Gå til innhold

Jeg vurderer cambridgekuren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd "alt" går ikke ned, og gir da opp etter 1 mnd uten resultater, så på'an igjen.

Jeg er egentlig sterk motstander av pulverkur og "lettvindte" løsninger, men er nå desperat.

Jeg har virkelig fått en mye mere aktiv livsstil, går stort sett 10000 skritt hver dag, og går lange turer, samt toppturer, så det er bare en kick start på vektnedgang jeg mangler.

Er i perioder svært flink med maten, men gir som sagt opp og da kan jeg spise endel usunnheter som trøst.

Noen som har prøvd cambridgekuren, for så gå over til Grete Roede kost deretter?

Jeg har ca 25-30 kg for mye, så hvis jeg hadde fått en kickstart på 8-10 kg, ville motivasjonen kommet tilbake igjen.

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 9f6fc...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare pulver eller som måltidserstatning?

Jeg har prøvd den. Funker som bare det. Personlig synes jeg Noka på apoteket hadde bedre smak men den er jo som sagt forskjellig.

Etter mange år opp og ned i vekt er jeg nå ferdig med pulver. Det ødelegger forbrenningen. Jeg lykkes endelig å gå ned 30 kg med trening. Jeg løp av meg alle kiloene. Gikk ikke kurs men brukte bare sunn fornuft ang mat.

Uansett hva du gjør. Lykke til. Det ER vanskelig. Det meste sitter i hodet og den vanskeligste delen å få med på en livsstilsendring er hodet. :-D

Anonymous poster hash: 00a9a...261

Skrevet

Bare pulver eller som måltidserstatning?

Jeg har prøvd den. Funker som bare det. Personlig synes jeg Noka på apoteket hadde bedre smak men den er jo som sagt forskjellig.

Etter mange år opp og ned i vekt er jeg nå ferdig med pulver. Det ødelegger forbrenningen. Jeg lykkes endelig å gå ned 30 kg med trening. Jeg løp av meg alle kiloene. Gikk ikke kurs men brukte bare sunn fornuft ang mat.

Uansett hva du gjør. Lykke til. Det ER vanskelig. Det meste sitter i hodet og den vanskeligste delen å få med på en livsstilsendring er hodet. :-D

Anonymous poster hash: 00a9a...261

Takk, ja det er vanskelig. 

Jeg lever faktisk på sunn mat. Svært sjelden ferdigprodukter, spiser endel grønnsaker og frukt. Men er nok spesiellt middagsmaten somm er et stort problem her. Jeg spiser for store posjoner. Klarer ikke å stoppe før jeg er veldig mett. Brødmaten går greit. Da spiser jeg 2 brødskiver og et glass melk. 

Jeg legger ikke på meg lenger, jeg bare går ikke ned. Vekta er stabil, desverre. 

Jeg drømmer om å kunne løpe meg en tur, men jeg er nok desverre for tung til det. Knærne mine tåler det ikke.   Men gå tur, det går fint. Går jeg for raskt, får jeg smerter fremme på leggene(beinhinnebetennelse) Så det kan jeg heller ikke. Føler at kroppen motarbeider meg litt. 

Tror selv at hvis jeg får et vektnedgangskick, blir kroppen mere fornøyd, og jeg da kan etterhvert prøve litt løping. 

Jeg tenker egentlig å erstatte alle måltid i 14 dager, så gradvis spise små måltider. Regner med 14 dager gjør at jeg blir raskere mett også. 

Hodet er på god vei med livsstilsendring, og har kommet godt igang, men den vekta er ikke samarbeidsvillig. 

Må jeg bruke en cambridgeveiileder, eller kan jeg bare bestille det på nett en plass. 

Prøvde NOKA for 10 år siden, og da brekte jeg meg på dag 3 av smaken på pulveret. Har smekt cambridge sjokolade mint smaken, og den syntes jeg var velig god. Derfor jeg vil prøve den. 

Flere med erfaring?

Skrevet

Spis de sunne fjordland middagene (helst under 400-450 kcal)en periode til middag og ikke tillat deg selv noe mer. Vei all mat og registrer gratis på greteroede.no. Legg deg på totalt 1400-1600 kcal i døgnet.da vil du gå ned i vekt på en sunn og holdbar måte. Du ødelegger bare forbreningen med en pulver kur og ender opp tykkere og mer deprimert over vekten. Du får ikke bort 30 kg på en to tre, det krever en varig livsstilending.

Anonymous poster hash: 0e3b9...cf5

Skrevet

Har prøvd "alt" går ikke ned, og gir da opp etter 1 mnd uten resultater, så på'an igjen.

Jeg er egentlig sterk motstander av pulverkur og "lettvindte" løsninger, men er nå desperat.

Jeg har virkelig fått en mye mere aktiv livsstil, går stort sett 10000 skritt hver dag, og går lange turer, samt toppturer, så det er bare en kick start på vektnedgang jeg mangler.

Er i perioder svært flink med maten, men gir som sagt opp og da kan jeg spise endel usunnheter som trøst.

Noen som har prøvd cambridgekuren, for så gå over til Grete Roede kost deretter?

Jeg har ca 25-30 kg for mye, så hvis jeg hadde fått en kickstart på 8-10 kg, ville motivasjonen kommet tilbake igjen.

Noen med erfaring?

Ambefaler lavkarbo og gå i ketose. Funker!

Skrevet

Sykle, da får beina pause. Men husk at det er vondt å trene, og selv om man har benhinnebtennelse kan man fint være aktiv. Ikke bruk det som en unnskyldning. Bestem deg for å spise halvparten av det du pleier til middag

Lykke til!

Anonymous poster hash: 40ac7...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...