Gå til innhold

Vektoppgang 1.trimester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva jeg veier (og forsåvidt urelevant for andre :P) men har helt klart gått opp noen kg!

Litt uheldig at det eneste som overhodet hjelper mot kvalmen min er småspising :/

I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 50kg, dobblet kroppsvekten min, men det har jeg ingen planer om nå!

Skal sies at jeg var svært ung og mager i utgangspunktet, og at kiloene var borte igjen kort tid etter fødsel ;)

Er i dag 9+0

Endret av LykKeFisK

Jeg vet ikke hva jeg veier (og forsåvidt urelevant for andre :P) men har helt klart gått opp noen kg!

Litt uheldig at det eneste som overhodet hjelper mot kvalmen min er småspising :/

I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 50kg, dobblet kroppsvekten min, men det har jeg ingen planer om nå!

Skal sies at jeg var svært ung og mager i utgangspunktet, og at kiloene var borte igjen kort tid etter fødsel ;)

Er i dag 9+0

Oi, 50 kg er ganske heftig! Godt at du ble kvitt det igjen etterpå! Jeg gikk opp 22kg sist, håper å holde meg under 20 denne gangen. Til nå har jeg gått ned tre kg, men har nok sikkert tatt på igjen en bare i dag med pizza og is :-)

Hvorfor spørre om slikt som Anonym - og hvorfor ikke si noe om egen situasjon? :) Får så lyst å svare 20 kg og bare svada når man ikke ser hvem man svarer... ;)

Ser ut som at jeg har sklidd igjennom svangerskapets første trimester som ei av de helt gjennomsnittlige. Et under, da også jeg i perioder har vært uggen og kvalm og derfor har spist det jeg måtte ha hatt lyst på, helst før jeg rekker å bli sulten.

Annonse

Det finner jeg ut i morgen ;) Jeg har gått på vekten og målt her og der en gang i uken, siden testen lyste gravid mot meg^^ Sist uke hadde jeg vell gått ned noen gram... Spent på denne uken :)

Litt greit å ha en hvis peiling på hvordan det ligger ann, iogmed at jeg er litt overvektig fra før :) Også er det spennene å følge med på magen når den begynner å vokse! :D 7+3 i dag :)

Har gått opp 4 kg til nå (11-5), i mitt forigje svangerskap gikk jeg opp 6 kg iløpet av hele svangerskapet.

Håper virkelig ikke dette fortsetter for å si det sånn. Har vært veldig kvalm i 3 uker nå og sykemeldt. Drikker cola (gjør ikke det ellers), ligger på sofaen og spiser før jeg blir sulten (for å holde kvalmen i sjakk). TIl vanlig sykler jeg 2 mil til/fra jobb, så kan si at kroppen ikke har blitt behandlet som den pleier:(

Jeg veier for mye, så trenger virkelig ikke å gå masse opp i vekt. Kvalmen har begynt å dabbe av og til uka skal jeg jobbe 50%, satser på at det hjelper. 

Gått ned 4 kilo, men det har noe med at jeg nå har økt forbrenningen min med å spise mange små måltider i løpet av en dag.. Jeg har ikke kastet noe opp i dette svangerskapet men jeg er fremdeles kvalm og uggen.. Forrige sv.skap gikk jeg opp 16 kilo og det gjorde ikke noe det, er i følge bmi undervektig i utgangspunktet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...