Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Vi har enten fisk, kylling, flintstek eller grillribber. Ungene foretrekker pølser eller burger. Av tilbehør lager jeg grønnsaker (eller salat) , aioli/dilldressing, maiskolber, ovnsstekte poteter, pommes frites eller bakt potet. Ikke alt på én gang selvfølgelig, men dere skjønner Noen som har masse gode tips til mer spennende mat på grillen/tilbehør? Anonymous poster hash: dabc7...ef7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Jeg MÅ ha på tallerkenen (samtidig ja): sommerkotelett, pølse, en bit flintstek, maiskolber med smør og grillkrydder, potetsalat, ris, grønn salat. Nam nam. Anonymous poster hash: cb995...4af
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Kyllingfilet eller noe kjøtt. En god salat Chips Maiskrem Potetsalat Mmmmm... Vi har grillet i dag,det er så digg Anonymous poster hash: 76fff...0dc
☆☆☆ Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Biff, kylling, sommarkotelettar, svinefilet, spareribs, grillribbe. Coleslaw, potetsalat, omnasteikte grønnsaker og poteter, grønn salat, maiskolbe.
Vaffelstrikk Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Griller grønsaker, for eksempel squash, paprika, sopp, løk og tomat. Enten rett på grillen, eller marinert i folie.
❤lille stjerne❤ Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Cevapcici med pita og som tilbehør salat, løk, ajvar.
Ziva Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 Bland en boks med lettrømme og 2 ss sukker. Kutt opp is-salat og bland sammen. God sammen med grillet kjøtt eller fisk. Kutt opp sopp, løk og brokkoli. Ha det sammen med maiskorn litt olje og krydder. Putt det i folie og legg det på grillen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Prøve dette, var utroolig godt. En hel mozarella(sånn rund du får kjøpt i små poser) ta to skiver med serranoskinke, el lignende å rull rundt. Kryddre gjerne osten med litt friske urter, el pepper(skinka er gjerne salt nok) legg på grillen i et par min på hver side til osten er varm... NAM NAM og så bruker jeg å dra ut stilken på sjampinjong og dytte det hullet fult med kryddersmør(ikke hvitløkssmør, det var ikke godt) legg på grillen. Smøret vil trekke inn i soppen og gjøre den saftig. (Grilles kun på 'hodet') Anonymous poster hash: fb9f3...894
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2014 #9 Skrevet 19. mai 2014 Helgrilla kylling med hvitløk og bacon. Som tilbehør griller vi masse grønnsaker: paprika, chili, halve hvitløk, hjertesalat, sopp, halve tomater, sjalottløk (må grilles med skallet på), asparges, mais og hva vi nå ellers finner i kjøleskapet. Det er sjelden vi har poteter.
Kokken 81 Skrevet 19. mai 2014 #10 Skrevet 19. mai 2014 Laks og steinbit er veldig godt på grillen... Jeg griller ofte sopp og fyller ost oppi ( tar bort hele stilken) med salt og pepper oppi. Deler bifftomater og kryddrer de.Har litt mozerella på toppen. Grilles med skinnet ned. Ellers går det endel pastasalat her hjemme. Agurk.feta.pastaskuer.mais.paprika og ruccula. Og vårløk. Liker godt lam. Så jeg marinerer lammekoteletter. Ellers kan du jo grille scampi. (Fås i frysedisken i de fleste butikker) Er "in" å grille frukt i år.. Melon, Ananas og Jordbær.. ( Skal ikke ligge lenge på grillen ) Selv liker jeg å ha palmehjerter på grillen. ( Fås i utvalgte butikker på boks , meny ol.) Kylling spyd til barna er jo alltid en seier. Du kan igrunn grille det meste Prøv deg frem og se hvilken respons du får.
