Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Jeg ble invitert i et babyshower i dag. Det skal være om to uker, men jeg måtte svare i dag fordi de skulle planlegge gaver, leker og slikt. Jeg sa at jeg kom til å gi gave ved fødsel og at jeg ikke ønsket å delta på babyshoweret. Den egentlige grunnen til at jeg ikke vil er fordi jeg selv sliter veldig med å bli gravid og etter flere negative forsøk så har jeg gått litt i kjelleren. Jeg er sliten og deprimert, det siste jeg vil er å tilbringe en hel dag med masse babyhysteri. Er det veldig egoistisk av meg? Er det greit å takke nei? Jeg har vært med på babyshower tidligere. Det endte med at jeg flere ganger måtte presse meg selv for å unngå å gråte. Da jeg kom hjem brøt jeg helt sammen og brukte flere dager på å hente meg inn. Vil helst unngå dette igjen. Anonymous poster hash: 9810e...4e2
Gjest Løvemusene Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Selvfølgelig er det greit du takket nei! Det trenger du ikke tenke mer på et sekund! Går du gjennom ass.bef. så skal du ikke sende deg selv gjennom slikt, sett deg selv først! Vet akkurat hva du mener med å bare kollapse sammen etterpå, huff så vondt! Finn på noe annet som gagner deg med god samvittighet! Flink er du, som takket nei! Absolutt riktig valg
mammadrøm Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Overhode ikke frekt! Jeg takket nylig selv nei da jeg ble invitert i en babyshower. Det er lov å skjerme seg selv fra sånne begivenheter i vår situasjon og når man vet det ikke blir en god opplevelse skal man ikke presse seg gjennom det!
FrkKværner Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Ikke frekt i det hele tatt, jeg forstår deg godt. Jeg har også takket nei til det selv, rett og slett for å beskytte meg selv. Som du sier har jeg også gått i kjelleren etter noe slikt. Hvis dette er ei god venninne av deg, kan du forklare henne hvorfor du ikke kom. De fleste vil ha forståelse for at du valgte å ikke komme grunnet situasjonen. Klem til deg:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Takk for gode svar og støtte! De ble sure for at jeg ikke ville være med. De vet hva vi går gjennom, men tror ikke de forstår hva det innebærer av belastninger for meg. Anonymous poster hash: 9810e...4e2
Tante_Esel Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Takk for gode svar og støtte! De ble sure for at jeg ikke ville være med. De vet hva vi går gjennom, men tror ikke de forstår hva det innebærer av belastninger for meg. Anonymous poster hash: 9810e...4e2 da er det rett og slett dårlige venninder... det bør være lov å takke nei til babyshower, på lik linje som å takke nei til fest. jeg turte ikke takke ei, så jeg endte med å finne opp en sykdom, som gjorde at jeg ikke kunne komme.... men skulle ønske jeg hadde vært like sterk som deg og klart å si nei.... <3 all støtte herfra i hvert fall....
F*PCO Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Helt ok å takke nei, og jeg ville vært skuffet over mine venninner hvis de ikke viste forståelse når de kjenner vår situasjon. Jeg er glad for dem som lykkes og gleder seg, men må få være det på min måte og ikje når jeg er på det såreste. En baby shower er litt for mye å gni inn mitt tap akkurat nå. De forstår kanskje ikke, men da får de bare akseptere at jeg må ta hensyn til meg i denne fasen.
FrkKværner Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Takk for gode svar og støtte! De ble sure for at jeg ikke ville være med. De vet hva vi går gjennom, men tror ikke de forstår hva det innebærer av belastninger for meg. Anonymous poster hash: 9810e...4e2 Trist å høre at du ikke fikk forståelse for dette, men det er nok som du sier at de ikke vet hva det innebærer. Uansett så vet vi godt hva dette innebærer, å det er viktig å bevare sin egen psyke oppi det hele. Det er det viktigste, til tross for at det betyr at vi må ta noen valg vi kanskje ikke hadde tatt om situasjonen var annerledes. Masse lykke til videre, tøft gjort av deg å fortelle sannheten :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Takk igjen for støtte Jeg får håpe at de kanskje forstår mer etter en stund eller muligens slutter å være sure om ikke annet. Anonymous poster hash: 9810e...4e2
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Ta vare på deg selv, si nei. De forstår helt åpenbart ikke hvor vanskelig sånne ting kan være for en som sliter med å bli gravid. Men jeg forstår det 110 prosent!!! Kanskje du må være enda mer direkte og si rett ut at du pga den langvarige påkjenningen rett og slett bryter sammen følelsesmessig etter slike sammenkomster og at du må beskytte deg selv litt. Anonymous poster hash: 221a8...5a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå