Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg fødte i uke 38+2 sist gang og da var lillebror (snart storebror) 2950g og 49cm. Er det slik at det sannsynligvis vil bli slik denne gangen også, eller det flere der ute som har fått ulik str på babyene sine?

Jeg har så innmari lyst å få en baby som er litt over 3kg slik at jeg kan senke skuldrene litt ;)kunne jo det så klart sist gang også, da han ble født innenfor termin og var frisk og rask.. :)

jenten min ble født 40+2 og var 3280g og 48 cm. Følte aldri at hun var såååå liten..

hva tenker dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142689-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine kom fem og tre dager før selve termindato og var rundt 4 kg begge to, kun 230 gr som skilte vekten:) Også denne gang har vi fått estimert vekt til å være ca det samme rundt termin. Gyn sa at med samme "team" bak baby og ca samme tidspunkt for når baby kommer ut, er sannsynlighet stor for ca samme str også:)

Men ingen regel uten unntak - ei venninne fikk første kun fire dager (!) før termin på knappe 3 kg og nr to hele 2,5 uker (!) før termin på ca 4 kg. Så alt er relativt :)

Anonymous poster hash: 33004...b88

Mine kom fem og tre dager før selve termindato og var rundt 4 kg begge to, kun 230 gr som skilte vekten:) Også denne gang har vi fått estimert vekt til å være ca det samme rundt termin. Gyn sa at med samme "team" bak baby og ca samme tidspunkt for når baby kommer ut, er sannsynlighet stor for ca samme str også :)

Men ingen regel uten unntak - ei venninne fikk første kun fire dager (!) før termin på knappe 3 kg og nr to hele 2,5 uker (!) før termin på ca 4 kg. Så alt er relativt :)

Hehe, tipper nok at gyn. din har mye rett i det som ble sagt der, og så er det som alltid ingen regler uten unntak :) Jeg er i allefall spent! :)

Annonse

Mine kom fem og tre dager før selve termindato og var rundt 4 kg begge to, kun 230 gr som skilte vekten:) Også denne gang har vi fått estimert vekt til å være ca det samme rundt termin. Gyn sa at med samme "team" bak baby og ca samme tidspunkt for når baby kommer ut, er sannsynlighet stor for ca samme str også :)

Jeg har fått mine to med samme mann og de kom 40+3 og 40+0.  Veide henholdsvis 4.7 kg (gutt) og 3.8 kg (jente). Tredjemann er ikke ute ennå, 38+5 i dag.  Hun er estimert til ca 4 kg på  termin.

Førstemann fødte jeg til termin, var 3500.

De andre 5 fikk jeg 3-1 uke før termin, og alle lå rundt 3200-3300 (Den som ble født 3 uker før veide 3000)

Så ja du kan nesten forvente det er ca samme str på babyene...

HVis ikke den kommer veldig mye før eller etter, sammenliknet.

Annonse

Jeg har fått mine to med samme mann og de kom 40+3 og 40+0. Veide henholdsvis 4.7 kg (gutt) og 3.8 kg (jente). Tredjemann er ikke ute ennå, 38+5 i dag. Hun er estimert til ca 4 kg på termin.

Har det på samme måte, førstemann veide 4300 og venter jente denne gangen og jordmor gjetter hun blir ca 4000 g. Men jeg tror hun blir større for jeg føler magen er minst like stor som sist! Hvordan var du selv i str i str i forhold til førstemann? Samme mann og han var 4500 da han ble født! Det var også Hannes far.Takk skal du ha😛👍 jordmor sa det gikk i arv etter faren...

Jeg har fått mine to med samme mann og de kom 40+3 og 40+0. Veide henholdsvis 4.7 kg (gutt) og 3.8 kg (jente). Tredjemann er ikke ute ennå, 38+5 i dag. Hun er estimert til ca 4 kg på termin.

Har det på samme måte, førstemann veide 4300 og venter jente denne gangen og jordmor gjetter hun blir ca 4000 g. Men jeg tror hun blir større for jeg føler magen er minst like stor som sist! Hvordan var du selv i str i str i forhold til førstemann? Samme mann og han var 4500 da han ble født! Det var også Hannes far.Takk skal du ha jordmor sa det gikk i arv etter faren...

Jeg veide selv 4.8 kg 2-3 uker etter termin og mannen veide 4.2 kg.  Vet ikke når han kom ift termin.

Jeg veide 4900 gram og søsteren min 3500. Ble født med 5 dagers mellomrom:)

??? Hvordan i alle dager gikk det til?

Anonymous poster hash: 2a79b...dad

Det går det, "lillebroren" til samboeren veide litt over 5kg, han var den fjerde babyen i familien :) På familiebilder er hodet hans større enn samboeren sitt som var fire år, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...