Gå til innhold

Jeg er en SUV hater, jeg tenker herregud så tåpelig når jeg ser disse drågene av biler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statussymbol og penisforlenger? Det skal jeg jammen minne meg selv på i morgen, når jeg kjører til jobb i min 12 år gamle Honda CRV. Som jeg kjøpte brukt for 4 år siden.

Da skal jeg med det samme minne meg selv på at jeg kjører en millionbil.

Har du penis?? Eller skryter du på deg DET også?

Anonymous poster hash: 95adb...8dc

Skrevet

Statussymbol og penisforlenger? Det skal jeg jammen minne meg selv på i morgen, når jeg kjører til jobb i min 12 år gamle Honda CRV. Som jeg kjøpte brukt for 4 år siden.

Har du penis?? Eller skryter du på deg DET også?Anonymous poster hash: 95adb...8dc

Nå var det strengt tatt ikke jeg som begynte å kalle SUV'ene for penisforlenger...

Skrevet

Har du penis?? Eller skryter du på deg DET også?Anonymous poster hash: 95adb...8dc
Nå var det strengt tatt ikke jeg som begynte å kalle SUV'ene for penisforlenger...

Forsøkte å tulle med deg. Kjenner jeg ikke lyktes med det. ;-)

Skrevet

Forsøkte å tulle med deg. Kjenner jeg ikke lyktes med det. ;-)Anonymous poster hash: 95adb...8dc

Ja, den tok jeg ikke gitt... :)

Skrevet

Forsøkte å tulle med deg. Kjenner jeg ikke lyktes med det. ;-)Anonymous poster hash: 95adb...8dc
Ja, den tok jeg ikke gitt... :)

Fort gjort. Tror jeg må øve litt mer. ;-)

Skrevet

Bryr folk seg katten i miljøet? Er status så viktig for folk? Hvorfor kjøper de det?

Er det for å vise hvor god råd man har? Mange låner jo penger for å kjøpe et trafikkfarlig dråg av en bil, som spyr ut miljøgifter til tusan. Det er super ego!

Lokal og global forureining er et felles ansvar!

Anonymous poster hash: fa73a...479

SUV er ikke akkurat noe mer trafikkfarlig enn de "miljøvennlige" biler. Men hva mener du jeg skal gjøre da? Har to barn som driver med motorsport og har selv begynt med hundekjøring. Skal jeg trekke en svær henger med 2 snøscootere eller 8 hunder etter en EL-bil eller en Toyota med 1.2 motor? Hadde tatt seg ut, hadde sikkert vært kø etter meg hele tiden. DET er trafikkfarlig det!

Anonymous poster hash: acb32...660

Skrevet

Må ha en høy bil til tross for at jeg bor i byen og sjelden er steder den "trengs". Det skyldes rett og slett at jeg grunnet sykdom må ha en bil som er høy nok til at jeg kan gå rett inn og ut av den.

Sitter jeg i en liten, lav bil må jeg bli der til noen kan løfte meg ut igjen... Så min SUV er gull verdt, om jeg hadde en liten elbil e.l hadde den blitt stående til pynt i innkjørselen, hadde aldri kommet meg inn i den...

Anonymous poster hash: a5e0a...341

Skrevet

Bryr folk seg katten i miljøet? Er status så viktig for folk? Hvorfor kjøper de det?

Er det for å vise hvor god råd man har? Mange låner jo penger for å kjøpe et trafikkfarlig dråg av en bil, som spyr ut miljøgifter til tusan. Det er super ego!

Lokal og global forureining er et felles ansvar!

SUV er ikke akkurat noe mer trafikkfarlig enn de "miljøvennlige" biler. Men hva mener du jeg skal gjøre da? Har to barn som driver med motorsport og har selv begynt med hundekjøring. Skal jeg trekke en svær henger med 2 snøscootere eller 8 hunder etter en EL-bil eller en Toyota med 1.2 motor? Hadde tatt seg ut, hadde sikkert vært kø etter meg hele tiden. DET er trafikkfarlig det!

vi har for øvrig mye snø på veiene ganske ofte, og jeg må derfor ha firehjulstrekker. Ikke alle bor i Oslo.

Skrevet

Ha ha ha for et tankeløst innlegg!!! Ble du litt flau nå HI, at du ikke tenkte lengre enn deg selv og nærmeste nabo??

Jeg kjører ny x5. Hørt om bygde norge og veiene der?

Har råd til en god bil som passer til mitt bruk, derfor kjører jeg den.

At byfolk fiser rundt i el bil er helt i orden for meg.

Anonymous poster hash: 59ab9...d75

Skrevet

Må ha stor firehjulstrekker for å kunne dra båt og hest. Bor jaggu i en by også

Anonymous poster hash: 020d8...a24

Skrevet

Noen svin på skogen syns jeg vi kan få ha. Er veldig praktisk når en bor grisegrendt og er avhengig av 4 hjulstrekk. Bilene vi har er kanskje av de som har høy status, men gjør det noe? Vi er begge glad og bevisste på hva vi vil ha når det kommer til biler, akkurat som andre bare det er andre materielle ting de er opptatt av.

Skrevet

Ja, ja, ja....

Biler i millionklassen er ikke status, og alle som har de bor på en fjellknaus og trekker hest?

Og det er jeg som ikke er i kontakt med virkelige verden? Jeg er bare sjalu!

Ps. Har nok bedre økonomi enn mange med suv :-)

Hvilken bil har du? 

Skrevet

Bilene vi har kan nok kalles for status. Men.. Vi trenger dem jo når vi skal på hyttene på vinteren!! Dessuten liker jeg høye biler med god plass i baksetet, og stort bagasjerom. :)

Anonymous poster hash: d86cf...15f

Skrevet

Jeg lurer vel egentlig på hvordan folk kom seg hjem i "dalstroka innafor" før jeg. En svær og tung bil er vel ikke trafikksikker for andre enn de som sitter inni tenker jeg. Lenger bremselengde har den vel også pga tyngden. Men for all del. Moro med alle som drar "sikkerhetskortet" hver gang de skal unnskylde kjøp av bil som liksom skal være fornuftig. Kan ikke folk bare innrømme at de var en slik bil de ville ha.

Skrevet (endret)

Jeg lurer vel egentlig på hvordan folk kom seg hjem i "dalstroka innafor" før jeg. En svær og tung bil er vel ikke trafikksikker for andre enn de som sitter inni tenker jeg. Lenger bremselengde har den vel også pga tyngden. Men for all del. Moro med alle som drar "sikkerhetskortet" hver gang de skal unnskylde kjøp av bil som liksom skal være fornuftig. Kan ikke folk bare innrømme at de var en slik bil de ville ha.

De i dalstroka innafor hadde hest og slede, på vinteren holdt de barna hjemme eller hadde de på kostskole. Men jeg kan sammen med flere argumenter innrømme at det var en slik bil jeg ville ha. 

Endret av Elsker livet
Skrevet

Tida mellom hest/slede og suv stod de opp kl. 4, trakk henger stuet med bygda barn til der skolebussen stod og ventet etter å ha gitt opp å komme lengre.

Skrevet

De i dalstroka innafor hadde hest og slede, på vinteren holdt de barna hjemme eller hadde de på kostskole. Men jeg kan sammen med flere argumenter innrømme at det var en slik bil jeg ville ha. 

Når jeg sier før så mener jeg vel langt etter hest og slede tid. Si 30 år tilbake da. Du innrømmer i hvertfall det var slik bil du ville ha uten å dra snufornuftkortet:)

Skrevet

Lokal og global forureining er et felles ansvar! Anonymous poster hash: fa73a...479

Bilen din spyr sikker like masse dritt som ein SUV. Og SUV er grun til den globale forureininga. Husk at fly spyr ut dritt så pass deg for Syden turer eller smårturer du tar med Fly. Tenk på det du skriver om SUVen du slenger dritt om.

Anonymous poster hash: 13e5e...989

Skrevet

Når jeg sier før så mener jeg vel langt etter hest og slede tid. Si 30 år tilbake da. Du innrømmer i hvertfall det var slik bil du ville ha uten å dra snufornuftkortet:)

Svarte på tida i mellom rett over :)

Skrevet

SUV er status. Har kjøpt dette som konebil. Syntes de er drit kule, føler meg grandios i bilen. Eneste problem er at jeg må sitte på pute, bruke stige for å komme inn, samt utelukkende rygge med ryggesensorer. Har null oversikt. Blir siste gang jeg kjøper en bil for å kompensere for manglende cm over havet. Skjønner hva Hi mener.

SUV er ikke status nei :)

Anonymous poster hash: e5683...a83

Skrevet

Komme frem er en ting, men det er svært upraktisk å dra rundt på tung henger med en bitteliten tass med 1 liters motor. Det er upraktisk å ha barnevogn på taket når man er 5 stk, en av dem baby som må ha med seg barnevogn når man skal på grilltur, ferie osv. EL-bil er ikke et alternativ her siden det ikke finnes noe særlig med ladestasjoner i Finnmark. Samtidig streiker de fleste EL-bilene når det er kaldere enn minus 15-20, noe som sier at jeg måtte ha gått 20 km hver veg til jobb hele vinteren. Nope.

Skrevet

Ha ha, dummeste forsøket på provosering jeg har lest på en stund ;)

Jeg har SUV, og jeg elsker den! Jeg bor til og med i en by :D

Nå skal det sies at brøytemannen her er flink hvis han finner det for godt å komme en gang om dagen uansett snømengde, men hadde da SUV før jeg bodde her også...

Anonymous poster hash: 0819d...ad6

Skrevet

Hoved kostnaden med slike biler er engsngavgiften, miljøavgiften. Tror dere virkelig de er miljøvennlig?

Skrevet

Jasså gitt, så SUV har blitt status, nå.

Jaja, da klatret vi i gradene her i huset plutselig, skjønner jeg. Vi har intet mindre enn to SUV-er, vi. En i klasse liten-suv og en i stor. Den største er min, og den er til og med varebil, så jeg kjører meg selv, barnet og ryggsekkene våre mellom hjem, skole og jobb. Og jaggu kjører jeg til et og annet kjøpesenter innimellom, i byen, og til og med på motorveien med SUV-en min. Drivstoffet er diesel og den slurper i seg i underkant av en liter på mila, men det gir jeg en god dag i. Jeg har aldri kjørt bedre bil, den passer meg så aldeles utmerket. Stor, tung, ligger godt på veien, stor motor og jeg har god oversikt. Digg. 

Joda, den forurenser nok litt, men siden jeg så godt som aldri flyr mer enn max en gang pr. år, så sparer jeg inn masse "miljøkvote" der, som jeg altså bruker på bilen. Jeg skal ikke ned i en liten tass av en personbil igjen her i verden! 

Anonymous poster hash: 3f8c4...bb2
Skrevet

Jeg bor og har hytte på fjellet i hallingdal. Har en vanlig stasjonsvogn av ganske billig slag uten firehjulstrekk. En eneste gang har jeg ikke kommet meg opp til hytta. ( var midt i uka, sent på kvelden og da ikke brøytet).

Ser at særs mange av mine hyttenaboer kjører suv eller tilsvarende som man jo "må" ha for å komme seg frem. Mulig jeg bare er sykt mye bedre på vinterføre enn mine hyttenaboer fra oslo-traktene!?! ;-)

Anonymous poster hash: f8428...2a0

Anonymous poster hash: f8428...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...