Gå til innhold

Når ordner dere stellebord og kjøper inn stellesaker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal kjøpe stellebord neste uke. Da er det 7 uker igjen. Så kommer jeg til å gjøre litt innkjøp til stellebordet (kremer, bleier, mesoft etc) like etter og plasserer det i skapet. Rigger vel alt til 3-4 uker før - kan være greit å ha ting klart da :)

Har kjøpt stellekommode for en stund siden. Eller har jeg ikke handlet noen greier, men ble overrasket med babyshower, så bleiebeholdningen er grei, og har hentet apotekpakkene, der var det jo masse prøver på salver og kremer. Så vi har så vi klarer oss en stund, så får vi jo også muligheten til å teste litt forskjellig og se hva vi liker :-) regner med jeg ordner i stand på stelleplassen i løpet av et par uker. Er 34+4.

Annonse

vi rakk såvidt å montere vegghengt stellebord kvelden før jeg fødte, og jeg fødte i uke 36. Så gjør det litt før du  :) best å være forberedt. det siste man har lyst til når man kommer hjem fra sykehuset er å handle inn stellesaker, små nok klær og re opp senga og alt sånn som du trodde du liksom kunne vente med.

Jeg har foreløpig en stellematte og alle stelleproduktene (Bortsett fra det viktigste- bleier!) klart (Uke 32). Vi har tenkt å ha stellematten oppå en bred kommode, hva synes dere egentlig om det?

Det er da helt fint det! Vi hadde bare stellematte rett på gulvet- det fungerte også fint.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye i forhold til stellesaker før fødsel. Jeg har bestilt 4 gratisbokser med prøver, og det er nok bleier og kremer der til de første dagene hjemme. Stelleplass har vi da storesøster fortsatt bruker bleier :)

Stelleplass og div stellesaker har vært klart hele tiden pga storesøster på 2år. Men kjøpte nyfødt-bleier, baby-badeutstyr, egne kluter til lille etc rundt uke 35. Så alt er klart til vi kommer hjem fra sykehuset (39+0 idag) :)

Jeg har foreløpig en stellematte og alle stelleproduktene (Bortsett fra det viktigste- bleier!) klart (Uke 32). Vi har tenkt å ha stellematten oppå en bred kommode, hva synes dere egentlig om det?

Det er da helt fint det! Vi hadde bare stellematte rett på gulvet- det fungerte også fint.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye i forhold til stellesaker før fødsel. Jeg har bestilt 4 gratisbokser med prøver, og det er nok bleier og kremer der til de første dagene hjemme. Stelleplass har vi da storesøster fortsatt bruker bleier :)

Så bra! :) Jeg kan vel kanskje ha stellematten på gulvet i begynnelsen, kommer sikkert til å være super-redd for den lille..  :lillesky:

Så bra! :) Jeg kan vel kanskje ha stellematten på gulvet i begynnelsen, kommer sikkert til å være super-redd for den lille..  :lillesky:

I begynnelsen ligger jo babyen rolig på stellematta, så du kan jo vurdere gulv/kommode etter hvor støl du er etter fødsel :) Og for å få stellematta til ikke å flytte seg oppå kommoden, kan du kjøpe en rull med antiskli på Nille og legge under.

Annonse

I begynnelsen ligger jo babyen rolig på stellematta, så du kan jo vurdere gulv/kommode etter hvor støl du er etter fødsel :) Og for å få stellematta til ikke å flytte seg oppå kommoden, kan du kjøpe en rull med antiskli på Nille og legge under.

Veldig god ide med antiskli! :D Takk!  :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...