Gå til innhold

Hadde et illebefinnende i dag...

Anbefalte innlegg

I dag besvimte jeg i barnehagen! Vi bor ca 500 m fra barnehagen og som regel går det fint å gå dit. Ikke i dag. Jeg gikk uten å ha spist frokost, barna skulle rekke en busstur kl 9 - så vi hastet av gårde, og jeg måtte drasse på en stor, tung pose med regntøy og støvler som skulle tilbake til barnehagen.

Underveis dit kjenner jeg at jeg er veldig tungpustet og sliten og at jeg sliter med å holde meg på beina. Minsten blir bekymret, holder hånden min og spør om alt går bra. "Jada" sa jeg, men visste at det ikke gjorde det. 

Når vi kommer til barnehagen og jeg får satt fra meg den tunge posen, svartner det for meg og jeg ramler i bakken. Bekymrede barn og ansatte :( Jeg klarer etter mye om og men å karre meg hjemover igjen, men tror jeg brukte ca 30 minutter på å gå de 500 meterne...

Har deretter vært sengeliggende og i elendig form. 

Jeg er så sykt trett og sliten! Er i uke 31, og sover omtrent ikke lenger på nettene. Med to små barn som krever sitt, blir det litt i overkant noen ganger, men jeg er heldigvis sykemeldt fullt fra jobb, så jeg kan prøve hente meg inn igjen.  Men slike dager som dette tærer veldig.

Kjente bare for å "sutre" litt og lufte litt frustrasjon. Er det forresten noen som vet om vi gravide kan ta noe naturmedisin eller noe som er søvndyssende? Vet at vi ikke skal ta sovemedisin, så det er helt uaktuelt...men...finnes det noe? Søvn er alfa og omega for meg altså....Ble litt satt ut av denne hendelsen idag...

:sukk:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144143441-hadde-et-illebefinnende-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det høres ikke bra ut  :cry:  Det er nok utrolig viktig å spise og drikke godt. Jeg kjenner det på meg selv, hvis jeg skal ut en liten tur har jeg alltid med en liten pose med mandler i tilfelle jeg trenger litt energi, og alltid en flaske med kaldt vann. Jeg kan plutselig bli veldig uvel på butikken (Tror det har med blodtrykksfall å gjøre)  og da må jeg ha vann med en eneste gang. Jeg er i uke 32 og har ingen problemer med søvn foreløpig, men jeg og samboeren trener mye etter at han er ferdig på jobb, og det kan jo hende at det kan hjelpe deg også? Man blir jo så sliten av en økt og i hvertfall jeg sover som en baby om nettene. Det har ikke blitt så mye trening siden tirsdag, og jeg har vært en del våken om nettene. Tror at dette kan ha en sammenheng. Jeg håper at noe av dette kan hjelpe!  :sovne:

I dag besvimte jeg i barnehagen! Vi bor ca 500 m fra barnehagen og som regel går det fint å gå dit. Ikke i dag. Jeg gikk uten å ha spist frokost, barna skulle rekke en busstur kl 9 - så vi hastet av gårde, og jeg måtte drasse på en stor, tung pose med regntøy og støvler som skulle tilbake til barnehagen.

Underveis dit kjenner jeg at jeg er veldig tungpustet og sliten og at jeg sliter med å holde meg på beina. Minsten blir bekymret, holder hånden min og spør om alt går bra. "Jada" sa jeg, men visste at det ikke gjorde det. 

Når vi kommer til barnehagen og jeg får satt fra meg den tunge posen, svartner det for meg og jeg ramler i bakken. Bekymrede barn og ansatte :( Jeg klarer etter mye om og men å karre meg hjemover igjen, men tror jeg brukte ca 30 minutter på å gå de 500 meterne...

Har deretter vært sengeliggende og i elendig form. 

Jeg er så sykt trett og sliten! Er i uke 31, og sover omtrent ikke lenger på nettene. Med to små barn som krever sitt, blir det litt i overkant noen ganger, men jeg er heldigvis sykemeldt fullt fra jobb, så jeg kan prøve hente meg inn igjen.  Men slike dager som dette tærer veldig.

Kjente bare for å "sutre" litt og lufte litt frustrasjon. Er det forresten noen som vet om vi gravide kan ta noe naturmedisin eller noe som er søvndyssende? Vet at vi ikke skal ta sovemedisin, så det er helt uaktuelt...men...finnes det noe? Søvn er alfa og omega for meg altså....Ble litt satt ut av denne hendelsen idag...

:sukk:

Det er du som er sykemeldt pga mye kynnere, ikke sant? Ta det så mye med ro som du kan. Jeg har gått tur et par ganger på 6-700 meter med storesøster i vogn, og jeg kjenner det er i overkant av hva som er lurt av meg. Har du mulighet til å kjøre i barnehagen så gjør det. Og ikke gå ut uten å spise eller drikke. Sov når barna er i barnehagen.

Tror ikke det er så mye naturmedisiner som anbefales til gravide uten at jeg har sjekket om søvndyssende generelt. Prøv å roe ned om kvelden, skru av tv og pc i god tid før du legger deg, drikk varm melk med honning, gjør avslapningsøvelser når du har lagt deg.

God bedring til deg!

Høres ikke noe særlig ut den situasjon :/ Så ubehagelig å oppleve.. Uff! Håper du har brukt formiddagen godt på å hente deg inn igjen, og enda godt du er 100% sm fra jobb. Sender deg gode tanker:) Men kan ikke far hente/levere ungene i bhg? Jeg har strenge restriksjoner om å ta det med ro, så her står alltid pappaen opp med ungene og kjører dem i Bhg. Føler jeg meg ok henter jeg dem tidlig, evt står opp sammen med dem og vi har kosestund frem til pappaen henter dem til siste-fristklokkeslett (09:30). Så enten sover jeg videre når ungene er kjørt i bhg, eller så legger jeg meg etter at pappaen har hentet dem. Sover masse her. Hviler med føttene høyt hevet og ser film, leser blad, er på nett, spiser og lager meg deilige luncher, er på besøk, har besøk, osv. Kun lystbetonte, rolige ting som gangner meg og dagformen min. Pappaen tar seg av det meste av husarbeid også for tiden. Jeg lager middag til de kommer og rydder litt innimellom, gjør litt husarbeid dersom formen er der men ikke mye. Hadde nok vært innlagt med utviklet svangerskapsforgiftning for lenge siden om ikke han avlastet meg slik han gjør. Og ofte må jeg sove litt under barnetv-tid også. Håper du kan få masse avlastning og ro selv, du gjør jo en fantastisk jobb med å bære frem et søsken til dine barn og enda et familiemedlem.. Så ikke ha dårlig samvittighet hvertfall:) Jeg er stolt av å gå gravid og bringe sistemann inn i flokken slik at vi blir komplett, men hadde aldri klart det uten en så fantastisk mann som hjalp til på alle områder. Hvil, sov, spis godt, hvil, sov, spis mer og tenk masse på den flotte jobben du gjør:) Du kan jo prøve å sette en blomsterbukett med lavender inne på soverommet, evt hell lavenderolje på puta de - dette skal frembringe ro. Brukte lavenderolje til minste på nå 2år da hun hadde ørebetennelse, og hjalp henne godt til rolige netter før penicillin funket skikkelig. Du får også kjøpt reseptfritt Postafen på apoteket,dette er jo egentlig reisesyketabletter. Anthihistaminer, som har svært lite sannsynlig påvirkning på baby og er brukt av gravide både ved søvn, reise såklart, allergi osv i lang tid. For meg hjelper også et langt bad med lavenderolje før natten:) Masse lykke til videre, ta vare på deg selv og den kommende babyen ❤️

Tusen takk, dere søte, for alle svar og for omsorg. Syns det har vært en utrolig tung dag med en del bekymringer. Liker ikke når sånt skjer. 

Og ja, det er meg som er 100% sykemeldt pga sterke kynnere, ja. Sist jeg var hos JM ville hun jommen sjekke om jeg har åpning, men ble enige om å avvente til neste kontroll til uken.

Jeg skal prøve ta til etterretning alt dere skriver, om å hvile og om avlastning og alt det der. Har en mann som avlaster mye, men å levere på morgenen i barnehagen, det gjør han sjeldent...rett og slett fordi han begynner så tidlig på jobb og jeg liker at ungene kan kose seg litt hjemme og ha rolige morgener...Hm...i morgen har han lovet å levere dem, da, for nå trenger jeg det sårt. 

Takk igjen for gode ord. Det hjalp å bare lufte det hele litt. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...