Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Har farget håret mitt med en 7er butikkfarge. Nå er det brunt, men skinner i gult/rødskjær. Vil helst ha det mer naturbrunt, er egentlig kald mørkeblond. Hva er veien å gå for å få dette til? Uten at det koster en formue! Anonymous poster hash: 17254...958
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hvilken farge hadde du fra før? Anonymous poster hash: 75789...84f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Fra før hadde jeg en 8.1 farget av frisør, men den var ganske lik 7eren jeg har nå fra butikk. HI Anonymous poster hash: 17254...958
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Du er i utgangspunktet samme farge i håret ( kald mørkeblondt ) som den farge du kjøpte i butikken 7 ( mørkt blondt ). Butikkfargene er mer pigmenterte ( les: sterkere ) og det kan være vanskelig å treffe den ønskede farge. Det ser ut som du du fikk varme toner / for mørk farge etter farging. Avvent noen uker og bruk en sjampo som renser i dybden men ser litt an om det sliter på håret. Du vil bli mørkere i håret dersom du nå kjøper en ny farge. Et annet alternativ er å ta avfarging, hvis du må gjøre dette hjemme ( anbfales ikke ) prøv noe som heter be4you? eller lignende, du får kjøpt det på Lindex. Følg bruksanvisning nøye. Lykke til ;-) Anonymous poster hash: 894b0...44f
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Åå takk for tips den på lindex, den skal jeg prøve:) HI Anonymous poster hash: 17254...958
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Grunnen til at du får rødskjær er at fargen du har brukt har rødt i seg, jo mørkere man blir, jo fler røde pigmenter tilføres! 7 er jo en ren brunfarge. Dvs at det er en varm farge. Grunnen til at du tidligere har hatt /1 farge hos frisøren er fordi /1 er kaldt:) det er meget vanskelig og få til kalde mørke farger! Jeg er frisør og det kan være vanskelig å få til uten at fargen får grønnskjer:) men feks 7/1 er fin om man blander den med litt 7/0:) Anonymous poster hash: 3c92e...f29
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Men når jeg farget 8.1 hos frisør ble den også med rødskjær. Frisøren mente jeg hadde røde pigmenter i håret mitt, men jeg har kommunegrått/mørkeblondt hår til vanlig. HI Anonymous poster hash: 17254...958
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Okei. Det er noe som heter underliggende pigmenter. Alle hårstrå har gule, orange og røde pigmenter i seg, men det er forskjellig hvor mye man har av hvilke. Man kan ikke alltid vite hvilke underliggende pigmenter ett hår har. I en 8 farge er det disse pigmenter også, når du tilfører di pigmentene i ett hår som har litt røde underliggende pigmenter f.eks så får man jo dobbelt av disse og da vill fargen slå ut i rødt eller orange. Du kan bruke blå/ lilla shampo, over lengere tid, men det vill jo ikke fjerne problemet. Ønsker man en skikkelig kald farge er utveien og bleke ned håret for og bli kvitt røde og orange pigmenter for så og sette i en kald farge, problemet da er at man kan få grønnskjer. Tenk på det slik, om du maler en vegg orange/ rød så må du male den hvit for og få akurat det resultatet som er på malingsbøtta. Om du ikke maler den hvit og maler bare ett strøk med brun vill du i sol lys se rødskjær! Anonymous poster hash: 3c92e...f29
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Uff, jeg har nøyaktig samme problemet. Hater når det gule/orange skjæret skinner gjennom! Har prøvd utallige forskjellige farger, men samme problem dukker opp. (Farger kun etterveksten) nå vurderer jeg å legge masse striper i håret, for å farge over med en askeblond over, for å se om det kan hjelpe? Jeg aner ikke! Anonymous poster hash: cd98d...02e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå