Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nettopp hatt ks og fikk ikke bruk for å kjøpe noe bandasje. Den første holdt i 6 dager, og da dro jeg innom jordmor for å sjekke såret for sikkerhets skyld. Hun anbefalte å bare la det være uten, men jeg fikk bandasje der om jeg trengte. Det var altså jordmor på barsel.

Forrige gang hadde jeg en annen type, så da fikk jeg med noen ekstra da jeg ble utskrevet:)

kommer nok an på hvor du skal føde hva du får på. jeg fikk på et i fjor på AHUS som var relativt spesielt i forhold til hva jeg trodde. nærmest tykk helsetrøyenetting/skumgummi  med en blank teip over. den skulle sitte på i 10 dager og jeg kunne dusje og alt mulig med den.  når jeg tok den av skulle jeg ikke sette på noe nytt. det var et virkelig fint plaster. 

kommer nok an på hvor du skal føde hva du får på. jeg fikk på et i fjor på AHUS som var relativt spesielt i forhold til hva jeg trodde. nærmest tykk helsetrøyenetting/skumgummi med en blank teip over. den skulle sitte på i 10 dager og jeg kunne dusje og alt mulig med den. når jeg tok den av skulle jeg ikke sette på noe nytt. det var et virkelig fint plaster.

Samme fikk jeg på Ullevål i år, veldig greit:)

Jupp, veldig lurt å kjøpe inn dusjbandasje på forhånd av snittet. Du får gjerne ett eller max to med deg hjem fra sykehuset, men jeg trengte disse bandasjene lenge. 6 uker, er det ikke det, tro? Jeg har enda noen liggende - og det passer bra, for nå er det bare 8 uker til neste snitt ;)

De heter Mepore dusjbandasje, og jeg ville kjøpt det som er stort og avlangt. De jeg har brukt var 9x25 cm, mulig det hadde holdt med størrelsen under mtp lengde, men ikke noe under det. 

Du kan fint skifte disse selv når du kommer hjem  :) Supert at de er vanntette og kan sitte på ca 8-10 dager. 

Ellers hadde jeg til et ks, kjøpt inn smertestillende og tatt med på sykehuset. Så har du alltid noen for hånden og slipper å måtte akutt be om av pleierne ;) 

Sårsalve kan også være greit å ha, husker ikke navn, men det vet de på apoteket. Gjør at arrene blir penere i etterkant - og det smøres på hver gang du skifter bandasjen.

Lykke til :)

Annonse

Du trenger ikke kjøpe inn. Det du får på sitter noen dager og etter det skal du ikke ha noe på. Dusje rett på og lufttørke godt. Går helt fint.

Anonymous poster hash: 2b00b...8cf

Ikke heelt enig ;) Jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg kunne bruke dusjbandasjene i flere uker for å forhindre infeksjon i såret. Etter de første 4-6 ukene (som også er karantenetiden ifht bæring) kan man gjøre som du sier, la det luft-tørke.

Jeg lot det alltid luft-tørke før jeg satt på bandasjen, men syns det ville vært ubehaglig å gå uten bandasje i begynnelsen...Såret er såpass ferskt og "ubeskyttet" da. Det skal sies at selv om jeg brukte bandasjer fikk jeg infeksjon i såret, og det er ikke godt. Kan bare tenke meg hvordan dette ville vært uten bandasje...usj...

;)

Takk for svar!!:) skal føde på Ullevål, så kanskje jeg får sånn fin bandasje jeg og da! Hadde akutt snitt sist og da måtte jeg fjerne sting. Må man det ved planlagt snitt også?

Jeg hadde planlagt snitt og fikk ikke noe sting som skulle fjernes. Du får sikkert den fine bandasjen og. Gikk veldig fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...