Gå til innhold

Dere som har hatt kraftig bihulebetennelse,se hit litt!

Anbefalte innlegg

Hvordan har din bihulebetennelse utartet seg?

Hvilke vondter fikk du?

Og hvor lenge varte det?

Har hatt bihulebetennelse nå i 8 dager,og har fått to forskjellige peniciliner fordi den ene tok kun ørevondtet jeg fikk,og ikke den helt forferdelige smerten jeg fikk i overkjeven samt alle tenner i overkjeven pga bihulebetennelsen. 

Så nå,8 dager etter at jeg startet på antibiotika,så er jeg fortsatt kvalm,liten matlyst,mye vondt i hodet,ubehag om jeg bøyer meg ned med hodet,har fått diare og er bare veldig slapp.

Hvor lenge skal en slik helsikes bihulebetennelse vare egentlig?? Kjenner jeg er drittlei av å være hjemme fra jobb og drittlei av å ikke være meg selv!!

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 40af1...f2e

Fortsetter under...

Fikk Azitromax, kvalm og diarre. Men var bare tre dager jeg skulle ta tabl.

Smerter i hele hodet, fra overkjeven og opp til hårrøttene.

Ble mye bedre ca 5 dager etter oppstart på antibiotika.

Anonymous poster hash: 90a86...67c

Jeg hadde vondt i hodet, kjeven og tennene. Dette var rundt juletider så jeg kom meg aldri til legen. Jeg hadde vanvittig vondt, smertestillende hjalp ikke og jeg merket ingen tegn til bedring. Fikk til slutt tips om å skylle med saltvannsoppløsning. Det var skikkelig ekkelt, men jeg merket bedring nesten med en gang. Var helt frisk igjen etter ca tre dager.

Anonymous poster hash: 6c435...120

http://www.kk.no/livsstil/bruk-saltvann-mot-tett-nese-20647

Jeg har hatt mange bihulebetennelser. Til tider sånn at det ikke går an å sove om natta - legger man seg ned, så føles som om hodet skal eksplodere av smerter.

Det som hjelper best er å starte fortest mulig med skylling av nesa. I artikkelen er det vist og fortalt hvordan man bruker nesehorn. Det er enkelt og dei første dagene brukte jeg hver 3-e time. Etter hvert kom det digre mengder ut. Den virkelig åpner opp.

Og så er det saltvannspray på sånne store flasker (jeg husker ikke hva det heiter), men dei finnes på alle apotek uten resept. Det er et spray med trykk, dermed blir nesa skylt lengre opp enn den vanlige, uskyldige saltvannsprayen kommer inn i.

Og så er det Rinexin som kan hjelpe. Det får man av legen. Slimhinneavsvellende tabletter.

Anonymous poster hash: 74eff...ebc

Nettopp operert for kronisk bihulebetennelse og støtter de som anbefaler saltvann. Kjøp nesehorn og skyll i vei - men kok vannet først ;) Det er ubehagelig, snørr og tårer renner og mens du trener kommer du sikkert til å få masse saltvann ned i svelget og god stemning. Men det virker!

Smertene når det står på som verst er nærmest ubeskrivelige - dundrende hodepine som gjerne sitter i panna over ett eller begge øyenbryn, eller i kinnene/neseryggen. Det er fint lite som hjelper av reseptfrie midler (og legene har en tendens til å si "neida, du skal ikke ta noe sterkere for bihulebetennelse"), men jeg har funnet ut at et par 200mg ibux og et par 500mg paracet samtidig tar den verste brodden...

Diaré og mageondter holder jeg en knapp på at skyldes penicillinen, det er vel ganske vanlig.

Hver "runde" hos meg har pleid å vare ei drøy uke, da er jeg oppe og gangbar igjen (og klar for neste runde :P ). Men gjør deg selv den tjenesten at du fortsetter å skylle med saltvann en gang eller to daglig de første par ukene etter at du blir frisk, slimhinnene er mer sårbare rett etter at de har vært syke og det er lett å ryke på en ny infeksjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...