Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #26 Skrevet 20. mai 2014 Elsker: -Gode kolleger -Variert og fysisk arbeid -Arbeidstidene, jobber turnus, så jeg har av og til egentid mens de små er i barnehage og skole. Hater: -Jeg jobber i en offentlig bedrift, med både fordeler og ulemper. En av ulempene er at ting tar veldig lang tid, f.eks. rehabilitering. -Dårlig ledelse på kontoret. -Ledere som ikke hører på de ansatte på gulvet. Det hjalp ikke på inntrykket når en av de nevnte lederene en dag fikk sparken på dagen, pga. underslag. Anonymous poster hash: 1bdf3...5f0
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #27 Skrevet 20. mai 2014 Hater (litt sterkt ord kanskje) 1. Ekstremt dårlig lønn 2. Kunder som overlasser meg med familieproblemer, sykdom, generelle personlige plager. (Blir slitsomt og kleint å forholde seg til) 3. Kunder med møkkete hår, som takker nei til hårvask pga ekstra pris. DET er mange det.. Æsj! Elsker! 1. Blir skjent med mange herlige folk. 2. Får utfordre meg kreativt med både form og farge. 3. Super arbeidstid. 9-15 og 1 fast dag fra 11-18. Jobber som frisør;) Min frisør sier at håret ikke bør være nyvasket når jeg kommer og skal farge ettervekst, stemmer det?? Blir jo at jeg ikke kommer med nyvasket hår da, men heller 3dager siden jeg vasket det(ha veldig tørr hodebunn og hår) Skjønner veldig godt du synes det er ekkelt med kunder med møkkete hår som stinker, forresten Anonymous poster hash: b93f4...dd9 Farging blir noe annet. Da jobber vi med håret med pensel og hansker på hendene. Det er fordel for hodebunnen og ikke vaske håret før en farging da det naturlige fettlaget fra hodebunnen beskytter huden mot kjemikaliene. Men det er lite delikat å få hendene innsmurt i hodebunnsfett og lukt når kunden skal klippes. Synes nyvasket hår før en klipp bør være en selvfølge. Man pusser jo tennene før ett tannlegebesøk også neste gang sier du at det handler om din HMS. så håret skal vaskes. Er frisør selv og det har aldri vært et problem for meg. Men opplæringsnemda sa det. Egentlig skulle alle frisører ha vasket håret på samtlige kunder før man begynner. Anonymous poster hash: 93ebc...a7f
Light of my life Skrevet 20. mai 2014 #28 Skrevet 20. mai 2014 Hater (litt sterkt ord kanskje) 1. Ekstremt dårlig lønn 2. Kunder som overlasser meg med familieproblemer, sykdom, generelle personlige plager. (Blir slitsomt og kleint å forholde seg til) 3. Kunder med møkkete hår, som takker nei til hårvask pga ekstra pris. DET er mange det.. Æsj! Elsker! 1. Blir skjent med mange herlige folk. 2. Får utfordre meg kreativt med både form og farge. 3. Super arbeidstid. 9-15 og 1 fast dag fra 11-18. Jobber som frisør;) Min frisør sier at håret ikke bør være nyvasket når jeg kommer og skal farge ettervekst, stemmer det?? Blir jo at jeg ikke kommer med nyvasket hår da, men heller 3dager siden jeg vasket det(ha veldig tørr hodebunn og hår) Skjønner veldig godt du synes det er ekkelt med kunder med møkkete hår som stinker, forresten Anonymous poster hash: b93f4...dd9 Farging blir noe annet. Da jobber vi med håret med pensel og hansker på hendene.Det er fordel for hodebunnen og ikke vaske håret før en farging da det naturlige fettlaget fra hodebunnen beskytter huden mot kjemikaliene. Men det er lite delikat å få hendene innsmurt i hodebunnsfett og lukt når kunden skal klippes. Synes nyvasket hår før en klipp bør være en selvfølge. Man pusser jo tennene før ett tannlegebesøk også neste gang sier du at det handler om din HMS. så håret skal vaskes. Er frisør selv og det har aldri vært et problem for meg. Men opplæringsnemda sa det. Egentlig skulle alle frisører ha vasket håret på samtlige kunder før man begynner. Anonymous poster hash: 93ebc...a7f Skjønner ikke at det med hårvask er "frivillig" hos frisøren/noen frisører? Kan dere ikke bare bake det inn i prisen, så slipper dere problemet? Grøsser ved tanken på å måtte ta i fett, ekkelt hår 😷
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #29 Skrevet 20. mai 2014 Hater : - å føle jeg ikke rekker å ta meg god tid hos pasientene pga lite bemanning/dårlig tid. - lønnen er alt for lav i forhold til alt vi gjør. - kollegaer som tror de vet bedre enn alle andre. Elsker : å føle jeg har gjort dagen til noen som ikke har det så bra litt bedre. - å møte kjekke kollegaer som jeg har det bra sammen med. - møte masse nye mennesker. Anonymous poster hash: 80eb7...449
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #30 Skrevet 20. mai 2014 Liker: Givende timer i klasserommet, det vil si så godt som alle undervisningstimene Elevene mine Kollegene mine Liker ikke: Den utrolige trange kontorarbeidsplassen min Alle unødvendig "dokumentasjon" Planleggingsdager som ikke blir brukt til planlegging, men kursing, informasjon osv. Hater: KS som vil rasere skolen Anonymous poster hash: 4f8f8...621
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #31 Skrevet 20. mai 2014 Misliker: -Å se pasienter ha det vondt -Å føle seg maktløs/at det du gjør ikke hjelper -Å jobbe med "farlige" pasienter Elsker: -Å kunne hjelpe mennesker til å få et bedre liv, hver eneste dag -Bli veldig godt kjent med mange forskjellige mennesker -God lønn Er psykolog Anonymous poster hash: 0ef70...f1b
Kathrine. Skrevet 20. mai 2014 #32 Skrevet 20. mai 2014 Misliker: at eg har havna i minus på timer (fleksitid) Kjedelige møter der øynene vil dette igjen At det ikkje er nærmere huset mitt (kun 10 minutt med bil men skulle ønske eg kunne gå eller sykle) Liker Eget stort kontor med fin utsikt Kurant lønn Arbeidsoppgavene Cost controller
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #33 Skrevet 20. mai 2014 Elsker: Være sammen med barna og se de mestre og lære gjennom hele året Pliktoppfyllende foreldre som tar ansvar for sine små Nydelige kollegaer som jeg ler og har det såå moro med + Jeg er pedagogisk leder og bestemmer til syvende og sist! Yeah! Misliker: Å skrive referat av foreldresamtalene! Kle ungene på vinteren! Dress, vintersko, lue, votter, skjerf . . . Oh No! Arbeidsdagen som er slutt 16 45! Førskolelærer Privat Barnehage Anonymous poster hash: 662e7...282
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #34 Skrevet 20. mai 2014 Misliker: - kranglete datasystemer - folk som kjefter og truer og tror at det er jeg som har lagd lovene og reglene - sjef som knapt synes Elsker: - fine kolleger - eget kontor - styre min egen arbeidsdag og -uke. Jobber i NAV Anonymous poster hash: ff7c5...3f4
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #35 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hater ingenting med jobben min, men luker ut de tre minst gøye tingene med jobben. - Beliggenheten. Må gå 10 minutter i kraftig motbakke for å komme til kontoret. - Ustabile arbeidstider. Har fast arbeidstid, men mange intervjuobjekt har tid til intervjuer en helt annen tid enn hva jeg har. - Deadline, som innimellom kommer alt for fort. Elsker- Arbeidsoppgavene mine. Skrive, undersøke, intervjue og fortelle. Jeg får være kreativ, og gjøre det jeg er god på. - Kollegene mine som gjør hver arbeidsdag både gøy og spennende. De har vært inkluderende fra første stund, og vi ler hver eneste dag. - Jeg jobber sammen med andre, men også selvstendig. Sistnevnte gjør at jeg kan legge opp arbeidsdagen min selv, og er ganske fri. Jobber som journalist, og jobben min kunne ikke blitt bedre Anonymous poster hash: 2b459...169
MrsMilla Skrevet 20. mai 2014 #36 Skrevet 20. mai 2014 3 ting jeg hater: Å stresse meg på jobb om morgenen (men det er bare meg som er litt treg om morgenen og alltid i siste liten, ingen reagerer på at jeg aldri er der før åtte, men vet jo jeg må ta igjen tiden på et annet tidspunkt - som er litt kjipt ofte) Når jeg får data/skrivertrøbbel. Det skjer vel i de fleste kontorjobber - men er så inniheiteste irriterende, og alltid når man ikke har tid.... Synes jeg burde hatt mye bedre betalt. 3 ting jeg elsker: Mange utrolig spennede og trivelige kollegaer som jeg føler er en inspirasjon til å lære mer, strekke meg litt i jobben og som gir positiv energi. Fleksitiden. Jobben er veldig grei med meg, og jeg får derfor til å styre litt selv når jeg jobber litt mer eller mindre - noe som er flott mtp en ofte reisende mann og tre (snart fire) barn. Møter er jo ikke flyttbare, men er stort sett satt til innenfor fleksitiden. Selve jobben jeg gjør er veldig spennende, lærer noe hele tiden, og jeg får jobbe selvstendig og bidra mye. Kreativt, men også god struktur. Viktig å levere bra arbeid, noe som gjør at jeg også føler meg stolt over hva jeg gjør. Jobber som planlegger innen olje/gass og er i tillegg systemansvarlig for plan.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #37 Skrevet 20. mai 2014 "Hater": - Kjipe arbeidstider - Middelmådig lønn - Kunder som klager på prisen "Elsker": - Variert arbeid, mange utfordringer - At jeg er delsjef, og har folk som rydder opp etter meg - Gleden jeg føler når jeg lykkes med mine pasienter Jeg er dyrlege på smådyrklinikk. Anonymous poster hash: 3dee3...7c0 Klager ALDRI på pris hos dyrlegen! Den gjer jo ein av dei eg er mest glad i bedre! :-) Anonymous poster hash: 04253...c76
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #38 Skrevet 20. mai 2014 misliker: -dårlig lønn -høyt arbeidspress -mye "frivillig" kvelds og helgejobb uten noen form for tillegg elsker: -evne til å utvikle meg og lære nye ting -forskningsgjennombrudd -å vite at det man gjør daglig utgjør en forskjell for folk i hele verden Jobber som forsker på sykehus Anonymous poster hash: e23b6...538
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #39 Skrevet 21. mai 2014 Hater Sjefen som er som en utrygg bikkje, vet aldri når hun glefser. Noen av de eldre kollegaene som alltid skal finne feil hos meg, spionerer. Alt maset. Lønna og at det ikke er mulig å få større stilling. Liker. De kollegaene jeg jobber nærmest med. Varierte dager. Anonymous poster hash: 2f3d1...337
Optatium Skrevet 21. mai 2014 #40 Skrevet 21. mai 2014 Mislker: - foreldre som ikke ser at det er flere barn enn sitt eget og som er ute etter å ta skolen og de som jobber der - maktesløsheten ved å se på barn som har det vanskelig me som faller imellom i systemet eller blir ødelagt av ventetiden - alt det andre enn undervisning som egentlig tar nærmere 80% av tiden min Elsker: - undervisning!!! <3 - relasjonen man får med ungdommene -fantastiske kollegaer Jobber som lærer i ungdomsskolen :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #41 Skrevet 21. mai 2014 Misliker: Alt byråkratiet og papirarbeidet som har kommet de siste årene. Å bli uthengt i pressen som en lat og udugelig sutrekopp. At jeg (nesten) aldri får en skikkelig lunsjpause i løpet av dagen. Elsker: Samværet med og relasjonene til barna. Å være der når de plutselig forstår noe vi har jobbet med, å få se at de har den a-haopplevelsen. Undervisning og leik. Jeg er lærer på barnetrinnet. Anonymous poster hash: 3384b...369
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mai 2014 #42 Skrevet 21. mai 2014 Misliker: At det er så opp og ned mtp hvor mye det er å gjøre. Noen dager er ekstremt travle og man sliter seg ut, andre er så rolige at man tvinner tommeltotter halve dagen. At det er så langt unna der jeg bor, og at jeg dermed ikke er hjemme hos ungene før kl 17. At det ikke er mulighet for hjemmekontor. Elsker: Morsomme kolleger som får meg til å le hver dag. Sjefen min som er så enkel å ha med å gjøre. Kettlebelltrening sponset av bedriften annenhver uke. - Jobber som utleiekoordinator i privat oljeservicebedrift.
sug lut Skrevet 21. mai 2014 #43 Skrevet 21. mai 2014 Ingen hat, bare elsk: Utfordringer Frihet Arbeidsmiljø og kolleger
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #44 Skrevet 21. mai 2014 Misliker -Når foreldre til brukere, i beste mening, kludrer til med rutiner, prosesser og avtaler som fungerer. -Når brukerene ikke ønsker bistand og man må sitte å glo i veggen på kontoret -Hvilende nattvakt. Er på jobb i 11 timer, får betalt for 5, men alle timene teller, så får fort overtid. -At jeg bare er vikar Liker -De flotte menneskene jeg jobber med, både brukere og kollegaer. -Alt det morsomme jeg får vært med på (sydenturer, konserter, båtturer +++) -At dagene er så variert og at det ofte ikke føles som en jobb. Vikar hos en botjeneste i kommunen. Anonymous poster hash: 6df61...95c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #45 Skrevet 21. mai 2014 Misliker: Avføring og oppkast Pasienter som er negative og sure til alt og alle Dårlig informasjonsflyt fra ledelsen (at jeg ikke har nok kompetanse enda) Liker: Kollegene Man vet aldri hvordan en dag blir, spennende og utfordrende dager De aller, aller fleste pasientene Jeg er assistent som holder på å ta fagbrev som helsefagarbeider nå. Anonymous poster hash: 0eea5...e14
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #46 Skrevet 21. mai 2014 Elsker- Utfordringer som dukker opp på daglig basis og som man ikke har stått i før. Kollegaer som er fantastisk morsomme å jobbe med og som deler av sin erfaring Å få innsikt i hvordan systemet fungerer fra "innsiden". Har blitt lettere sjokkert mer enn en gang... Misliker - Negative personer som aldri er fornøyde med noe og som krisemaksimerer som en regel mer enn et unntak. Folk som "truer" med å sykemelde SEG om de ikke får alt etter eget ønske (og til tider gjør det) Den dalende arbeidsmoralen jeg ser komme. Helt utrolig! Jobber som avdelingsleder i eldreomsorgen. Anonymous poster hash: ba73f...8d0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #47 Skrevet 21. mai 2014 Hater (litt sterkt ord kanskje) 1. Ekstremt dårlig lønn 2. Kunder som overlasser meg med familieproblemer, sykdom, generelle personlige plager. (Blir slitsomt og kleint å forholde seg til) 3. Kunder med møkkete hår, som takker nei til hårvask pga ekstra pris. DET er mange det.. Æsj! Elsker! 1. Blir skjent med mange herlige folk. 2. Får utfordre meg kreativt med både form og farge. 3. Super arbeidstid. 9-15 og 1 fast dag fra 11-18. Jobber som frisør;) Min frisør sier at håret ikke bør være nyvasket når jeg kommer og skal farge ettervekst, stemmer det?? Blir jo at jeg ikke kommer med nyvasket hår da, men heller 3dager siden jeg vasket det(ha veldig tørr hodebunn og hår) Skjønner veldig godt du synes det er ekkelt med kunder med møkkete hår som stinker, forresten Anonymous poster hash: b93f4...dd9 Farging blir noe annet. Da jobber vi med håret med pensel og hansker på hendene. Det er fordel for hodebunnen og ikke vaske håret før en farging da det naturlige fettlaget fra hodebunnen beskytter huden mot kjemikaliene. Men det er lite delikat å få hendene innsmurt i hodebunnsfett og lukt når kunden skal klippes. Synes nyvasket hår før en klipp bør være en selvfølge. Man pusser jo tennene før ett tannlegebesøk også Ahaaaa, da forstår jeg Ja, må være ufattelig ekkelt å drive oppi håret på folk med møkkete hår, æææsj! Anonymous poster hash: b93f4...dd9
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #48 Skrevet 21. mai 2014 Hater (litt sterkt ord kanskje) 1. Ekstremt dårlig lønn 2. Kunder som overlasser meg med familieproblemer, sykdom, generelle personlige plager. (Blir slitsomt og kleint å forholde seg til) 3. Kunder med møkkete hår, som takker nei til hårvask pga ekstra pris. DET er mange det.. Æsj! Elsker! 1. Blir skjent med mange herlige folk. 2. Får utfordre meg kreativt med både form og farge. 3. Super arbeidstid. 9-15 og 1 fast dag fra 11-18. Jobber som frisør;) Min frisør sier at håret ikke bør være nyvasket når jeg kommer og skal farge ettervekst, stemmer det?? Blir jo at jeg ikke kommer med nyvasket hår da, men heller 3dager siden jeg vasket det(ha veldig tørr hodebunn og hår) Skjønner veldig godt du synes det er ekkelt med kunder med møkkete hår som stinker, forresten Anonymous poster hash: b93f4...dd9 Farging blir noe annet. Da jobber vi med håret med pensel og hansker på hendene. Det er fordel for hodebunnen og ikke vaske håret før en farging da det naturlige fettlaget fra hodebunnen beskytter huden mot kjemikaliene. Men det er lite delikat å få hendene innsmurt i hodebunnsfett og lukt når kunden skal klippes. Synes nyvasket hår før en klipp bør være en selvfølge. Man pusser jo tennene før ett tannlegebesøk også neste gang sier du at det handler om din HMS. så håret skal vaskes. Er frisør selv og det har aldri vært et problem for meg. Men opplæringsnemda sa det. Egentlig skulle alle frisører ha vasket håret på samtlige kunder før man begynner. Anonymous poster hash: 93ebc...a7f Enig!! Anonymous poster hash: b93f4...dd9
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #49 Skrevet 21. mai 2014 Liker - Gode kolleger - Veldig god lønn - Frihet mhp arbeidstid. Kan komme og gå som jeg vil, og ha hjemmekontor når det passer Misliker: - Alle timene som jeg jobber må faktureres til en kunde, også matpauser og møter. Kan jeg ikke fakturere får jeg heller ikke lønn. - Mye rapportskriving, som jeg hater - Ganske mye stress til tider. Er siv.ing i privat konsulentfirma Anonymous poster hash: d28fb...4e9
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 21. mai 2014 #50 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Elsker : - Å jobbe kreativt (Spesielt når kunden lar meg gjøre hva jeg vil) - Alle de gode jentene/damene på jobben. - At dagene på jobb går superfort! Misliker : - Sure kunder som har bestemt seg for å være misfornøyd allerede før de har satt seg ned i stolen. - Den latterlige lønnen ifht arbeidsmengde. - Arbeidstidene (Jobber på senter) Endret 21. mai 2014 av Gulltopp med Knoll og Tott
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå