Gå til innhold

Noen her som vet, kanskje?

Anbefalte innlegg

Jeg spør nå her, for sikkert mange her som har litt peil eller erfaring på dette.
Litt komplisert muligens, men skal prøve å forklare det så kort og presist jeg bare kan.
:nigo: 

Saken er den at jeg og samboeren hadde bestemt oss for å ta en liten pause i prøvingen. Fant ut at vi ihvertfall skulle pause det i noen månder med tanke på bl.a. familiære situasjoner osv.

Men så i starten på april så ender det med litt hyggekos lell, og det var noen dager før eggeløsninga (ift utregning - har ikke tempet eller noe sånt, så vet ikke 100% sikkert når jeg hadde eggeløsning). Litt stresset ble jeg da, i og med at vi nå hadde bestemt oss for å vente, så da fant vi ut at det tryggeste er vel at jeg starter på p-piller igjen i de månedene vi ønsker å ta pause. 
Mensen kom til tiden, var usedvanlig kraftig de 3 første dagene og småtterier de 2 neste. (Har vanligvis mens i 5 dager). Og jeg starter på p-pillene første dagen i syklusen.

Men så har det seg sånn at at jeg er en glemsk person - og jeg var flink og tok alle pillene mine frem til dag nr. 23, men så glemte jeg nr. 24, tok nr. 25 dagen etter, men så glemte nr. 26 - og da tenkte jeg "Shit la gå.. da får jeg ta en tidlig TR denne måneden" (har gjort sånn før).

MEN... dette var før helgen for en drøy uke siden. Og enda ingen spor etter tanta???
Vanligvis får jeg mensen på dag nr. 4 i den pillefrie uka, men ikke denne gangen. 

Har hatt masse mensmurringer hele forrige uke og var sikker i flere dager på at NÅ kommer den, men den gang ei. Så tok derfor en graviditetstest, for å sjekke, men den var (som forventet) negativ.
Jeg og samboeren har (dessverre  :P  ) nemlig ikke hatt sex siden den gangen i starten på april (så det å starte på p-pillene var jo i utgangspunktet unødvendig  :laugh: ) og jeg har jo hatt mensen i mellomtiden, så følte at sannsynligheten for at jeg var gravid var veldig liten... men hvor i all verden blir det av tanta???

Jeg skjønner ingenting. Har lett meg ihjel inne på nett å forsøkt å finne noe som kan gi meg svar, men føler ikke jeg blir så mye klokere. Tenkte derfor det kanskje var best å starte sin egen tråd(?).
Leste jo om dem som ikke har fått positiv test før laangt ute i svangerskapet også, men jeg fikk positiv test ganske tidlig med han jeg har fra før - kan dette endre seg da?

Er det normalt å bare plutselig ikke få mensen når man begynner på p-piller? Har gått på p-piller i 10 år før jeg sluttet og ble gravid med førstemann, og har aldri opplevd dette før. Har riktignok begynt på et nytt merke (Mercilon, tidligere gikk jeg på Microgynon).

Noen som har peiling på hva som foregår?  :huh: 
Lignende erfaringer kanskje?
Jeg har ikke begynt på p-pillene igjen. Er litt usikker på om jeg vil starte på'n igjen når det bare blir sånn kluss, dessuten sitter vi å lurer på om vi kanskje skal starte prøvingen igjen nå..  :rolleyes:  :smilorange:  men da må jeg jo få startet på ny syklus snart  :nigo: 

Anonymous poster hash: 1d984...c4b

Anonymous poster hash: 1d984...c4b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142811-noen-her-som-vet-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett mange får tull med syklusen sin etter det merket der, så kan jo være derfor? Husk at man ikke skal starte kg slutte ofte på P piller, faren for blodpropp og bivirkninger er de første mnd etter start:) Håper syklusen kommer back on track snart!

Anonymous poster hash: c8b67...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...