Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #26 Skrevet 24. mai 2014 4-5 voksne burde være greit så lenge ungene ikke er redde for å ligge alene. Om noen barn har spessielle utfordringer, som at de kan finne på å stikke av, ikke følger beskjeder ol regner jeg med at foreldrene enten sørger for at det er med en ekstra voksen til det barnet eller holder barnet hjemme. Anonymous poster hash: 9cb2e...1ab
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #27 Skrevet 24. mai 2014 Har dere nattevakter hjemme også? Hver natt? 5-6 voksne er nok mener jeg. Når det gjelder 16 barn på 2 voksen på barnehagetur, så er det på kanten, men helt lovlig, står ingenting i loven om antall ansatte pr barn, kun pedagoger er lovpålagt (14-18 barn over 3 år pr pedagog). Anonymous poster hash: ebc52...a23
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #28 Skrevet 24. mai 2014 I tilfelle brann? I skogen? Nå begynner det å bli latterlig her. Denne generasjonen blir pakket i bomull. Ikke får de klatre i trær, ikke får de sove over i skogen fordi det kan begynne å brenne??? Anonymous poster hash: 7549a...ab3
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #29 Skrevet 24. mai 2014 Brann fra bål feks? Er det virkelig forbudt å være bekymret? Å synes en 6 åring er for litta? At opplegget virker dårlig planlagt? At man synes voksentettheten er for liten? Er det forbudt å tenke selv? Må man kjøpe alle andres argumenter som en hjernedød idiot? På kommunens skoler er det ikke lov å overnatte uten våken nattevakt pga brannfaren, hilsen brannmesteren. Men i skogen kan det ikke brenne pga skolen vet det? Dib vet det! Jøsses.... Det er forøvrig obligatorisk, min reiser, men jeg slutter ikke stille spørsmålstegn ved nødvendighet og sikkerhet uansett! Anonymous poster hash: d4902...597
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #30 Skrevet 24. mai 2014 Brann fra bål feks? Er det virkelig forbudt å være bekymret? Å synes en 6 åring er for litta? At opplegget virker dårlig planlagt? At man synes voksentettheten er for liten? Er det forbudt å tenke selv? Må man kjøpe alle andres argumenter som en hjernedød idiot? På kommunens skoler er det ikke lov å overnatte uten våken nattevakt pga brannfaren, hilsen brannmesteren. Men i skogen kan det ikke brenne pga skolen vet det? Dib vet det! Jøsses.... Det er forøvrig obligatorisk, min reiser, men jeg slutter ikke stille spørsmålstegn ved nødvendighet og sikkerhet uansett! Anonymous poster hash: d4902...597 Da har du barnet ditt hjemme da. Så får de andre dra på tur og kose seg. Anonymous poster hash: bd9a7...cb6
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #31 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #32 Skrevet 24. mai 2014 Brann fra bål feks? Er det virkelig forbudt å være bekymret? Å synes en 6 åring er for litta? At opplegget virker dårlig planlagt? At man synes voksentettheten er for liten? Er det forbudt å tenke selv? Må man kjøpe alle andres argumenter som en hjernedød idiot? På kommunens skoler er det ikke lov å overnatte uten våken nattevakt pga brannfaren, hilsen brannmesteren. Men i skogen kan det ikke brenne pga skolen vet det? Dib vet det! Jøsses.... Det er forøvrig obligatorisk, min reiser, men jeg slutter ikke stille spørsmålstegn ved nødvendighet og sikkerhet uansett!Anonymous poster hash: d4902...597 Da har du barnet ditt hjemme da. Så får de andre dra på tur og kose seg. Anonymous poster hash: bd9a7...cb6 Brann fra bål feks? Er det virkelig forbudt å være bekymret? Å synes en 6 åring er for litta? At opplegget virker dårlig planlagt? At man synes voksentettheten er for liten? Er det forbudt å tenke selv? Må man kjøpe alle andres argumenter som en hjernedød idiot? På kommunens skoler er det ikke lov å overnatte uten våken nattevakt pga brannfaren, hilsen brannmesteren. Men i skogen kan det ikke brenne pga skolen vet det? Dib vet det! Jøsses.... Det er forøvrig obligatorisk, min reiser, men jeg slutter ikke stille spørsmålstegn ved nødvendighet og sikkerhet uansett!Anonymous poster hash: d4902...597 Da har du barnet ditt hjemme da. Så får de andre dra på tur og kose seg. Anonymous poster hash: bd9a7...cb6 Her har noen bestemt at alle må smarta! Det gis nemlig fri en annen dag... Obligatorisk...., slå det opp! Anonymous poster hash: d4902...597
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 24. mai 2014 #33 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597 da sier du deg villig til å være med å overnatter sammen med dem du får sikkert være nattevakt også. Det høres ut som barnet ditt har erfaring med skogsturer fra før av.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #34 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597 da sier du deg villig til å være med å overnatter sammen med dem du får sikkert være nattevakt også. Det høres ut som barnet ditt har erfaring med skogsturer fra før av. Jeg må jobbe dessverre, folk slutter ikke begå kriminelle handlinger bare fordi skolen bestemmer seg for å dra med seg en haug med unger i skauen Anonymous poster hash: d4902...597
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 24. mai 2014 #35 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597 da sier du deg villig til å være med å overnatter sammen med dem du får sikkert være nattevakt også. Det høres ut som barnet ditt har erfaring med skogsturer fra før av. Jeg må jobbe dessverre, folk slutter ikke begå kriminelle handlinger bare fordi skolen bestemmer seg for å dra med seg en haug med unger i skauen Anonymous poster hash: d4902...597 hadde jeg trodd at barnet mitt var i livsfare hadde jeg glatt tatt meg fri fra jobben!
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #36 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597 da sier du deg villig til å være med å overnatter sammen med dem du får sikkert være nattevakt også. Det høres ut som barnet ditt har erfaring med skogsturer fra før av. Jeg må jobbe dessverre, folk slutter ikke begå kriminelle handlinger bare fordi skolen bestemmer seg for å dra med seg en haug med unger i skauen Anonymous poster hash: d4902...597 hadde jeg trodd at barnet mitt var i livsfare hadde jeg glatt tatt meg fri fra jobben! Artig du! Anonymous poster hash: d4902...597
Superdolly Skrevet 24. mai 2014 #37 Skrevet 24. mai 2014 Men dersom dette virkelig er så ille for deg så holder du barnet ditt hjemme. Ja, jeg ser at du skriver at det er obligatorisk. Men det er lett å unngå likevel. Ring læreren om morgenen den dagen klassen skal dra og si at barnet ditt er sykt og dessverre må være hjemme.
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 24. mai 2014 #38 Skrevet 24. mai 2014 Og for å rette opp et inntrykk om at min er pakket inn i bomull.... Vi telter store deler av året, ungene har spikket fra de var to, de padler kano alene etter meg og de bygger selv hytte i trærne, for å nevne noe.... MEN vi er min. en voksen på 5 unger og rimelig vant til friluftsliv... Litt usikker på den gjengen som reiser nå, kjenner ingen av de! Mange her virker nesten uopplyste Er det rart det skjer ulykker, ingen stiller jo spørsmål Anonymous poster hash: d4902...597 da sier du deg villig til å være med å overnatter sammen med dem du får sikkert være nattevakt også. Det høres ut som barnet ditt har erfaring med skogsturer fra før av. Jeg må jobbe dessverre, folk slutter ikke begå kriminelle handlinger bare fordi skolen bestemmer seg for å dra med seg en haug med unger i skauen Anonymous poster hash: d4902...597 hadde jeg trodd at barnet mitt var i livsfare hadde jeg glatt tatt meg fri fra jobben! Artig du! Anonymous poster hash: d4902...597 takk
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #39 Skrevet 24. mai 2014 Hvor skal de overnatte da? Skal de overnatte i en lavvo med fast bunn er det faktisk ikke noen andre veier ut enn akkurat teltåpningen, og hvis de voksne legger seg rett foran skal det noe til å komme seg ut... Anonymous poster hash: 01320...131
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2014 #40 Skrevet 24. mai 2014 Vi drar på overnattingstur i dag, 20 barn, 10 voksne inkl en lege og en sykepleier (blandt foreldrene). Anonymous poster hash: f1cdd...383
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå