Gå til innhold

Gammelt forlatt hus. Er dette lovlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved barnehagen her er det et gammelt forlatt hus. Fortsatt en del møbler og krimskrams i. Ser at en del barn driver på inni der. Spøkelsesjakt, og gudene vet. Er dette lovlig? Kan tilføye at ruter blir knust, og det blir skrevet på veggene i tillegg.

Anonymous poster hash: e2ccd...fa8

Fortsetter under...

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke lovlig. Man kan da ikke bare ødelegge noens eiendom slik som du sier. Det er vel ikke lov å gå inn i andres hus uinvitert heller, selv om jeg er for okkupasjon av forlatte hus til boligformål.

Anonymous poster hash: 4a394...154

Skrevet

Er det politiet man gir beskjed til da? Kanskje dumt spm, vil bare stoppe det før det går for langt!

Skrevet

Er det barnehagen som bruker det? Det hadde jeg ikke likt

Anonymous poster hash: 3163a...86d

Skrevet

Nei, det er de litt eldre som syns dette er spennende. Sånn 10-12 åringer. Heldigvis ikke barnehagen ;)

Skrevet

Ikke lov og potensielt farlig også.

Anonymous poster hash: 876f0...1bf

Annonse

Skrevet

Noen eier dette huset, det er reinspikka hærverk.

Anonymous poster hash: 4c200...267
Skrevet

For mange år siden bodde det ei eldre dame der. Nå har det stått tomt og forfalt i en del år.

Nei, dette skal jeg ta tak i!

Skrevet

Ring politiet, de tar seg av sånt, varsler eiere og krever sikring og snakker med ungene også.

Skrevet

Husker vi hadde et slikt hus i nabolaget da jeg vokste opp også.

Det ble bare kalt spøkelseshuset, og jeg husker hvor ekstremt tiltrekkende det var! Turte aldri å gå helt inn da, og tror det overnattet narkomane der.

Si fra til politiet du. Ikke veldig ålreit, må jo være noen som eier det.

Skrevet

For mange år siden bodde det ei eldre dame der. Nå har det stått tomt og forfalt i en del år.

Nei, dette skal jeg ta tak i!

Kanskje hun er på sykehjemmet og ikke har noen barn/arvinger? Den dagen hun dør vil vel staten arve henne om hun ikke har bestemt noe annet, men om hun lever og bor på hjemmet eier hun jo fremdeles huset selv om hun ikke bruker det...

Var det som var historien til et slikt hus her jeg bor, en gammel enslig mann uten familie kom på sykehjemmet og ingen tok seg av huset.

Anonymous poster hash: 4cb42...50d

Skrevet

Her har ungene fnne en hytte i skogen som er forlatt og falleferdig. Det er ikke ofte de tør gå dit, men de skremmer hverandre med at det bor spøkelser og alt mulig der.

De er 10 år.

Jeg husker selv noe tilsvarend fra min barndom og tenker at det er spenning som hører med. Selv om jeg ikke akkurat oppmundrer dem til å dra dit om de tør.

Anonymous poster hash: 45e6f...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...