GÃ¥ til innhold

Hva mener du om fb statuser som "hvil i fred pappa/farmor" osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For de døde ser jo ikke (?)statusen.

Eller, gratulerer med dage "Gro" i dag skulle du blitt 68 år

Anonymous poster hash: 8e2f2...c58
Skrevet

Ser på det som deling av tankar/sorg, og synes det er legitimt.

Skrevet

Jeg tenker at slike personer tror på spirituelle krefter, og ser mye på Åndenes makt.

Anonymous poster hash: 04041...bc9

Skrevet

Jeg tenker at slike personer tror på spirituelle krefter, og ser mye på Åndenes makt.

Anonymous poster hash: 04041...bc9

Haha. Seriøst??

Anonymous poster hash: 08b72...acc

Skrevet

Blandede følelser. Synes på en måte det er litt "rop om likes"

Samtidig tenker jeg at noen mennesker bare trenger å få uttrykke sin sorg.

Jeg tenker at hadde JEG dødd så hadde jeg vært redd for at jeg skulle bli litt "glemt" bursdager er jo en fin dag å minnes sine kjære man har mistet.

Er ikke selv en åpen person som deler slikt på face så jeg klarer nok ikke sette meg helt inn i hvordan andre tenker.

Anonymous poster hash: 04c93...ed2

Skrevet

Jeg tenker at hadde JEG dødd så hadde jeg vært redd for at jeg skulle bli litt "glemt" bursdager er jo en fin dag å minnes sine kjære man har mistet.

Er ikke selv en åpen person som deler slikt på face så jeg klarer nok ikke sette meg helt inn i hvordan andre tenker.

Jeg er litt der selv skjønner du...pappa er død, og av en eller annen grunn ønsker jeg å fortelle det...ikke pga likes, men av en grunn jeg ikke helt forstår selv. Men er livredd for at folk skal se på meg som en som søker oppmerksomhet eller "sympati likes"

hi

Anonymous poster hash: 7d300...7fd

Skrevet

Kondolerer 💔

Anonymous poster hash: added...6f3

Skrevet

Jeg tenker at folk må få lov til å takle sorgen sin slik de føler er best. Man skal være svært forsiktig med å dømme mennesker i sorg, og å legge føringer for hvordan man skal sørge.

Skrevet

Klem til deg, forresten, så leit å høre om pappaen din. 

Gjør det du føler er best du.  :klem1:

Skrevet

Synes det er helt greit å skrive slike statuser. Det er en måte å fortelle "alle" at man har mistet noen man er glad i. Det jeg derimot synes blir urteit, er når dette gjentas omtrent hver 3 mnd ala "Nå er det 4 mnd siden...." "Nå er det 9 mnd siden..."

Skrevet

Kondolerer ♡

Ønsket om å få dele sorga med andre er nok noko allment, som dei fleste kan relatere til trur eg. Delt glede er dobbel glede, delt sorg er halv sorg.

Sjølv er eg ikkje av dei som deler personlege ting på facebook (til gjengjeld deler eg bilder av barna med tremenningar eg aldri har møtt og skulekameratar eg ikkje har sett sida skuletida), men eg forstår ønsket og reagerar ikkje negativt på det.

Skrevet

Det er helt greit mener jeg.

Skrevet

Jeg tenker jo ikke at de tror at den døde ser jva de skriver, men at de ønsker å dele enten det som har hendt, eller at det er en spesiell dag for dem fordi den døde skulle ha fylt så åg så mange år den dagen. En venninne skrev nettopp en lang tekst i du-form til moren sinsom døde for to år siden. Tenkte ingen ting rart om det, bare at det var trist og sikkert tøft for henne når den datoen kommer.

Anonymous poster hash: c4bff...430
Skrevet

Jeg skrev, det var vondt og godt på samme tid å få dele tankene. Det gjorde godt med all omtanken jeg fikk, skriftlig og folk som stakk innom i døren.

Har ikke angret på at skrev om min pappa da han døde.

Kondolerer til deg.

Anonymous poster hash: 5810d...313

Skrevet

Så lenge det ikke kan misforstås er det greit. Jeg fikk en hysterisk tlf fra min søster om vår bestemor var død, da hadde vår kusine lagt ut hvil i fred besta på fb. Var da "stebesta" som var død, noe som ikke kom tydelig frem. Min søster var både sjokket og lei seg for at ingen hadde ringt henne. Hun bor I utlandet og ser ikke besta så ofte.

Anonymous poster hash: ea90f...806

Skrevet

Jeg er litt der selv skjønner du...pappa er død, og av en eller annen grunn ønsker jeg å fortelle det...ikke pga likes, men av en grunn jeg ikke helt forstår selv. Men er livredd for at folk skal se på meg som en som søker oppmerksomhet eller "sympati likes"

hi

Huff så trist å høre. Kondolerer.

Du skal ikke bry deg om hva JEG eller andre mener. Om du har behov for å dele din sorg og savn så gjør du det.

Føles det riktig så er det riktig for deg.

Klem til deg.

Skrevet

Folk deler gleder, sorger, smerte og alt annet på Facebook og for noen går all info på Facebook. Jeg har fått greie på to barnedødsfall og flere andre dødsfall via Facebook og er egentlig glad for det, for det er ofte jeg møter familien til den døde på butikken og da vet jeg at de har opplevd noe vondt og kan "oppføre meg deretter" ( i mangel av bedre ord, men håper dere forstår) Facebook er den nye jungeltelegrafen.

Anonymous poster hash: 08b72...acc

Skrevet

hi

kondolerer så masse. Har full forståelse for at man trenger å dele en slik grufull nyhet med noen...Bare pass på at alle som bør ringes personlig angående nyheten er informert. Min "kjære" kusine presterte å legge ut "hvil i fred kjære tante" før jeg faktisk visste at hun var død. Det var forøvrig et brått og uventet dødsfall i tillegg, så det synes jeg er MEGET respektløst av min kusine overfor de andre sørgende.....

Anonymous poster hash: 77360...b83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...