Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #1 Skrevet 21. mai 2014 Jeg og min samboer har bestemt at lille skal hete Jonas,men familien mener han bør hete Kåre eller Rolf også,siden det er familienavn,men ingen av oss ønsker det,hva skal vi gjøre? gå i mot dem,eller kalle han Kåre Jonas eller Rolf Jonas,og bare bruke Jonas? blir glad for hjelp Anonymous poster hash: f23ef...4fb
Astrimarie Skrevet 21. mai 2014 #2 Skrevet 21. mai 2014 Kåre Jonas og Rolf Jonas er flotte navn, så jeg ville bare brukt de.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #3 Skrevet 21. mai 2014 Ville helt klart gått for bare Jonas. Skjønner jo dere står mellom hva dere vil selv og hva familien "krever". Men det er jo deres valg. Synes det er urettferdig av dem å presse på med det. Opplevde det samme selv. Foreldrene mine likte ikke navna vi sto mellom å kalle barnet vårt. Vi valgte det vi likte best. Nå tre år etterpå er det samme striden med nye babyen, men de husker ingenting av at de ikke likte navnet til første, og liker dette kjempegodt nå Anonymous poster hash: 48f24...2fc
Appelsinpiken Skrevet 21. mai 2014 #4 Skrevet 21. mai 2014 Jonas. Familien har ikke noe de skulle sagt. Eller, de kan få si sin mening, men er du og pappan som bestemmer. Ville nok ikke kalt en liten gutt kåre eller Rolf selv.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #5 Skrevet 21. mai 2014 Ingen grunn til å gi barnet sitt navn man ikke liker bare for å gjøre andre fornøyde mener jeg. Vil dere helst at gutten skal hete bare Jonas så kaller dere han kun Jonas! Anonymous poster hash: 1c7c6...1ba
Giss Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Dere skal helt klart velge det navnet dere selv mener er rett til gutten deres! Altså skal han hete Jonas. Hva resten av familien måtte ønske at han heter blir deres problem. Det er dere som foreldrer som har retten til å bestemme navnet og det må besteforeldrer mm akseptere. Jonas er et flott navn!
Suebird Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Det er kun dere som bestemmer, noe annet er absurd! Vi fikk hele familien på nakken med navnevalget til minsten. Det var nesten latterlig hva de fikk seg til å si og mene, men slikt bryr ikke vi oss om. Og det sa jeg også til de som tok kontakt; "tror dere virkelig at dere kan endre meningen vår?!" Og nei, det trodde de jo ikke. De kjenner jo oss. Jeg synes det er ufint å kreve noe av dere, og spesielt med tanke på at dere føler det er vanskelig å si nei. Men det er viktig å si nei, når man ikke ønsker det! Stå opp for meningen deres, og stå støtt. Navnevalg er personlig,og det betyr ingenting i det store og hele at et navn ikke føres videre på den måten de ønsker det. Personlig så synes jeg det er irrelevant hvilket navn de ønsker å tvinge på dere, men når det er sagt så synes jeg ikke om noe av de. Heia dere
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Dette er DERES valg. Jeg ville aldri bukket under for det presset. Kåre og Rolf er jo ikke pene navn, og ikke noe man MÅ dra videre i mine øyne. Kall ham Jonas! Anonymous poster hash: 0440c...602
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 1. Det er deres valg, IKKE bry dere om hva noen andre mener! I tillegg er dette kanskje en generasjon eller to over, og det er i hvert fall ikke de man bør ha med i en slik avgjørelse! 2. Kåre og Rolf synes jeg er svært lite pene navn, og de er ikke oldeforeldrenavn, men mye brukt på våre foreldre og besteforeldre. Så på alle måter synes jeg ikke de er noe særlig kjekke navn. 3. Hvis dere skulle ønske å bruke et av de (fordi DERE vil ha med familienavn selv), så anbefaler jeg å sette det som navn nummer to. Jonas Kåre eller Jonas Rolf. Begge skal ikke brukes uansett, og da slipper barnet å hele tiden få høre Kåre eller Rolf. For folk flest bruker det første navnet først. Særlig med navn som er litt "feil", så kan det være flaut eller irriterende for barnet både som liten og voksen. Vet om flere som sliter litt med dette. Lykke til:) Anonymous poster hash: ae701...88e
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Bare Jonas Det er deres barn, deres valg!
Elskerhøsten2014 Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Det er kun deres valg, og personlig forstår jeg godt at dere ikke vil bruke Kåre og Rolf. Jonas er kjempe fint
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Velg kun Jonas, det er deres valg, ikke familiens!! Anonymous poster hash: e247f...344
Hjertebarna Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Jeg kjenner meg godt igjen i situasjonen deres og blir rett og slett forbanna når jeg leser slik! Drit og dra i alle andre, de har ingen andre valg enn å tolerere navnet dere velger til slutt uansett!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #14 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for støtten folkens,vi vet ikke enda hva som skjer,men besteforeldrene har sagt fra at de kommer ikke i dåpen eller noe,hvis vi ikke følger en av familiens navntradisjoner Anonymous poster hash: f23ef...4fb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 skjønner det er en vanskelig situasjon for dere, men her er jo familien totalt urimelig. Her fikk vi mye negativt på navnet vi valgte, men dere blir jo i tillegg presset. Anonymous poster hash: 48f24...2fc
Hjertebarna Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for støtten folkens,vi vet ikke enda hva som skjer,men besteforeldrene har sagt fra at de kommer ikke i dåpen eller noe,hvis vi ikke følger en av familiens navntradisjoner Anonymous poster hash: f23ef...4fb Herregud, jeg kjenner jeg hisser meg sikkelig opp her jeg sitter.. det fins så mange korttenkte idioter rundt om kring, at det må være like greit å slippe de i dåpen å da! Å betyr ikke barnebarnet deres mer enn navnet, så har de virkelig misforstått meningen med livet som besteforeldre. Håper for all del dere følger hjertet deres og gjør akkurat som dere vil stå på!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Hvis dette er sant, ville jeg revurdert om de var velkomne i dåpen! Slik oppførsel hadde jeg aldri funnet meg i, rett og slett. Voksne mennesker, det skulle ikke gå an! Det er lov å bli skuffet, altså, men det får da være måte på. Lykke til, og ikke gjør noe dere vil angre på senere. Deres ønsker og hva dere mener er riktig for barnet kommer først! Anonymous poster hash: ae701...88e
Love my kidz Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for støtten folkens,vi vet ikke enda hva som skjer,men besteforeldrene har sagt fra at de kommer ikke i dåpen eller noe,hvis vi ikke følger en av familiens navntradisjoner Anonymous poster hash: f23ef...4fb Dette er veldig unormalt og helt vanvittig barnslig av dem. Men stå på deres valg HI, denne oppførselen går sikkert over med tiden. Ikke la de presse dere!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for støtte,vi skal bestemme oss løpet av helga.. Men foreløpig tror vi det blir Rolf Jonas Anonymous poster hash: f23ef...4fb
Suebird Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Hadde noen i vår familie sagt noe så tåpelig som at de ikke kom til å komme i dåpen e.l. så hadde de gjort saken særdeles enkel for oss ihvertfall - da hadde vi på pur latt være å velge navnet! Erremuli lizzom?!?!?!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2014 #21 Skrevet 22. mai 2014 Tusen takk for støtte,vi skal bestemme oss løpet av helga.. Men foreløpig tror vi det blir Rolf Jonas Anonymous poster hash: f23ef...4fb Liker Rolf, synes jonas er litt kjedelig, hvertfall helt alene. Så synes Rolf Jonas blir et flott navn. Anonymous poster hash: beae9...f5d
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2014 #22 Skrevet 23. mai 2014 Igjen, hvis dere planlegger å kalle han bare Jonas: han vil da bli kalt Rolf av mange, ofte, og i beste fall irritere seg over det, i verste fall være flau og lei seg. Håper dere velger Jonas Rolf i stedet, i hvert fall. Men siden du legger det ut her, så får du jo også svar: Dette er ikke en familie som fortjener å bli oppkalt etter! Om jeg så vurderte et slikt navn, ville jeg droppet det etter slik oppførsel. Men det er deres valg, og det er dere som må stå for det. Litt geografiske forskjeller er det, jo. I Nord-Norge eller i små bygder vil Rolf kanskje være et forholdsvis normalt navn. Men andre steder vil det nok heller bli en belastning. Kjenner at jeg håper den lille gutten fjerner Rolf den dagen han er myndig, med tydelig beskjed til besteforeldrene! Det hadde jeg selv gjort, når historien til valget er slik. (Navn er viktig for meg, blir litt provosert;) Vet at ikke alle er så opptatt av det.) Anonymous poster hash: ae701...88e
Hun med alle ungene Skrevet 25. mai 2014 #23 Skrevet 25. mai 2014 Det er deres barn, deres valg! Ikke hør på de besteforeldrene, de har ingen ting de skulle sagt! Kall han Jonas dere De liker det nok etterhvert. Og hvis de ikke kommer i dåpen er de utrolig barnslige! Herregud at det er mulig! Er ikke barnebarnet viktigere enn navnet?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2014 #24 Skrevet 25. mai 2014 Takk for hjelp og råd her inne,vi har bestemt oss for Rolf Jonas,men skal bare kalle han Jonas,men vet at flere vil kalle han begge,men vi har sagt klart i fra,neste gang og tredje kan,bestemmer kun vi,og det var helt greit. Anonymous poster hash: f23ef...4fb
Gullunger Skrevet 25. mai 2014 #25 Skrevet 25. mai 2014 Beklager men jeg synes Rolf Jonas høres helt forferdelig ut!!!! Ville ALDRI gått med på det! Jonas er nydelig! !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå