Gå til innhold

bekymret for ny føflekk (bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kom så plutselig, vokser fort både i bredden og "utover".. vet det er dårlig tegn om den klør men det gjør den ikke. det gjør derimot vondt å ta på den. som om noen stikker meg med nål om jeg tar på. så har den ujevn farge, ujevn grense.. alle tegn bortsett fra kløing.. hjelp

mamma bar hatt føflekkreft, derfor blir jeg ekstra stressa for sånt.. 

Anonymous poster hash: 556be...04c

post-42-0-64350700-1400880091_thumb.png

Skrevet

Ville tatt en tur til legen, bare for å utelukke noe. Bedre med én tur for mye enn for lite. Mest mtp at mor din har hatt denne type kreft!lykke til!

Anonymous poster hash: 497c8...548

Skrevet

Du skal alltid få en lege til å sjekke hvis den forandrer seg, noe du sier den gjør..:)

Anonymous poster hash: b4158...f0a

Skrevet

Sier det samme som de andre her, den føflekken må til legen!

Anonymous poster hash: 8cf4d...01d

Skrevet

Få den fotografert m dermoskop på booztapoteket. De sender bildet til hudlegen.

Anonymous poster hash: 729b3...bdf

Skrevet

Få den fotografert m dermoskop på booztapoteket. De sender bildet til hudlegen.

Anonymous poster hash: 729b3...bdf

gjør de det på alle boots-apoteker?

jeg tenker det er ikke vits å gå til fastlegen, han må da sende meg videre uansett. så lurer egentlig på hvor jeg skal henvende meg først. hadde jo vært genialt om d bare var å gå innom et bootsapotek

Skrevet

Bestill time hos privat hudlege. Det gjør jeg ved behov. Ingen ventetid og god service!

Anonymous poster hash: ad4f3...b8a

Skrevet

Er du gravid?

Har fått flust av slike små flekker selv. Fikk beskjed om at det var gravidhormoner som gjorde det.

Uansett lurt å gå til legen med din historie.

Anonymous poster hash: 05128...c04

Skrevet

Den kom så plutselig, vokser fort både i bredden og "utover".. vet det er dårlig tegn om den klør men det gjør den ikke. det gjør derimot vondt å ta på den. som om noen stikker meg med nål om jeg tar på. så har den ujevn farge, ujevn grense.. alle tegn bortsett fra kløing.. hjelp

mamma bar hatt føflekkreft, derfor blir jeg ekstra stressa for sånt..

Det er sjelden klær er et faretegn. Det er mer suspekt at den vokser og har kommet plutselig.

Dra til fastlegen din. Apoteket sier ikke noe annet enn at du må gå til legen. De kan ikke spille noen diagnose. Det kan ingen før det er tatt biopsi av den. Og siden du har dette i familien bør du bare komme deg til legen.

Anonymous poster hash: a2ac3...f56

Skrevet

Klær = kløe.

Anonymous poster hash: a2ac3...f56

Skrevet

Den ville jeg absolutt fått sjekket!!!!

Anonymous poster hash: 320fb...498
Skrevet

Hei.

Dette er jo som du selv antyder, en suspekt føflekk. Ville absolutt kommet meg raskt til legen for å sjekke denne! Bestill time på mandag og si det haster.

Dersom det skulle være noe galt med den, vil jo dette bli oppdaget på et veldig tidlig stadium, noe som igjen er veldig positivt :)

Gå til legen så fort som mulig, slik at du slipper å engste deg så fælt. Bedre å bare få det gjort.

Anonymous poster hash: bf356...5dd

Skrevet

Den ville jeg fått fjernet ved første mulighet. . Ring fastlegen på mandag morgen å få en akuttime.

Skrevet

Jeg har hatt/har flere slike føflekker, men legen var ikke bekymret i det hele tatt, til tross for at de endret seg. Noen har forsvunnet av seg selv, andre er "skilt seg", og blitt til en klynge med flere små føflekker (ligner fregner), andre har utviklet seg til å ligne en vanlig, litt utstående føflekk (fargen har også jevnet seg ut i de aller fleste). Jeg har et par stykker som ser ut som din, men de stoppet å vokse og endre seg etterhvert. Jeg har flere føflekker som er vonde å komme borti, særlig har jeg en på magen/hofta som er vond (har flere som til tider er plagsomme/vonde, men denne er det hele tiden), men legen sa den var helt fin, og ville derfor ikke fjerne den.

Det lureste er uansett å ta en tur for legen for å sjekke, for sikkerhetsskyld. 

Anonymous poster hash: 3f841...de3
Skrevet

Jeg har hatt/har flere slike føflekker, men legen var ikke bekymret i det hele tatt, til tross for at de endret seg. Noen har forsvunnet av seg selv, andre er "skilt seg", og blitt til en klynge med flere små føflekker (ligner fregner), andre har utviklet seg til å ligne en vanlig, litt utstående føflekk (fargen har også jevnet seg ut i de aller fleste). Jeg har et par stykker som ser ut som din, men de stoppet å vokse og endre seg etterhvert. Jeg har flere føflekker som er vonde å komme borti, særlig har jeg en på magen/hofta som er vond (har flere som til tider er plagsomme/vonde, men denne er det hele tiden), men legen sa den var helt fin, og ville derfor ikke fjerne den.Det lureste er uansett å ta en tur for legen for å sjekke, for sikkerhetsskyld.  Anonymous poster hash: 3f841...de3

Høres ut som at du har mange føflekker?

Man kan jo selvsagt ikke gå rundt å være engstelig hele tiden, men blir ikke du engstelig? Bra at du følger med på dem hvertfall :-)

Skrevet

Jeg har hatt/har flere slike føflekker, men legen var ikke bekymret i det hele tatt, til tross for at de endret seg. Noen har forsvunnet av seg selv, andre er "skilt seg", og blitt til en klynge med flere små føflekker (ligner fregner), andre har utviklet seg til å ligne en vanlig, litt utstående føflekk (fargen har også jevnet seg ut i de aller fleste). Jeg har et par stykker som ser ut som din, men de stoppet å vokse og endre seg etterhvert. Jeg har flere føflekker som er vonde å komme borti, særlig har jeg en på magen/hofta som er vond (har flere som til tider er plagsomme/vonde, men denne er det hele tiden), men legen sa den var helt fin, og ville derfor ikke fjerne den.

Det lureste er uansett å ta en tur for legen for å sjekke, for sikkerhetsskyld.

Eg skjønner meg ikke på leger som alltid skal se det an. Mener det er bedre med arr enn med det verst tenkelige. Jeg har lav terskel for å få de fjernet.

Anonymous poster hash: 8cf4d...01d

Skrevet

Bestill time hos privat hudlege. Det gjør jeg ved behov. Ingen ventetid og god service!

Hvor mye koster det?

Anonymous poster hash: 7c92d...fa8

Skrevet

Boots apotek har som tidligere nevnt føflekkscanning. Det tas spesielle bilder av føflekken dypt ned i vevet. Disse bildene sendes til hudleger som analyserer dette og du får direkte svar fra dem. Apoteket stiller ingen diagnose, men utfører bare selve scanningen. Har gjort dette selv.

Skrevet

Jeg har hatt/har flere slike føflekker, men legen var ikke bekymret i det hele tatt, til tross for at de endret seg. Noen har forsvunnet av seg selv, andre er "skilt seg", og blitt til en klynge med flere små føflekker (ligner fregner), andre har utviklet seg til å ligne en vanlig, litt utstående føflekk (fargen har også jevnet seg ut i de aller fleste). Jeg har et par stykker som ser ut som din, men de stoppet å vokse og endre seg etterhvert. Jeg har flere føflekker som er vonde å komme borti, særlig har jeg en på magen/hofta som er vond (har flere som til tider er plagsomme/vonde, men denne er det hele tiden), men legen sa den var helt fin, og ville derfor ikke fjerne den.Det lureste er uansett å ta en tur for legen for å sjekke, for sikkerhetsskyld.  Anonymous poster hash: 3f841...de3

Høres ut som at du har mange føflekker?

Man kan jo selvsagt ikke gå rundt å være engstelig hele tiden, men blir ikke du engstelig? Bra at du følger med på dem hvertfall :-)

Jeg har veldig mange føflekker. Jeg ser ikke ut. Andre er bekymret for fett, valker og strekkmerker - jeg er bekymret for føflekkene i f.eks bikini. Jeg får nye føflekker hele året, men særlig er det ille i sommermånedene hvor det er mye sol. Fregner på nedre del av armene får jeg også (forsvinner/lysner på vinteren). I år har jeg til og med fått flere nye føflekker rundt om på foten! Tærne og slikt. De fleste føflekkene starter som fregner, men blir raskt større. Heldigvis holder noen av dem seg små... 

Jeg er stort sett ikke engstelig, men så sjekker jeg alle føflekkene minst en gang i året hos legen. Har også fjernet en, da den var utrolig vond og kløende. Den blødde ofte i "kantene". Legen sa den så fin ut, men fjernet den (en annen lege enn jeg har nå). Den ble sendt inn til analyse for sikkerhetsskyld, men den var helt fin. 

Skrevet

De fleste fastleger kan da fjerne føflekker uten å henvise? Da jeg dro til fastlegen med en suspekt føflekk fjernet han den med lokalbedøvelse og sendte den inn til Lab. Ikke noe å sjanse på, lykke til!

Anonymous poster hash: 13c1d...935

Skrevet

Bestill time hos privat hudlege. Det gjør jeg ved behov. Ingen ventetid og god service!Anonymous poster hash: ad4f3...b8a

Hvor mye koster det? Anonymous poster hash: 7c92d...fa8

Ganske dyrt.. Men jeg syntes det var verdt det. Fikk time i løpet av to dager, legen var veldig flink og hyggelig, arret ble kjempefint. Fastleger er jo ikke spesialister på dette, og ofte blir arrene veldig synlige. Tror jeg betalte 1900 for konsultasjon med fjerning, inkludert at den ble sendt til labben til analyse. Legen ringte meg når prøvene var klare for å forklare hva det var.

http://oslohudlegesenter.no/mobile/prisliste.html

Skrevet

Bestill time hos privat hudlege. Det gjør jeg ved behov. Ingen ventetid og god service!Anonymous poster hash: ad4f3...b8a

Hvor mye koster det? Anonymous poster hash: 7c92d...fa8

Ganske dyrt.. Men jeg syntes det var verdt det. Fikk time i løpet av to dager, legen var veldig flink og hyggelig, arret ble kjempefint. Fastleger er jo ikke spesialister på dette, og ofte blir arrene veldig synlige. Tror jeg betalte 1900 for konsultasjon med fjerning, inkludert at den ble sendt til labben til analyse. Legen ringte meg når prøvene var klare for å forklare hva det var.

http://oslohudlegesenter.no/mobile/prisliste.html

Tusen takk for svar :) Var det mange du fjernet, om jeg kan sporre om det?

Anonymous poster hash: 7c92d...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...