Gå til innhold

Noen som har tips angående brødskiver?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 10 1\2mnd nekter å spise brødskiver.... Hun spiser alt annet men brød går altså ikke inn. Noen som har noen tips? I barnehagen hun skal begynne i serverer de brødskiver hver dag så tenker det kan være greit å få det igang i god tid før.

Håper på positive svar :)

Anonymous poster hash: 54f8c...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldste gutten min ville aldri ja brødskiver av meg, men merkelig nok begynte han å spise dette når han kom i barnehagen. Det samme gjelder pålegg! Hjemme vil han bare ha leverpostei, men i bhg spiser han alt mulig! Dette skal nok gå sååå bra og hvis han ikke skulle ville ja brødskiva så kan du jo pakke en ekstra matpakke i reserve frem til han venner seg til brødskiver:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dryppe en dråpe morsmelk, mme eller vann på hver brødbit sånn at den mykner litt opp før du gir den, da er den lettere å få ned... Ha på litt smør bare.

Ellers er det jo tipset om hveteboller da, men jeg tror jeg ville ventet litt til og prøvd litt mer før du prøver hveteboller. 

Det krever litt øving og munnmotorikk for å få i seg brødbiter og mange barn trenger god tid før de får det til, så ikke gi opp :-)

Har hun mange tenner?

Anonymous poster hash: 0847e...b92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår var 15 mnd før ho fekk dreisen på brødmat. Tenker det ikkje er noko krise. Kan godt vere ho et bedre i bhg enn heime. Då vår begynte i bhg måtte vi rekne ca 1 time på brødmåltid, det vart fort mindre etter barnehagestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Vet du hva du kan prøve? Du vet sånne smoothier man får kjøpt i forskjellige farger i butikken? Ta litt på brødskiva. En myk og god skive med brød og smoothie :-p! Kanskje det går da? :))  om det går? hehe.. litt gris er vel greit.. :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...