Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Datteren min på sju skal ta 13 ml Weifapenin mikstur (penicillin) 3 ganger om dagen i 14 dager, men jeg får det ikke i henne! (smaker helt jævlig...) Sist hun gikk på antibiotikakur var hun bare to år og det var lettere å tvinge i henne ved å sprøyte det inn litt langt bak i munnen. Men nå er hun så stor at hun kjemper i mot. To voksne som holder henne og tvinger det inn mens hun hylskriker og spreller, alt spyttes selvsagt ut eller havner utenfor. På 5 forsøk har vi bare fått i henne noen dråper! I ettermiddag holdt vi på i over en time og fikk bare inn en liten munnfull. Da virker jo ikke medisinen ... Det er ganskje mye hun skal ha ned hver gang også, så hun må jo svelge flere ganger for å få ned en dose. Har lokket med både kortsiktige og langsiktige belønninger, forklart at det er viktig, truet og godsnakket. Hva gjør vi? Hun må få i seg dette. Hjelp! Anonymous poster hash: f1bfb...874
Ileus Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Spør om du heller kan få tabletter, er hun 7 år klarer hun å svelge det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Spør legen om hun kan få Imacilin isteden, den er god på smak. Det bør gå greit hvis Imacilin er bredspekteret, husker ikke i farta. Weifapenin er fæl. Lykke til. Anonymous poster hash: 32396...0ea
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Tror ikke Imacilin er bredspektret, men kan jo prøve med tabletter. Hun har ike klart å svelge det før, men vi kan jo prøve, kan uansett ikke gå dårligere ... Takk for svar! Anonymous poster hash: f1bfb...874
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 kan den blandes med mat? Da kan du jo evt blande det med noe hun liker veldig godt, kanskje noe flytende. Anonymous poster hash: d892c...35c
Honningmelon Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Jo, Imacillin er bredspektret. Derfor gir de ikke den i første omgang.
MammantilNurket Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Kan du be legen om tabletter? Alternativt ville jeg satset på bestikkelser i form av godteri
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jo, Imacillin er bredspektret. Derfor gir de ikke den i første omgang. Ja, så det nå. Jeg mente egentlig motsatt, at hun ikke skal ha bredspektret. Surrer litt her :-) Anonymous poster hash: f1bfb...874
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Kan du be legen om tabletter? Alternativt ville jeg satset på bestikkelser i form av godteri Har prøvd å lokke med både is og gotteri, som hun er en skikkelg sucker for til vanlig, men hun vil heller avstå. Har også lovt å kjøpe glitterneglelakk når kuren er gjennomført, men hun klarer bare ikke å få det ned. Har prøvd å blande med saft, yoghurt og sjokolademelk, men smaken er gjennomtrengende, hun blånekter. Takk for alle innspill! Anonymous poster hash: f1bfb...874
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 En syvåring kan svelge tabletter. Be om ny resept. Anonymous poster hash: 2ec36...cdb
MammantilNurket Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Kan du be legen om tabletter? Alternativt ville jeg satset på bestikkelser i form av godteri Har prøvd å lokke med både is og gotteri, som hun er en skikkelg sucker for til vanlig, men hun vil heller avstå. Har også lovt å kjøpe glitterneglelakk når kuren er gjennomført, men hun klarer bare ikke å få det ned. Har prøvd å blande med saft, yoghurt og sjokolademelk, men smaken er gjennomtrengende, hun blånekter. Takk for alle innspill! Anonymous poster hash: f1bfb...874 Hvis det er den samme varianten som jeg folksomt liten (som smaker en blanding av gamle jordbær og Play Dough) forstår jeg godt at hun sliter med å få den ned. Håper at det ordner seg Lykke til og god bedring til Lille Frøken!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 En syvåring kan fint fortelles at dette bare må du svelge, til og med fireåringen min godtar slik og jeg fikk i 3 åringen apocillinmixtur tidligere i vinter ved å forklare og love ut godteri etterpå. Si at hun skal få noe fint når kuren er over og alle dosene tas uten tøys og protester. Anonymous poster hash: a1cb5...68a
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 En syvåring kan fint fortelles at dette bare må du svelge, til og med fireåringen min godtar slik og jeg fikk i 3 åringen apocillinmixtur tidligere i vinter ved å forklare og love ut godteri etterpå. Si at hun skal få noe fint når kuren er over og alle dosene tas uten tøys og protester. Anonymous poster hash: a1cb5...68a Hvis du hadde lest hovedinnlegget og svarene nedover ville du sett at alt dette selvsagt er prøvd. Selvsagt har vi fortalt hvor viktig det er, men hun har gått totalt i vranglås. Det hører dessverre med til historien at dette ikke er en veldig moden sjuåring. Det var ikke vanskelig å få i henne slikt da hun var to-tre, men nå er hun så stor at hun setter seg fysisk til motverge og spytter ut. men takk for svar! Vi får spørre om tabletter i stedet. Anonymous poster hash: f1bfb...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå