Gå til innhold

Hva synes dere om dette jentenavnet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns at det er et navn man kun assosierer med små barn. Altså, at det er søtt frem til hun er 10-12, og så blir det litt flaut. Ikke flaut for deg, men for henne. Samtidig finnes det folk som kaller ungene sine Chanel, Max Leander og annet rart..

Anonymous poster hash: 3b855...11d

Hm. Fant det i en liste over folk som har fullført doktorgrad for noen år tilbake. Tenker heller at det er et navn fra "gamle dager", jeg. Men om jeg liker det er jeg ikke sikker på, er bare nysgjerrig på hva andre tenker. Synes det er spennende å smake litt på ulike navn.

Takk for tilbakemelding:)

Anonymous poster hash: 7b620...391

Jeg synes ikke det blir rart på voksne. Er bare spennende å hete noe alle ikke heter. Dessuten glir det jo fint inn med "dagens navn", som er litt myke og søte: Amalie, Emilie, Julie, Emma osv. Alle voksne vil jo ha slike navn om noen år! Tenk, mennene vil jo gå rundt og heter Leander, Emil og Noah. Så at det kun passer små barn klarer jeg ikke å være enig i.

Men er mange fine jentenavn, så tror ikke Teoline klarer å klatre helt til topps hos meg. Må tenke litt på det. :)

Anonymous poster hash: 7b620...391

Annonse

Annonse

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Minner meg litt om Tomine,  guttenavn som man setter -ine bak. Hans-Hansine, August-Augustine, Lars-Larsine, Albert-Albertine,Herman- Hermine, Theo/Theodor-Theoline osv. Teoline er søtt, men muligens litt for søtt. Kjenner ei lita jente som heter Teodora, og søtt, men litt tøffere.

Anonymous poster hash: 31d69...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...