Gå til innhold

Betyr åpning at fødsel nærmer seg? er bare i uke 33!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan gå mef åpning noen uker ja, 2. gangsgravide har nien ganger litt åpning tidlig (har jeg hørt). En venninne hadde 3 cm åpning i 3 uker før hun ble satt igang, så det behøver ikke å bety noe, men ville tatt kontakt med jordmor hvis jeg var deg ;)

Anonymous poster hash: 9c8ff...323

Det vil ikke nødvendigvis si at du føder hvert øyeblikk. Med min første hadde jeg 1,5 cm åpning i uke 32, men fødte ikke før i uke 38. Fødselen gikk raskt da så klart. men jeg ble ikke sjekket igjen før vannet hadde gått (spontant) for de ville ikke inn der å forstyrre, for det kunne føre til at fødsel satte i gang.

Er nå i uke 33 med min nr 2 og har 2 cm åpning (på mandag), men er ikke "moden" som de kaller det. Så jeg kunne bare slappe av og at det ikke kom til å skje noe på flere uker. Men om slimproppen går må jeg ringe inn på føden for å få en sjekk for da er jeg mest sannsynlig blitt moden også.

De fleste sykehus stopper ikke fødsel etter uke 33 for da er barnet godt nok utviklet til å klare seg fint utenfor livmor, du får en lungemodningssprøyte når du ankommer sykehuset og fødselen går sin gang. Vil jo si at det er positivt at man har kommet så langt i svangerskapet at det ikke er noe å bekymre seg for.

Anonymous poster hash: 2b31e...2e1

Er det jordmor som har sjekket åpning hos dere - og hvorfor så tidlig?

Trodde man ikke sjekket åpning før man var i fødsel jeg... Har iallfall aldri sjekket åpning før med mine to andre svangerskap. Er nå i uke 34.

Anonymous poster hash: 63ab5...c3f

Annonse

Jeg har blitt sjekket pga hadde mye nedpress og kynnere som har gjort direkte vondt. Så da ville jordmor sjekke hvordan "ståa" var der nede og denne gangen har jeg hatt mye blødninger og hatt flere innvendige ul enn jeg kan telle, da har de målt livmorhalsåpningen og kjent på mormunnen.

Anonymous poster hash: 2b31e...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...