Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Je jobber nå på kontor. Har jobbet der i 8 år. Har tidligere jobbet som frisør (men utviklet psoriasis), i barnehage og kiosk og bar. Jeg har studiekompetanse og et års utdannelse som administrasjonskoordinator ved en skole som er godkjent av Lånekassen (studiene også). Jeg har kurs i kreditjus og også særdeles god kunnskap om inkasso, gjeldsordning, forliksråd og litt i økonomi. Jeg må opp i lønn eller ha den samme jeg har nå når jeg bytter jobb. Dvs 350' +. Jeg eg for tiden sykmeldt og åpen om deg. Grunnen til dette er en rygg som ikke tåler stillesittende arbeid, men fungerer supert i fysisk jobb. (Søker da fysisk jobb så klart). Jeg kan løfte ganske tungt. Kan ikke reise, kan kun jobbe 8-16 (9-16), og annenhver helg. Utenom alt dette er eg blid og positiv og har fått uformelle lederansvar i alle stillinger jeg har hatt. Kan lett bli rastløs on det ikke er noe å gjøre (er jo på jobb for å jobbe!) jeg er effektiv og strukturert. Så... Ville du ansatt meg? Anonymous poster hash: 10b62...142
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Litt skeptisk til at du har vond rygg blir lett rastløs, og at du har vært inneom mange ulike yrker. Bortsett fra 8 år på kontor har du vinglet litt. Ville kanskje ansatt deg om referansene var gode. Men lønna du krever ville du ikke fått. Anonymous poster hash: ff925...63d
gale damen Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Ut i fra det du skriver om deg selv, ville jeg ikke sagt verken ja eller nei. Vond rygg og rastløshet utelukker deg ikke, ei heller lønn. Ut i fra den teksten du skriver, er det viktigste for meg at du faktisk kan skrive, så hos meg ville du i alle fall antagelig kommet til intervju, avhengig av hvordan søknaden din var :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Er det noen som jobber for under 350000,- i full stilling? Anonymous poster hash: a1945...332
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Hvis du har gode referanser fra arbeidsplassen hvor du har vært i åtte år, teller det endel i mine øyne. Jeg hadde kanskje vært litt skeptisk til de fysiske plagene. En årslønn på 350.000 ++ synes jeg ikke er for mye å forlange. Anonymous poster hash: 3bd82...b75
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Er det noen som jobber for under 350000,- i full stilling? Anonymous poster hash: a1945...332 Jeg har 340.000,- som butikksjef. 15 års erfaring, 7 ansatte under meg, jobber minst 40 timer i uken og gjør en god jobb (stabil stab og gode resultater på tross av nedgang i bransjen) Anonymous poster hash: 147e1...a8c
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Ja, jeg jobber for mindre enn 350 000 i året, butikkbransjen. Lønna er det eneste som suger med yrket Anonymous poster hash: c7b8b...656
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Det er mange ting som spiller inn først: din formelle kompetanse, altså din utdanning og din faktiske jobberfaring - hvorvidt det er relevant kompetanse til den aktuelle jobben du søker på Så: det rundt jobben: sykefravær (veldig viktig!), innsatsvilje, ambisjoner. Fleksibilitet er veldig viktig i noen jobber, i andre jobber mindre viktig. Personlige egenskaper Teamsammensetting: Hvilke mennesker som skal være dine kollegaer er også vesentlig: hva "trenger" jobben, både av fagkompetanse og også det sosiale? Tilfører du arbeidsplassen noe den trenger? Så er det kjemi. Jeg (har vært leder i flere bedrifter) - vektlegger fravær og referanser, i tillegg til fagkompetanse. Anonymous poster hash: b4378...2d0
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Når det gjelder flere stillinger kan de lett forklares. (Tror jeg da) jobbet i kiosk ved siden av skolen og i bar i sommerferien i skoletiden. Frisør var jeg lærling, men måtte slutte pga helse. Måtte skaffe meg jobb fort og fikk 1 1/2 engasjement i barnehage. Tok etter dette studiekompetanse og deretter begynte jeg i jobben jeg nå har. Anonymous poster hash: 10b62...142
Gjest Pusikatt Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Lønna du krever er ikke mye å be om nei, så det skal ikke være noe problem. Ellers kan jeg ikke si så mye, kommer an på hvilken jobb det er snakk om (med tanke på ryggen din og referanser generelt.) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Må jo finne noe annet enn det jeg gjør. Men er så redd for at jeg ikke er attraktiv for markedet lenger (er 31 år). Og attraktiv er man ikke når man kun har 3 årig vgs og praksis i dag. Det finnes så mange fler enn meg som er mer utdannet.. Anonymous poster hash: 10b62...142
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Har forresten referanser i min nåværende leder, tidligere leder (i samme firma) og karriereveileder.. Anonymous poster hash: 10b62...142
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Du er absolutt en relevant kandidat for den rette jobben, men det kommer jo helt an på hva du søker på ift. hva bedriften ser etter. 350 000 er lav lønn og bør slett ikke være en showstopper (de fleste steder). Et problem er vel kanskje kvalifikasjonene dine. Du har liten utdannelse og arbeidserfaring som typisk er relevant for kontorstillinger (sekretær eller liknende?). Hva slags fysisk jobb kunne du tenke deg? Enig med den over her som påpeker at du evner å formulere deg godt, noe som betyr en god del. Anonymous poster hash: 67275...89b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Du er absolutt en relevant kandidat for den rette jobben, men det kommer jo helt an på hva du søker på ift. hva bedriften ser etter. 350 000 er lav lønn og bør slett ikke være en showstopper (de fleste steder). Et problem er vel kanskje kvalifikasjonene dine. Du har liten utdannelse og arbeidserfaring som typisk er relevant for kontorstillinger (sekretær eller liknende?). Hva slags fysisk jobb kunne du tenke deg? Enig med den over her som påpeker at du evner å formulere deg godt, noe som betyr en god del. Anonymous poster hash: 67275...89b Jeg har egentlig ingen anelse om hva jeg ønsker meg. Jeg vet at ryggen min og armene mine ikke tåler å sitte på kontor med mindre jeg har en kontorjobb som også inneholder en del bevegelse. Finn.no er min neste venn i valgene egentlig. Jeg er der inne hver dag og har lagt ut CV der. Jeg har snakket med arbeidsgiver, forklart at jeg er mer en belastning enn en positivt tilskudd slik situasjonen er i dag. Jeg ba derfor om å slippe oppsigelsestid, hvilket ble innvilget. Anonymous poster hash: 10b62...142
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Du er absolutt en relevant kandidat for den rette jobben, men det kommer jo helt an på hva du søker på ift. hva bedriften ser etter. 350 000 er lav lønn og bør slett ikke være en showstopper (de fleste steder). Et problem er vel kanskje kvalifikasjonene dine. Du har liten utdannelse og arbeidserfaring som typisk er relevant for kontorstillinger (sekretær eller liknende?). Hva slags fysisk jobb kunne du tenke deg? Enig med den over her som påpeker at du evner å formulere deg godt, noe som betyr en god del. Anonymous poster hash: 67275...89b Jeg har egentlig ingen anelse om hva jeg ønsker meg. Jeg vet at ryggen min og armene mine ikke tåler å sitte på kontor med mindre jeg har en kontorjobb som også inneholder en del bevegelse. Finn.no er min neste venn i valgene egentlig. Jeg er der inne hver dag og har lagt ut CV der. Jeg har snakket med arbeidsgiver, forklart at jeg er mer en belastning enn en positivt tilskudd slik situasjonen er i dag. Jeg ba derfor om å slippe oppsigelsestid, hvilket ble innvilget. Anonymous poster hash: 10b62...142 Du er i alle fall fleksibel, og villig til å være åpen for mye forskjellig, det er en super egenskap. Husk å fokusere på alle dine fremtrinn i en dialog med potensiell arbeidsgiver, ikke prat i vei om hvilke plager du får ved stillesittende arbeid dersom det egentlig ikke har noe å si for arbeidet du evt. skal utføre Og pass veldig godt på at du sentrerer samtalen/søknaden mot AKKURAT det arbeidsgiveren trenger, og IKKE hva du har av erfaring fra alle kanter. At du kan mye om gjeldssanering er feks. lite relevant i mange mer fysiske stillinger, mao. trekk frem alt annet som faktisk ER relevant. Det er arbeidsgivers behov som legger grunnen for din søknad. Er det aktuelt å fortsette i bhg? Der kan du jo kanskje ha nytte av adm.-utdannelsen din dersom du får en rolle som ped.leder (mange må jo ty til ikke-faglærte her)? Hva med å gå videre med utdannelse, hvor mye av utdannelsen består av praksis? Toller, politi, brannvesen osv? Anonymous poster hash: 67275...89b
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Litt skeptisk til at du har vond rygg blir lett rastløs, og at du har vært inneom mange ulike yrker. Bortsett fra 8 år på kontor har du vinglet litt. Ville kanskje ansatt deg om referansene var gode. Men lønna du krever ville du ikke fått. Anonymous poster hash: ff925...63d Er 350.000 for mye? Det er jo "ingenting" Ikke HI Anonymous poster hash: 88fee...1b8
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Lønna er ikke avskrekkende i det hele tatt, men det kommer jo litt an på hvordan du presenterer det. Hvis du kommer med dette "kravet" i første intervjurunde uten at jeg hadde tatt det opp først, så hadde jeg blitt skeptisk. Også skeptisk til at du trenger en fysisk jobb for ikke å bli sykemeldt igjen, men søker kontorstilling - de to er jo nesten motsetninger… Anonymous poster hash: c2b25...afd
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Du er absolutt en relevant kandidat for den rette jobben, men det kommer jo helt an på hva du søker på ift. hva bedriften ser etter. 350 000 er lav lønn og bør slett ikke være en showstopper (de fleste steder). Et problem er vel kanskje kvalifikasjonene dine. Du har liten utdannelse og arbeidserfaring som typisk er relevant for kontorstillinger (sekretær eller liknende?). Hva slags fysisk jobb kunne du tenke deg? Enig med den over her som påpeker at du evner å formulere deg godt, noe som betyr en god del. Anonymous poster hash: 67275...89b Jeg har egentlig ingen anelse om hva jeg ønsker meg. Jeg vet at ryggen min og armene mine ikke tåler å sitte på kontor med mindre jeg har en kontorjobb som også inneholder en del bevegelse. Finn.no er min neste venn i valgene egentlig. Jeg er der inne hver dag og har lagt ut CV der. Jeg har snakket med arbeidsgiver, forklart at jeg er mer en belastning enn en positivt tilskudd slik situasjonen er i dag. Jeg ba derfor om å slippe oppsigelsestid, hvilket ble innvilget. Anonymous poster hash: 10b62...142 Du er i alle fall fleksibel, og villig til å være åpen for mye forskjellig, det er en super egenskap. Husk å fokusere på alle dine fremtrinn i en dialog med potensiell arbeidsgiver, ikke prat i vei om hvilke plager du får ved stillesittende arbeid dersom det egentlig ikke har noe å si for arbeidet du evt. skal utføre Og pass veldig godt på at du sentrerer samtalen/søknaden mot AKKURAT det arbeidsgiveren trenger, og IKKE hva du har av erfaring fra alle kanter. At du kan mye om gjeldssanering er feks. lite relevant i mange mer fysiske stillinger, mao. trekk frem alt annet som faktisk ER relevant. Det er arbeidsgivers behov som legger grunnen for din søknad. Er det aktuelt å fortsette i bhg? Der kan du jo kanskje ha nytte av adm.-utdannelsen din dersom du får en rolle som ped.leder (mange må jo ty til ikke-faglærte her)? Hva med å gå videre med utdannelse, hvor mye av utdannelsen består av praksis? Toller, politi, brannvesen osv? Anonymous poster hash: 67275...89b Jeg har sjekket vedr utdannede da det jo var min første tanke da jeg fikk beskjed om at kontor og stillesittende arbeid vil være mer fellende enn betalende i mitt gjenværende yrkesaktive karriere. En ting er sikkert; jeg skal IKKE bli ufør. Jeg må ha inntekt. Dette da jeg eier hus og er alene med 3 barn. Betaler 11000,- i lån i mnd. Kan derfor ikke gå ned i lønn. Omskolering finnes ikke lenger (har forsøkt denne løsningen i samarbeid med NAV). Dette vil si at jeg ikke kan utdanne meg da jeg må ha inntekt. I tillegg kjenner jeg dårlig til regler. Hadde jeg kunnet fått aap og overgangsstønad mens jeg ein utdannelse, så kunne jeg valgt utdannelse, men dette kan jeg for lite om. Hadde da utdannet meg lærer. Dessverre er det pedledere nok her jeg bor. Skal jeg søke der de ansetter ufaglærte, så vil jeg ikke rekke å hente i barnehagen i tide da det blir for lang reisevei. Assistent er for dårlig betalt (288' i året er tariff) HI Anonymous poster hash: 10b62...142
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Er det noen som jobber for under 350000,- i full stilling? Anonymous poster hash: a1945...332 Selvfølgelig Anonymous poster hash: 85559...2fc
