Gå til innhold

Skal-skal ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sniker meg inn her selv om jeg egentlig ikke hører hjemme i dette forumet akkurat nå...

Vi teller på knappene om vi skal dra på ferie til Spania om en uke eller ikke. Det blir i så fall første tur med to små (11 mnd. og 3 år), og vi har mye tvil og bekymringer, særlig fordi vi skal til tre ulike byer/fire ulike hoteller (ikke noen chartertur til bamsehotell dette her…). Da vi bestilte turen for noen mnd. siden tenkte vi ikke nok gjennom hvordan det ville bli, men nå melder alle spørsmål seg…

Hvordan skal det gå på reisen med to utålmodige små; med to store kofferter + håndbagasje + barnevogn (vi vet ennå ikke hvordan vi skal komme oss fra by til by heller, tog virker fryktelig tungvint med så mye bagasje, og vi har ikke klart å leie stor nok bil - 4 voksne + 2 barn).

Hvordan skal noen av oss få sove med baby på 10 mnd. som sover dårlig om natten (vi er nettopp blitt kvitt nattmåltidene og er fremdeles på 3-5 oppvåkninger per natt, til slutt ender hun opp i vår seng om morgenen)  - og som nå må venne seg til nye omgivelser/ny seng flere ganger på en uke, og storebror som er var på lyder og som kommer til å bli rasende av sjalusi om lillesøster også får komme opp i sengen (storebror skal dele seng med oss). Og kommer dette til å ødelegge de hardt tilkjempede rutinene vi har når vi kommer hjem igjen?

Hvordan skal det gå med baby som kryper overalt og som elsker ledninger og stikkontakter – på hotellrom som sikkert ikke er barnesikkert? Og hvordan skal vi underholde henne på et fremmed sted, det er jo begrenset hvor lenge hun kan være på stranden og hvor lenge hun er fornøyd med å sitte i vogn?

Hvordan skal det gå med mat – barnevennlig mat, trygg mat, mat som egner seg for storebror med en matallergi?

Sukk, det er altfor mye å bekymre seg over. Egentlig har vi mest lyst til å avbestille. Men på den andre siden ville det ha vært så fint å gi barna noen opplevelser, f.eks få oppleve stranden. Og så får vi nok ikke refundert flybillettene…

Er det noen som har noen råd? Ville dere ha dratt?

Anonymous poster hash: 6c0af...7b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å avbestille og kjøpe en annen tur? Chartertur til gran canaria? Eller får dere kanskje ikke igjen pengene?

Anonymous poster hash: 85187...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan avbestille hotell m.v., men så vidt jeg skjønner tillater SAS bare at billettene endres til en annen dato, ikke til et annet reisemål (rimeligste billettkategori - SAS Go).

Anonymous poster hash: 6c0af...7b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få en legeerklæring? Da får dere jo refundert pengene. Eller hva med å bli på ett sted i Spania.... ikke reise så mye rundt? Jeg skjønner godt bekymringene dine.... men dere kommer helt sikker til å få en fin tur! Kan jo hende lille sover godt/bedre.... masse nye inntrykk og blir sliten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre forskjellige hotell/byer på en uke høres utrolig slitsomt ut for en uke med to små.

Kan dere ikke kun være på ett hotell?

Har selv vært på tur med to små (3,5 og 9 mnd) Ingen problem, minste sov mye mer på dagen i syden enn hjemme pga varmen, sov 3-4 timer, likte seg fint i vognen avogtil og i bassenget, kunne sitte litt i solsengen med oss og leke og grave litt i sanden. Enklere og reise på tur med barn under 1år enn når de har begynt og gå og skal utforske ALT :-)

Vi tok ofte pauser fra solen med minste og jeg gikk alltid på hotellrommet når jeg skulle amme.

Nå vet jeg ikke hvilke matallergi eldste din har, men det er stort utvalg av mat i spania, til minste kan du også ta med kjente matvarer fra norge, som grøt, middagsglass osv. Min likte ikke matglassene de hadde i syden, så glad vi tok med det, og barnegrøtene i syden var alt for søte, mye sukker i de. men frruktmoser har de mye av, kjente fruktmoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vi har endt opp med å beslutte å ikke reise. Skal vurdere en mindre strabasiøs ferie litt senere på sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...