Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal få henvisning til Riksen om to uker når jeg har time hos gynekolog.

Idag ringte jeg fertilitetssenteret som er privat for å sjekke om vi kanskje skulle gjort et slikt forsøk mens vi venter på det offentlige.

Når jeg ringte fikk jeg vite at om jeg kommer inn imorgen og ønsker et forsøk før de stenger for ferie så må jeg begynne på medisiner allerede imorgen, altså vi må bestemme oss imorgen, derav HJEEEEELP.

Det er jo mye penger, for oss er det snakk om mye, men samtidig er jo ventetiden veldig slitsom.

Vi tenker å eventuelt prøve en runde privat. Utfordringen vår har vært at mannen min har redusert sædkvalitet, mine prøver har vært nomale. Ellers er det kanskje verdt å nevne at jeg er 31 år.

Og ser at det står at sannsynligheten for å bli gravid er 30%, det høres jo ikke mye ut egentlig. 

Mange som blir gravide ved et forsøk?

Setter pris på alle råd og tanker :)

Skrevet

Hei,

Vi kjørte på privat. Av en eller annen grunn svarte Riksen sent på min henvisning.. Søknad sendt august 2013, brev om ny prøve av mannen i des-13, purret i jan-14, "ja du er snart på liste", innkalling til oppstartssamtale mar-14. Samme dato hadde vi egguthenting, så flyttet til mai. Men ble gravid og kansellerte igjen. Ved evt søskenforsøk fikk vi beskjed at helt ny henvisning må sendes.

Startet opp med forsøk i sept/ okt-13, et frys jan-14 (som endte i SA) og nytt forsøk mars som enn så lenge er vellykket :) Vi gikk for 3-pack, dvs "3 for 2". Mest pga min alder (35 år). Hos oss er det mannen som er "diagnosen".

Det er min erfaring. Så dere må vurdere om dere har ca 28.000 (+ ca 8-9000 til medisiner). ICSI koster i tillegg ca 3000. Det viktigste å føle på er hvor dårlig tid dere har.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Måtte dere ta ICSI? Er det sånn at man må ha det når det er dårlig sædkvalitet?

Det er jo det at man føler at man har dårlig tid og blir så usikker på hvor lang tid det offentlige egentlig vil ta, spesielt når jeg hører det du skriver. Har hørt om flere slike tilfeller, så man er jo ikke garantert å prøve innen  måneder heller.

Hm, det er jo enda et stort spørsmål om man skal gå for en "3 pack", vanskelig. Kunne ønske man fikk vite akkurat hvor lenge man må vente på det offentlige.

Hvilken private klinikk valgte dere?

Det er en prisforskjell mellom IVF klinikken og fertlitetssenteret, og når jeg ikke har noen erfaring fra noen av disse blir jo prisen avgjørende og....

Skrevet

Vi benyttet IVF-klinikken. Helt tilfeldig. Så først prisforskjell i ettertid.. Veldig fornøyd og fleksibelt. De bestemmer om det blir IVF eller ICSI når de faktisk har spermprøven. Ikke overraskende at det ble ICSI på oss.

Tror vi var uheldig med ventetiden på Riksen altså. 6 mnd som noen skriver er jo ikke lenge!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...