Gå til innhold

Mengde mme etter grøtstart

Gjest happyfeet<3

Anbefalte innlegg

Gjest happyfeet<3

Vi er nå oppe i 2/3 porsj til lunch og på ettermiddagen + 1/2 beger fruktmos i løpet av dagen. Hvor mye mme bør hun ha i seg i tillegg til dette? Idag har hun kun drukket 460 ml ved siden av dette.. Men det er kanskje nok? Er vant til at hun skal ha mat hver 2,5 time så litt uvant at hun avviste flaska så "grådig" i dag..

Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! Merker at jenta mi (som allerede er småspist) ammer betraktelig mindre nå... Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har gutten 4 flasker i tillegg til grøt. Flaskene varierer mellom 150-200 ml stort sett, noen ganger mindre...noen dager tar han bare 3 flasker. Han styrer dette ganske selv. Får mat til han er mett :) Får 1 posjon grøt til frokost og litt frukt. Får litt frukt som mellommåltid utpå dagen også. 1 porsjon grøt til kvelds :)

Han er 5 mndg en lang og stor gutt så han trenger litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så inntaket av veske er ganske redusert da skjønner jeg?:) føler nesten at jenta mi ikke har noen tissebleier. På kvelden får hun flaske en time etter kveldsgrøt og da orker hun bare 30-40 ml... Ammer litt mer på natta da, men merker hun foretrekker mat MYE fremfor pupp/drikke. Grunn til bekymring? Er jo ganske varmt ute, så burde oj være litt tørstere trodde jeg (ammer alltid før måltidene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har 1 flaske mindre, siden han har sluttet med nattmaten nå, og gått ned fra 200-230ml per flaske, til overnevnte mengde. Han har også færre våte bleier i løpet av døgnet, noe som sikkert er normalt med mer fast føde. Jeg har begynt og gi han vann til grøten, gjerne blandet med litt sviskesaft eller malt (for magen). Etter 2 uker med drikketrøbbel har han endelig skjønt og suge av tutkoppen og ikke bare gnage på den :P

Gi henne vann. Greit å lære henne å like det tidlig :) tror ikke det er grunn til bekymring. Hun får jo da sikkert i seg bra i løpet av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...