Kokken 81 Skrevet 19. mai 2014 #11 Skrevet 19. mai 2014 Noe jeg å mannen har grillet mye de siste sesongene er * Tredd høne* Er rett og slett en rå kylling vi trer nedpå en ølboks.Trenger 40 min ca. Vi har den på like lenge som en bakt potet. Er utrolig godt. Smaker ikke øl. Men kyllingen blir fin og saftig. Her må du passe på at du kan ta lokket ned. Slik at hele kyllingen blir varm og blir stekt riktig. Er veldig enkelt og er blitt mannens favoritt. Han kaller den bare tredd høne. Så det var vittig da vi sto på Kiwi her om dagen og han spurte meg høyt og tydelig : Skal vi tre en høne i kveld! ? Henter du øl?
Kokken 81 Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Ikke glassflaske! Ølboks.. Og den må ikke være helt full
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #13 Skrevet 19. mai 2014 Reker men hvitløk liker jeg best. Tilbehør er ris, salat, sitron og grovbrød. Anonymous poster hash: 6dacc...dde
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #14 Skrevet 19. mai 2014 Bland en boks med lettrømme og 2 ss sukker. Kutt opp is-salat og bland sammen. God sammen med grillet kjøtt eller fisk. Kutt opp sopp, løk og brokkoli. Ha det sammen med maiskorn litt olje og krydder. Putt det i folie og legg det på grillen. Ja, den er kjempegod:) Men jeg har også hvitvinseddik oppi - enda bedre!;-) Bruker det til fsk. Grønnsakene baker jeg alltid i folie, og det går i det samme: squash, sopp, gulrot, løk og sukkererter. (Som oftest dette da;) Potetsalat, selvfølgelig! Glemte helt det! Der har vi jo. Har vi folk, lager jeg selv. Ellers kjøper vi den med creme fraiche.Mm! Takk for masse tips! Den med mozzarella og serrano hørtes jo helt nyyydelig ut:-)) Sleng gjerne på fler tips! Hi Anonymous poster hash: dabc7...ef7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #15 Skrevet 19. mai 2014 Cevapcici med pita og som tilbehør salat, løk, ajvar. Hva er cevapcici?:-) Hi Anonymous poster hash: dabc7...ef7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #16 Skrevet 19. mai 2014 Helgrilla kylling med hvitløk og bacon. Som tilbehør griller vi masse grønnsaker: paprika, chili, halve hvitløk, hjertesalat, sopp, halve tomater, sjalottløk (må grilles med skallet på), asparges, mais og hva vi nå ellers finner i kjøleskapet. Det er sjelden vi har poteter. En hel kylling med bacon og hvitløk? Hvordan lager du det? Har du bacon og hvitløk inni..? Anonymous poster hash: dabc7...ef7
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #17 Skrevet 19. mai 2014 Grillet sjampignon med blåmuggost er veldig godt, da fjerner jeg stalken og fyller opp "hullet" med ost. Det passer godt til alt kjøtt synes jeg Ovnsbakte poteter er et must og på en varm sommerdag er det deilig med melonsalat, dvs vannmelon med fetaost og rødløk Anonymous poster hash: 393eb...e0c
Himmel og hav Skrevet 19. mai 2014 #18 Skrevet 19. mai 2014 Helgrilla kylling med hvitløk og bacon. Som tilbehør griller vi masse grønnsaker: paprika, chili, halve hvitløk, hjertesalat, sopp, halve tomater, sjalottløk (må grilles med skallet på), asparges, mais og hva vi nå ellers finner i kjøleskapet. Det er sjelden vi har poteter. En hel kylling med bacon og hvitløk? Hvordan lager du det? Har du bacon og hvitløk inni..? Anonymous poster hash: dabc7...ef7 Jeg stapper halve hvitløk inni kyllingen, gjerne sammen med estragon og/eller sitron, peprer både inni og utenpå, og legger baconstriper tett over hele brystet. Griller den på indirekte varme (jeg har gassgrill) i ca 90 min, og lar den hvile i 15-20 min. Da blir den knallgod! Baconet sørger for at brystkjøttet ikke blir tørt mens lårene blir gjennomstekt.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #19 Skrevet 19. mai 2014 Takk for alle tips :-) Hi Anonymous poster hash: dabc7...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå