Gå til innhold

38 uker og elendig form..

Anbefalte innlegg

Flere som har det slik? Jeg sliter med litt høyt blodtrykk, hodepine, kvalme og er generelt i dårlig form!! Ble henvist til sykehuset på torsdag pga blodtrykket, men fikk heldigvis lov og reise hjem igjen, med forbehold om å ta det med ro! Er redd for å utvikle svangerskapsforgiftning :( også er det dritt kjedelig og ikke gjøre noe særlig.. Vil så gjerne bare få det overstått:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142736-38-uker-og-elendig-form/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg! Jeg har vært i elendig form i store deler av svangerskapet. Du er heldigvis snart i mål, tenk på det :) Fødselen kan starte når som helst.

Du kan jo også prøve akupunktur mot plagene dine samt modningsakupunktur. Jeg har tenkt å prøve på det og håper jeg er i såpass form at jeg orker selve behandlingen.

Jeg er 33 uker på vei og har enda leeenge igjen føles det som, samtidig som jeg merker jo at ukene går relativt fort.

Lykke til videre :)

Just like me... Lagde en tråd om det tidligere. Er så lei av å være i dårlig form og bare vente. Har to tidligere svangerskapsforgiftninger bak meg med innleggelser og igangsettelser. Høyt bt og spor etter protein i urin nå, men ikke utviklet enda (bank-i-bordet)...kun begynnende. Så er til kontroll annenhver dag, veksler mellom sykehus og fastlege. Men heldigvis ikke innlagt denne gang. Det er virkelig kjedelig å bare vente!!

Takk for det :) jeg har jo vært heldig egentlig hele svangerskapet, kom plutselig bare i uke 37..

Hva ligger ditt blodtrykk på nellik? Dette er mitt første barn så jeg har liksom ingenting å sammenlikne med.. Foreløpig er det kun blodtrykket som er høyt, ingen protein i urinen! Ska på kontroll igjen på onsdag så blir spennende å se da..

Veldig bra de følger deg så bra opp da :) og enda bedre at det ikke har utviklet seg til noe enda, satser på du holder deg slik helt i mål ;) hvor langt er du på vei?

Ja, har vært fulgt opp hele svangerskapet med kontroller annenhver uke og ul samt forebyggende medisinert som ser ut til å ha god effekt siden det ikke har utviklet seg. Men jeg har begynnende og derfor enda tettere oppfølging nå. Mitt bt er stigende, så idag visste 140/90. Har storsett hodepine og har så mye ødem at det gjør vondt i armer og føtter.. Er 38+5, så er like før:) for min del hadde jeg gjerne sett at de satte i gang denne fødselen også, siden det er det jeg har erfaring fra og fordi jeg syns det er vanskelig å ikke se frem mot noe siden jeg allerede hadde utviklet svangerskapsforgiftning og var innlagt på dette tidspunktet med de andre. Da visste jeg. Mens nå venter jeg. Enten på at det utvikler seg og jeg likevel settes i gang, eller på fødsel... Og må i tilegg ta det helt med ro for å ikke øke bt ytterligere. Er så lei av å være i dårlig form, ha vondt, sove ca halve døgnet og ha dårlig samvittighet for mine to små. Nå vil jeg bli ferdig :) hvordan ligger ditt bt da, og er du langt? Masse lykke til fremover hvertfall :)

Off, høres ikke godt ut :( men godt vi snart er ferdige :) jeg er 38+1, men aldri vært så klar som nå!! Bt mitt var 145/95 på fredag, skal på ny kontroll onsdag så håper d ikke stiger mer.. Prøver å ta d så med ro som jeg kan, men fytti så kjedelig... Var ute å kjøpte støttestrømper i dag pga hovne bein- det hjalp heldigvis litt :) har du noen tips mot hodepine da? Det er det som er værst syns jeg :(

Annonse

Med første satt de i gang på 168/110 og +3 protein, med andre ca det samme. I tilegg taes blodprøver av meg for å følge med ift urinsyre, leververdi, blodplater etc. Håper de gjør det på deg også:) Men fint du får tettere oppfølging nå og at de passer på. Håper du klarer å holde bt i sjakk, men utrolig kjedelig å være i ro hele tiden å bare vente. Skulle ønske jeg kunne strikke eller noe.. Du får lese og se filmer :)' Åh ja!, støttestrømper har vært gull verd for meg i alle tre svangerskap!! Samt drikke myyye væske, hjelper mot både ødemene og hodepine :) Ellers kan ikke jeg være for mye i sola. Og tar paracet ved behov. Sover endel, og hviler jo mye. Det hjelper å være i kjølige og mørkere rom også, mot hodepinen, syns jeg -man blir utrolig utslått av å ha det slik.

Ikke tatt noen blodprøver av meg, var snakk om det, men jeg fikk reise hjem uten! Håper også at det holder seg stabilt :) jeg strikker jo da :) akkurat nå holder jeg på med et seleskjørt, men litt vanskelig å konsentrere seg om mønster pga hodepinen :P tar også paracet bed behov, men prøver å ikke gjøre det for ofte! Gleder meg sååå til å bli ferdig med å gå gravid :) ja, man blir helt utslått.. Føler ikke jeg gjør noe annet enn å sove, spise og ligge med beina høyt! Haha :D hvordan skal dette ende vektmessig?!

Hos meg tar de bare blodprøver som en del av kontrollene, både dem hos fastlegen og på laboratoriet på sykehuset. Fort gjort;) Kan jo være de ønsker å følge deg ekstra når du skal på neste kontroll i morgen (?). Masse lykke til :) spennende da, når det er fler i ca samme situasjon. Og sååå flink du er som strikker!! Skulle gjerne lært meg :D sukk! Husker forresten da jeg ventet første, og med forbehold om hvile/ro, så fikk jeg ikke lov til å spille tv/data-spill heller da det også kunne øke trykket (men så har ikke vi slikt i huset da :P).. Også gikk jeg forresten opp nesten 25kg den gang! Haha ;) med andre var jeg litt mer måteholden hele svangerskapet i tilfelle jeg måtte ta det med ro de siste ukene og fikk masse ødemer.. Ca 14 kg da. Og så langt 16 kg nå (!!!!)!! :o uææææ...! Gleder meg stort til å bli ferdig :D

Jo det gikk over all forventning, bt mitt er på normalen igjen :D så jeg er overlykkelig! Men formen er fortsatt den samme da, kanskje er det kroppen sin måte å få meg til å ta det med ro og samle krefter?! Må bare fortsette med å ta livet med ro, selv om det er kjedelig... Åssen går det med deg? Fortsatt det samme?

Haha vekta har skutt i været for min del iallefall, bikka 20 kg😳 grøss!! Men men, de forsvinner vel etterpå :)

Oi oi, ingenting er jo bedre enn det! :D hurra!! mulig formen din er slik fremdeles fordi du har hatt et trykk kroppen ikke er vant med noen dager. Og kanskje gjør seg klar til tidenes jobb ;) Bedagelig liv for tiden ja, haha. Håper lille kommer snart, både min og din! Nå er jeg lei :P Her har bt økt enda mer, oppi 141/105 idag... Men ingen protein i urin enda. Så blir daglige kontroller fra nå, føden i morgen:) sikkert igangsettelse denne gang også om ikke det starter selv snart.. Jeg er klar til å bli ferdig! ;) og gleder meg max til alt vannet begynner å forlate kroppen, samt kiloene minske:P varmt nå!

Ja jeg ble ganske letta :) kjipt at det har steget mer hos deg da :( men enda godt du ikke har protein!:) bra du blir fulgt så tett opp :) jeg er og lei.. Tida går liksom så seint!! Og at det er varmt ja!! Helt grusomt, svetter jo bare av å se ut :P haha :D glede meg til å møte den lille, lure sånn på åssen hun ser ut :) venter du gutt elr jente?:)

Annonse

Mhm, tiden snegler seg avste!! Tenker at det er bra jeg ikke har utviklet svangerskapsforgiftning enda denne gang, men at jeg er såpass lei at jeg egentlig kunne tenkt meg å bli satt i gang likevel :P en uke til termin idag.. Og null moden, de sjekket igår. Deprimerende. Så ser egentlig for meg overtid dersom jeg går hele svangerskapet uten utvikling... Har hvertfall hatt god forebyggende effekt, skrekkblandet hurra :P i tilegg er babyen kjempestor!! Så kjenner jeg gruer litt til fødsel nå. Slipper hvertfall to uker overtid uansett, heldigvis. Men hadde jo vært gøy med naturlig start ;) vi venter mest sannsynlig en liten gutt :D Gyn har vært usikker de siste ul, og det er flere forskjellige som har sett.. Så vet ikke 100% denne gang som med de to første, men har en av hver så har alt dersom det skulle være feil;) Litt gøy å ikke vite helt sikkert som md andre,hihi! Og så ekstra stas med din første, like fantastisk hver gang altså men den første er likesom...den første ❤️ Gøy å se hvem de ligner på, hår eller ikke hår, størrelse, å bli kjent osv :)

Hehe, det kan jeg forstå ;) det må jo være ekstra spennende når du ikke vet da! :) greit at du har ting fra før til begge kjønn da! Jeg gleder meg helt vilt :) har ei venninne som er på føden nå, blir liksom ikke mindre verpesjuk av det :P hehe :D men snart er det oss!! Ønsker deg masse lykke til ;)

Åååh spennende :D Plutselig er dt vår tur også! Og ja kjempespennende, og litt rart, å plutselig skulle få naturlig start (forhåpentligvis) ;) hihi. Masse lykke til, til deg også :) wiiii!! Spennende tider- og hurra for ok blodtrykk hos begge (kun stigende), uten proteiner :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...