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 Je jobber nå på kontor. Har jobbet der i 8 år. Har tidligere jobbet som frisør (men utviklet psoriasis), i barnehage og kiosk og bar. Jeg har studiekompetanse og et års utdannelse som administrasjonskoordinator ved en skole som er godkjent av Lånekassen (studiene også). Jeg har kurs i kreditjus og også særdeles god kunnskap om inkasso, gjeldsordning, forliksråd og litt i økonomi. Jeg må opp i lønn eller ha den samme jeg har nå når jeg bytter jobb. Dvs 350' +. Jeg eg for tiden sykmeldt og åpen om deg. Grunnen til dette er en rygg som ikke tåler stillesittende arbeid, men fungerer supert i fysisk jobb. (Søker da fysisk jobb så klart). Jeg kan løfte ganske tungt. Kan ikke reise, kan kun jobbe 8-16 (9-16), og annenhver helg. Utenom alt dette er eg blid og positiv og har fått uformelle lederansvar i alle stillinger jeg har hatt. Kan lett bli rastløs on det ikke er noe å gjøre (er jo på jobb for å jobbe!) jeg er effektiv og strukturert. Så... Ville du ansatt meg? Anonymous poster hash: 10b62...142 Nei. Ingen får privilegert arbeidstid. Det blir ikke riktig ift. de andre ansatte. Hos oss er det da altså kveldsarbeid også. Hadde heller ikke tort å satse på ryggen din. Beklager. Anonymous poster hash: aa2a5...3d1
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #21 Skrevet 23. mai 2014 Er det noen som jobber for under 350000,- i full stilling? Anonymous poster hash: a1945...332 Jeg har 340.000,- som butikksjef. 15 års erfaring, 7 ansatte under meg, jobber minst 40 timer i uken og gjør en god jobb (stabil stab og gode resultater på tross av nedgang i bransjen) Anonymous poster hash: 147e1...a8c Oi.. du burde seg deg om etter annet firma. Jeg har 530 000,- som butikksjef. Ca samme mengde ansatte. Men har en del mer arbeidstimer enn deg. Kun hatt stillingen i underkant av to år, men har jobbet meg oppover. Anonymous poster hash: aa2a5...3d1
Rivjernet Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Du er absolutt en relevant kandidat for den rette jobben, men det kommer jo helt an på hva du søker på ift. hva bedriften ser etter. 350 000 er lav lønn og bør slett ikke være en showstopper (de fleste steder). Et problem er vel kanskje kvalifikasjonene dine. Du har liten utdannelse og arbeidserfaring som typisk er relevant for kontorstillinger (sekretær eller liknende?). Hva slags fysisk jobb kunne du tenke deg? Enig med den over her som påpeker at du evner å formulere deg godt, noe som betyr en god del. Anonymous poster hash: 67275...89b Jeg har egentlig ingen anelse om hva jeg ønsker meg. Jeg vet at ryggen min og armene mine ikke tåler å sitte på kontor med mindre jeg har en kontorjobb som også inneholder en del bevegelse. Finn.no er min neste venn i valgene egentlig. Jeg er der inne hver dag og har lagt ut CV der. Jeg har snakket med arbeidsgiver, forklart at jeg er mer en belastning enn en positivt tilskudd slik situasjonen er i dag. Jeg ba derfor om å slippe oppsigelsestid, hvilket ble innvilget. Anonymous poster hash: 10b62...142 Du er i alle fall fleksibel, og villig til å være åpen for mye forskjellig, det er en super egenskap. Husk å fokusere på alle dine fremtrinn i en dialog med potensiell arbeidsgiver, ikke prat i vei om hvilke plager du får ved stillesittende arbeid dersom det egentlig ikke har noe å si for arbeidet du evt. skal utføre Og pass veldig godt på at du sentrerer samtalen/søknaden mot AKKURAT det arbeidsgiveren trenger, og IKKE hva du har av erfaring fra alle kanter. At du kan mye om gjeldssanering er feks. lite relevant i mange mer fysiske stillinger, mao. trekk frem alt annet som faktisk ER relevant. Det er arbeidsgivers behov som legger grunnen for din søknad. Er det aktuelt å fortsette i bhg? Der kan du jo kanskje ha nytte av adm.-utdannelsen din dersom du får en rolle som ped.leder (mange må jo ty til ikke-faglærte her)? Hva med å gå videre med utdannelse, hvor mye av utdannelsen består av praksis? Toller, politi, brannvesen osv? Anonymous poster hash: 67275...89b Du tror vel ikke man tjener 350 000kr som ufaglært i barnehage??
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #23 Skrevet 23. mai 2014 Er det noen som jobber for under 350000,- i full stilling? Anonymous poster hash: a1945...332 Jeg har 340.000,- som butikksjef. 15 års erfaring, 7 ansatte under meg, jobber minst 40 timer i uken og gjør en god jobb (stabil stab og gode resultater på tross av nedgang i bransjen) Anonymous poster hash: 147e1...a8c oi, det var dårlig... Anonymous poster hash: 38feb...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå