Gå til innhold

Fordeler/ulemper med hunkatt vs hannkatt?

Anbefalte innlegg

Hei vi vurderer ny katt :-) Har alltid hatt hannkatt pga det er lettere mtp prevensjon.. Jeg har nå funnet en hunkatt som jeg har litt lyst på, men er skeptisk ift sterilisering eller p piller? Er det mye dyrere med sterilisering på hun katter, elle er det mye styr med p-piller? Har du erfaring,tips eller råd og gi meg?

Anonymous poster hash: 2c174...496

Fortsetter under...

Katter skal ikke ha ppiller, skal du ha hunnkatt må du kastrere den (ja,det heter å kastrere, ikke sterilisere).

Jeg kastrerte to hunnkatter og det var uproblematisk. Fine dyr, kosete og snille.

Skal du ha hannkatt må du selvsagt kastrere den, det er et mindre inngrep og fort gjort. Billigere enn å kastrere en hunnkatt.

Men jeg vil påstå at forskjellen på hunnkatt/hannkatt er mindre enn personlighetsforskjellene på katter, uavhengig av kjønn. Jeg møtte en hunnkatt som var mer kosete enn hannkatten - og omvendt... Så ville heller hilst på katten først og snakket med den nåværende eieren, og husk at en voksen katt er ferdig utviklet, du vet hvordan personligheten er, det aner du ikke med kattunger (nei, de behøver ikke å bli kopier av foreldrene sine, snakker av erfaring)

Anonymous poster hash: 5d58c...d00

Jeg har hatt både hannkatt og hunnkatt. Var begge fine katter, men hunnkatten min er enklere enn hannhatten var. Kommer nok mye an på personligheten til katten. Hunkatten er mer kosete, rolig og hun er grei med ungene. Men som sagt, personlighet er det viktigste. Og kanskje rasen? Hannkatten min var en "grøftemiks". Hunkatten er rasekatt.

Begge kattene mine ble kastrert. Hunnkatten ble kastrert da hun var ca.7mnd. Gikk veldig bra :) Det kosta litt mer enn å ta hannkatten, men det var bare noen hundre kroner mer jeg betalte.

Vet ikke om det stemmer, men min veterinær sa at katter kan få kreft av p-piller. Hun anbefalte det ikke, så da gikk jeg for kastrering.

Anonymous poster hash: 32f94...cff

Har alltid vokst opp med hannkatter. Har nå hu katt. Fordel : markerer ikke hjemmet sitt så du slipper kattepiss lukta.kastreing koster det samme. Føler jentepusen er mer kjærlig også :)og lukter aldri vondt

Anonymous poster hash: e3792...7a9

Tusen takk for svar! Den siste katten ville ikke mannen kastrere så den så ut som gatas skrekk og var veldig mye på farten :-( kanskje jeg skal vurdere hun katt denne gangen da :-) Må bare få mannen min med på laget først!! Jeg og ungene vil ha og han ikkje :-( Jeg mener det er 4 mot og 1 og da er vel saken klar? Hehe ;-) Hi

Anonymous poster hash: 2c174...496

Har hatt både ho og hannkatter. Jeg liker personlig hokatt best. Litt roligere og de blir ikke så stor. Vi har bare hatt rasekatter da.

MC OG NFC. Men alle har vært skjønne og snille. Så lenge de blir sterilisert er det ikke så veldig stor forskjell på de. Personlighet spiller mye inn ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...