Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Jeg begynner slankingen mandag og har bestemt meg for å gå med bruk av ketolyse metoden. Jeg lurer på: Hvor lang tid tar det før en kommer i keto? Hva spiser jeg? Når skal jeg teste med stix fra apoteket? Anonymous poster hash: ca217...36f
Theaen Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 2-3 dager. Husk du kan bli svimmel og kvalm. Men det går over. Ta stick den 3 dagen. Mat: Oso Salat Rent kjøtt Egg Fløte Lavkarbo brød(begrens mengden) Atkins barer (får bestilt billig på iherb) Dressing med lite karbo Skjekk lavkarbo.no for karboinnhold. Pass på ar du spiser nok og jevnlig. Velg det med minst karbo, når du er i ketose.
Theaen Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Bringebær Litt jordbær Sukrin kan brukes over for eks bringebær og fløte.
Theaen Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Utnytt grillsesongen, ved å grille rent kjøtt, med salat til.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Hvor mye har dere gått ned og hvor fort? kan dere beskrive en typisk dag med mat - frokost - middag - kvelds? Anonymous poster hash: ca217...36f
overlord Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Les deg opp før du begynner. Du vet altfor lite til å begynne på ketolyse.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Les deg opp før du begynner. Du vet altfor lite til å begynne på ketolyse. Du kan bare holde kjeft om du ikke har noe bedre å komme med.. Anonymous poster hash: ca217...36f
moota m storebror&lillebror Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Signerer overlord. Du bør ha litt kunnskaper før du hiver deg på noe slikt. Ketolyse er ikke ment som en kur, men som en livsstilsendring hvor du etter hvert går over på lavkarbo som du lever på resten av livet. For at du skal/kan være i ketose må du begrense karbohydratene til rundt 15-20 karbohydrater til dagen. Dette har du jo kontroll på med stiksene. Karbohydratene bør i hovedsak komme fra grønnsaker og salat. Bruke rene produkter og riktig fett. Kutt lettprodukter som ikke har fettet du trenger. Spis når du er sulen og stopp når du er passe mett.. Du bør holde deg borte fra erstatningsprodukter i 2 uker til kroppen får vendt seg til den nye endringen. Dette er produkter som lavkarboblandinger, melerstatninger, sukkererstatninger osv. Du kan Google og lese masse på nettet og få mange gode råd og oppskrifter. Ønsker deg lykke til
overlord Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Les deg opp før du begynner. Du vet altfor lite til å begynne på ketolyse. Du kan bare holde kjeft om du ikke har noe bedre å komme med.. Anonymous poster hash: ca217...36f Syns absolutt jeg hadde noe å komme med. Skal du gå på ketolyse så krever det kunnskap utover det du kan tilegne deg via en tråd på dib. Snakker du slik til folk i det virkelige liv også?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Les deg opp før du begynner. Du vet altfor lite til å begynne på ketolyse. Jeg er faktisk enig. Jeg har gått på ketolyse og jeg leste meg opp på det først. Hva det gjør med kroppen, hvordan det fungerer, hvilke matsorter man bør unngå, hva som er bra å spise osv. Å lese seg opp på kuren er veldig smart. Anonymous poster hash: 55dde...ea4
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Det tar 2-3 dager, du kan teste med ketolysestix som du får kjøpt på apoteket. Det er mange i hver eske, så det er bare å teste i vei. Sjekk næringsdeklarasjonen på pakninger. Tommelfingerregel er å velge bort lettvarianter, spise mye rent kjøtt/fisk/fugl og selvfølgelig velge bort pasta/ris/poteter, det meste av søtsaker må vekk eller erstattes med lavkarbobarer. I starten spiser du heller ikke frukt, men de aller fleste grønnsaker er bra. Det er masse oppskrifter på lavkarbo på nett, men skal du befinne deg i ketolyse så må du være litt ekstra streng. Bruk litt tid på å føle deg frem og så er det jo bare å teste med stixene fra apoteket om det gjør utslag eller ikke. Eksempler på frokost/lunsj (synes lunsjen oftere er vanskligere på lavkarbo enn lavkalori): omelett, kylling, bacon, skinke, avocado, salat, reker, laks, tunfisk... Du kan også lage lapper/vafler basert på lavkarbo-oppskrift eller ferdigpakke på butikken. Pass på at du spiser deg mett Anonymous poster hash: 4a330...e00
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Enig med de som skriver at du bør lese deg godt opp på kuren før du starter. Har gått på den selv, og leste masse på nett og leste boken. Jeg kjøpte og keto sticks for å være sikker på at jeg var i Ketose. Selv så prøvde jeg den i 8 uke, jeg var syk hele tiden, og gikk opp nøyaktig 400 g hver uke. Og jeg var i ketose hele tiden, og gjorde alt korrekt i følge boken. Anonymous poster hash: 3cb41...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå