Gå til innhold

To egghuler på tidlig ultralyd

Eplebiten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på tidlig ultralyd i dag (6+1 uker) og der oppdaget plutselig gynekologen to egghuler.

Har hatt blødninger hele svangerskapet (men de har vært siden jeg hadde en SA i begynnelsen av april) og blødningene tok seg opp sist uke. Blødningene har heldigvis avtatt nå, så krysser fingrene for at dette går bra.
Hadde en mistanke om at det kunne være to stk siden hcg nivået i uke 4+4 var på nesten 7400. Men ble likevel litt overrasket over at det var to egghuler.

Men begge egghulene er tomme, ikke noe fosteranlegg. Men jeg skal tilbake igjen om en uke og se om det har skjedd noe utvikling. Forhåpentligvis ser jeg ett eller to bankende hjerter.

Skrekkblandet fryd. Tror underbevisstheten min har prøvd å forberede meg på dette for før jeg fikk positiv test hadde jeg ikke lyst på tvillinger. Men etter positiv test har jeg tenkt mye på det og kommet frem til at det hadde kanskje ikke hadde vært så dumt likevel.

Skrevet

Oi, dette er jo spennende. Fullt mulig at dette utvikler seg slik det skal, siden hcg-nivået var så høyt. Men det blir vel en lang uke for deg før du vet noe mer? 

Lykke til! Du må oppdatere!

Skrevet

Oi, dette er jo spennende. Fullt mulig at dette utvikler seg slik det skal, siden hcg-nivået var så høyt. Men det blir vel en lang uke for deg før du vet noe mer? 

Lykke til! Du må oppdatere!

Heldigvis mye som skjer de neste dagene, så forhåpentligvis går dagene litt fort og jeg får litt annet å tenke på enn disse to egghulene.

Skal huske å oppdatere når jeg vet noe mer :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med deg?

JEg er oppi noe lignede. På ultralyd onsdag denne uka fant legen to egghuler men men usikkert innhold. Jeg var da etter mine beregnninger 6+2.

Spesielt den ene var vanskelig å se noe i. Den andre var det kanskje noe i, men fikk ikke bekreftet hjerteaktivitet. Skulle komme tilbake om to uker. Men jeg synes det var for lenge å vente, så har bestilt privat til tirsdag (seks dager etter forrige).

Mye å fundere på. Er det liv? er det to???!

Håper du har fått gode beskjeder nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...