Gå til innhold

SA og eggløsning samtidig???

Anbefalte innlegg

Jeg spontanaborterte veldig tidlig (4 uker ca) og nå, bare 5 dager etter blødningene begynte synes jeg at jeg kjente noe i eggstokkene og tok en digital eggløsningstest bare av ren nysgjerrighet. Den viste et smil, men jeg synes det er rart å ha eggløsning så raskt etter en spontanabort. Hvis jeg ikke hadde vært gravid og hatt vanlig menstrasjon hadde jeg forventet eggløsning om ca 10 dager. Er det noen som har opplevd lignende? (Har vært hos gynekologen og tatt blodprøver og UL og han forsikrer meg om at alt ser normalt ut etter forholdene).

Anonymous poster hash: 6557c...70b

Anonymous poster hash: 6557c...70b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144143746-sa-og-eggl%C3%B8sning-samtidig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hcg som er det stoffet som gir utslag på graviditetstestene er veldig likt LH som er stoffet som gir utslag på EL-testene. Man vil derav kunne få positiv EL-test så lenge man har hcg igjen i kroppen.

Hcg faller etter MA/SA, hvor fort man kommer ned på null avhenger hvor høy verdien var rett før du aborterte.  Etter en abort tas vanligvis en ny hcg test 4 uker etter. Hvis verdien da er over 175, vil man tenke at alt muligens ikke har kommet ut eller at en ny graviditet har inntruffet i tiden etter aborten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...