikke personlig om noen forteller meg at de er redd for katter eller ikke liker dem. Da reagerer jeg ikke med å hive katten i fanget deres, liksom...

Skrevet

Hvor står det at jeg forteller folk at jeg synes bikkja deres er ekkel? Det gjør jeg IKKE. Jeg rygger noen steg og spør høflig om de kan holde hunden unna meg.

Du sier jo at folk ikke kan skjønne at du syns hunder er ekle. Hvorfor skulle de skjønne det dersom du ikke har sagt det? Og hvorfor lager du et tema av noe du ikke har kommunisert utad?

Skrevet

Hvor står det at jeg forteller folk at jeg synes bikkja deres er ekkel? Det gjør jeg IKKE. Jeg rygger noen steg og spør høflig om de kan holde hunden unna meg.

Du sier jo at folk ikke kan skjønne at du syns hunder er ekle. Hvorfor skulle de skjønne det dersom du ikke har sagt det? Og hvorfor lager du et tema av noe du ikke har kommunisert utad?

Herrefred, om noen rygger unna bikkja så bør vel folk skjønne at vedkommende ikke liker hunder!!!

Anonymous poster hash: b23d2...6b9

Skrevet

Herrefred, om noen rygger unna bikkja så bør vel folk skjønne at vedkommende ikke liker hunder!!!

Anonymous poster hash: b23d2...6b9

Ja, men det var ikke det som var utgangspunktet her.

Skrevet

Selv om jeg ikke forteller fremmede at jeg synes hunder er ekle vet jo folk som kjenner meg at jeg synes det.

Var også en ting å henge seg opp i. 

Skrevet

Lagt merke til når det diskuteres hund så blir diskusjonen så opphetet.

Ord som jævla kjøter, stinkende, siklende og glefsende brukes.

Er det slik at dere faktisk bare har negative erfaringer med hund?

Jeg har virkelig problemer med å ta argumenter som "hunder er så jævla ekle, de spiser bæsj og så sleiket de deg i trynet" seriøst.

Har full respekt for at dere ikke liker hund, vil bli kjent med de og ellers ikke ha noe med de å gjøre. Det er din rett å velge det.

Likevel, hvorfor blir dere så sinte i hver eneste tråd om hunder?

Det er vel helst hundeeiere som irriterer meg mest.

Skrevet

Selv om jeg ikke forteller fremmede at jeg synes hunder er ekle vet jo folk som kjenner meg at jeg synes det.

Var også en ting å henge seg opp i.

At hunder er ekle er jo gjennomgangstemaet i hele det første innlegget, så å ikke henge seg opp i det ville vært rimelig pussig.

Skrevet

Noen hunder er jo litt søte, andre ekle, andre igjen har jeg ingen formening om, men det jeg ikke kan fordra, er hundeeiere som ikke kan forstå at ikke alle synes hunden deres er dritsøt. Har fått proppet ørene fulle av hunder, hundemat, hva hunder gjør, hva de er redde for, hvor søte de er etc etc på jobben (der det av en eller annen grunn er maange gale hundeeiere), og er blitt så LEI!!! De snakker om hundene sine som om de er barn, og for noen er nok hundene en erstatning også.

Anonymous poster hash: 26daa...64c
Skrevet

Noen hunder er jo litt søte, andre ekle, andre igjen har jeg ingen formening om, men det jeg ikke kan fordra, er hundeeiere som ikke kan forstå at ikke alle synes hunden deres er dritsøt. Har fått proppet ørene fulle av hunder, hundemat, hva hunder gjør, hva de er redde for, hvor søte de er etc etc på jobben (der det av en eller annen grunn er maange gale hundeeiere), og er blitt så LEI!!! De snakker om hundene sine som om de er barn, og for noen er nok hundene en erstatning også.

Anonymous poster hash: 26daa...64c

Slik er det jo når folk snakker om ting en selv ikke interesserer seg for. Noen snakker uavbrutt om de fantastiske barna sine, interiør, katten sin eller annet. Jeg får en anelse tics når fotballgjenget på jobb snakker om trenere, spillere, serier og ligaer og gudene vet hva. Men sånn er det bare, folk har forskjellige interesser. Heldigvis står man ganske fritt til å velge matchende samtalepartnere.

Skrevet

Jeg liker hunder og dyr generelt.

-Men at de stinker er jo egentlig bare fakta. En hund stinker. Noen mer enn andre, men ekkel lukt i pelsen har de alle som en. Bare kjenn på hånden etter at du har klappet en.

- Sikler, jepp, de sikler. De store sikler veldig mye også!

- Ekle? Tja, de slikker seg i rumpen, det er jo ekkelt. Noen hopper opp og slikker folk fjeset etterpå. Det er max ekkelt! De gnir rumpen bort over gulvet. Ekkelt. De røyter. Ekkelt.

At noen syns hunder eller dyr generelt er ekle det har jeg full forståelse for.

Og som en sa over her. Man drar ikke katten med seg over alt, er noen redd katter maser man heller ikke om at katten er så snill og vil hilse. Man fjerner dyret. Ferdig.

Og alle hundeeiere! Ta med dere bæsjen!! For det er rett og slett jævlig ekkelt om man liker hunder eller ei!!

Anonymous poster hash: 19157...9e1

Skrevet

-Men at de stinker er jo egentlig bare fakta. En hund stinker. Noen mer enn andre, men ekkel lukt i pelsen har de alle som en. Bare kjenn på hånden etter at du har klappet en.

- Ekle? Tja, de slikker seg i rumpen, det er jo ekkelt. Noen hopper opp og slikker folk fjeset etterpå. Det er max ekkelt! De gnir rumpen bort over gulvet. Ekkelt. De røyter. Ekkelt.

Og som en sa over her. Man drar ikke katten med seg over alt, er noen redd katter maser man heller ikke om at katten er så snill og vil hilse. Man fjerner dyret. Ferdig.

Og alle hundeeiere! Ta med dere bæsjen!! For det er rett og slett jævlig ekkelt om man liker hunder eller ei!!

Det er høyst sjeldent at en hund slikker seg i rumpa, klør de i rompa eller har fylte analkjertler, så aker de seg framover for å gni rumpa i bakken. Tissen slikker de derimot. Langt fra alle hunderaser sikler, noen sikler derimot mye. Hunder skal heller ikke stinke, men lukt oppfattes jo forskjellig. 

Anonymous poster hash: b3682...34a

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg er helt enig i at man fjerner hunden fra mennesker som ikke liker hunder, såpass respekt skal man vise sine omgivelser. Men jeg likevel gi et tips. La hunden få lukte på deg, om ikke annet enn på bena dine, men helst hendene, slik at hunden får plassere deg i "arkivet" sitt. Etterpå fjerner jeg hunden, og du ignorerer den totalt. Da vet hunden hvem du er og vet at du ikke er interessert. De aller fleste hunder skjønner da tegninga, og vil heller ikke interessere seg for deg. Greit for meg at du ikke liker hunder, men aksepter at jeg er utrolig glad i hunden min.

Skrevet

Det er høyst sjeldent at en hund slikker seg i rumpa, klør de i rompa eller har fylte analkjertler, så aker de seg framover for å gni rumpa i bakken. Tissen slikker de derimot. Langt fra alle hunderaser sikler, noen sikler derimot mye. Hunder skal heller ikke stinke, men lukt oppfattes jo forskjellig.

Anonymous poster hash: b3682...34a

For meg er det greit at hunder (dyr) gjør disse tingene om de klør eller om det er tissen eller rumpa de slikker, spiller ingen rolle egentlig. For poenget er at det er forståelig at enkelte syns det er ekkelt. (Selv om det er helt naturlig og normalt av en hund.)

Skrevet

Jeg er helt enig i at man fjerner hunden fra mennesker som ikke liker hunder, såpass respekt skal man vise sine omgivelser. Men jeg likevel gi et tips. La hunden få lukte på deg, om ikke annet enn på bena dine, men helst hendene, slik at hunden får plassere deg i "arkivet" sitt. Etterpå fjerner jeg hunden, og du ignorerer den totalt. Da vet hunden hvem du er og vet at du ikke er interessert. De aller fleste hunder skjønner da tegninga, og vil heller ikke interessere seg for deg. Greit for meg at du ikke liker hunder, men aksepter at jeg er utrolig glad i hunden min.

Men hvorfor? Om noen som ikke liker eller er redd for katter kommer på besøk hos oss, så tvinger jeg dem ikke til å bli snust på av kattene våre? Da stenger vi de inne i en annen del av huset, og respekterer at ikke alle liker dem. 

Anonymous poster hash: 1ff01...923

Skrevet

Men hvorfor? Om noen som ikke liker eller er redd for katter kommer på besøk hos oss, så tvinger jeg dem ikke til å bli snust på av kattene våre? Da stenger vi de inne i en annen del av huset, og respekterer at ikke alle liker dem. 

Men hva med oss som ikke kan ha dørene åpne om sommeren uten at man får en katt på besøk minst 1 gang i uka da? I perioder har det vært så ille at jeg har måttet gå gjennom hjemmet mitt før jeg reiser noe sted, for å være sikker på at jeg ikke stenger en katt inne.

Anonymous poster hash: 9a1e0...829

Skrevet

Men hva med oss som ikke kan ha dørene åpne om sommeren uten at man får en katt på besøk minst 1 gang i uka da? I perioder har det vært så ille at jeg har måttet gå gjennom hjemmet mitt før jeg reiser noe sted, for å være sikker på at jeg ikke stenger en katt inne.

Anonymous poster hash: 9a1e0...829

Mine katter er innekatter. 

Men det finnes midler som gjør at katter ikke vil nærme seg, både butikkjøpte og naturlige :)

Skrevet

-Hunden min stinker ikke. Er den våt lukter den bare litt svakt lammeskinn.

- Han min sikler ikke. Aldri.

- Han min slikker seg ikke i rompa. Bare på tissen (som blir dusjet ofte). Han slikker heller ikke folk i ansiktet.

- Han har aldri gnidd rumpen bort over gulvet.

- Han røyter ikke. Aldri funnet så mye som ett hår fra ham.

Plukker såklart opp bæsjen!

Anonymous poster hash: 3b7f6...eb2

Skrevet

-Hunden min stinker ikke. Er den våt lukter den bare litt svakt lammeskinn.

- Han min sikler ikke. Aldri.

- Han min slikker seg ikke i rompa. Bare på tissen (som blir dusjet ofte). Han slikker heller ikke folk i ansiktet.

- Han har aldri gnidd rumpen bort over gulvet.

- Han røyter ikke. Aldri funnet så mye som ett hår fra ham.

Plukker såklart opp bæsjen!

Anonymous poster hash: 3b7f6...eb2

Og likevel er det noen som ikke liker hunden din, selv om den er "perfekt" på alle måter. Det Må du rett og slett bare leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...