Anonym bruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg er så ufattelig trøtt, sover hele tiden, 18-20 timer i døgnet, føler jeg har sovet bort 3 mnd nå. 14+4 i dag og hadde jo et håp om at det skulle gi seg etter første trimester, men ingen bedring:/ ikke bare litt sånn småtrøtt, men en helt lammende følelse, jeg må bare sove, har ikke noe valg. Er det dager hvor jeg MÅ presse meg til å delta på noe (er sykemeldt) så reagerer kroppen på søvnmangelen i form av en øyeblikkelig følelse av influensasymptomer, får en bankende hodepine og verk i hele kroppen. Kan også begynne å gråte helt ukontrollert fordi jeg er så sliten og ikke har fått nok søvn. Måtte i en konfirmasjon for et par uker siden, to timers kjøring hver vei og hele dagen gikk, da endte det med at jeg gråt hele veien hjem og sov i to døgn etterpå. Noen andre som har det på samme måte? Eller vet om det er håp for at det gir seg snart? Anonymous poster hash: 86fee...47e Anonymous poster hash: 86fee...47e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142597-lammende-tretthet-f%C3%B8ler-meg-rett-og-slett-syk-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla93 Skrevet 19. mai 2014 #2 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg er fremdeles ganske trøtt, men mye bedre en 1 trimester. Men jeg har veldig mye "tåkefølelse" og utmattelse fremdeles, og det skremmer meg og irriterer meg på en gang. Jeg sjekket blotrykk og mangler hos legen, men alt var i orden, ikke engang jernmangel.... Så er nok bare hjerte som jobber hardere nå med alt blodet i kroppen. Men kanskje ta deg en tur til legen og sjekke det samme? Kroppen går jo igjennom en utrolig forandring og noen har en sterkere reaksjon til hormonene en andre. Og jeg vil ikke si det er slik at man nødvendigvis blir så mye bedre i 2 trimester etter å ha lest litt rundt og hørt med andre. Det er så forskjellig fra person til person tror jeg. Men hold ut - fra uke 14 hadde jeg en to ukers periode med mye mer energi! Så gikk det litt tilbake igjen, men nå føler jeg at det begynner å bli bedre igjen. Ta omega 3, kjempe viktig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142597-lammende-tretthet-f%C3%B8ler-meg-rett-og-slett-syk-erfaringer/#findComment-146377102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvemamma Skrevet 19. mai 2014 #3 Del Skrevet 19. mai 2014 Jeg slet med det noen uker før/rundt påske. Ble sykemeldt, etter at kjæresten insisterte ovenfor legen. Var helt pyton! Kjæresten var bortreist en del på kurs, jobbet turnus når han ikke var bortreist, og vi bor ikke sammen enda, så selv om han hjalp meg så mye han overhodet kunne så måtte jeg jo fungere litt for den gode snella jeg har fra før. Hun er heldigvis såpass stor at hun ordnet det meste selv, hjalp meg mye hjemme og var en stor kilde til stolthet de ukene! <3 Men bare det å være ute av senga og ligge på stua i stedet var slitsomt... Sov omtrent hele døgnet, og var likevel totalt utslitt og tappa for krefter. For meg har det heldigvis gitt seg, men jeg orker fortsatt ikke like mye som vanlig, sover mer, og er generelt litt småshabby i formen hele tiden. Men det ble bedre! Og det blir det nok for deg også! Sender en klem din vei! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142597-lammende-tretthet-f%C3%B8ler-meg-rett-og-slett-syk-erfaringer/#findComment-146377324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Del Skrevet 20. mai 2014 Hadde det sånn i første trimester og litt ut i andre. Er nå snart i tredje og det har gitt seg helt. Anonymous poster hash: 85620...523 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142597-lammende-tretthet-f%C3%B8ler-meg-rett-og-slett-syk-erfaringer/#findComment-146379970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammaløve Skrevet 25. mai 2014 #5 Del Skrevet 25. mai 2014 Jeg føler jeg har det sånn! Har vært litt av og på, og hadde en fin periode ved inngangen til 2. trimester der jeg følte energien kom litt tilbake. I mitt tilfelle har nok energimangelen sin årsak i at jeg har fått svangerskapsdepresjon. Jeg får på en måte ME-symptomer (utmattelsessyndrom) der det kjennes ut som at det er fysisk umulig å lee på en eneste muskel....jeg er så sliten og trøtt selv uten å ha gjort noe. Jeg har jobbet fullt hele veien, og det har faktisk gått greit på jobb, men så har også all energi vært oppbrukt etterpå! Gikk på en skikkelig smell her i forrige uke, og nå skal jeg jobbe 60% en stund og se om det kan gi meg litt mer overskudd. Kjenner følelsen av å måtte sove og være helt utbrent i flere dager etter man har gjort noe. Det var 17. mai som fikk det til å tippe helt over for meg...sov hele søndagen etter, og slet meg igjennom mandagen. Jeg gråt halve natten til tirsdag av tanken på at jeg skulle på jobb, og måtte gå fra jobb på tirsdag fordi jeg ikke klarte å slutte å gråte. Var så sliten! Ta vare på deg selv, og ta signalene kroppen din sender deg på alvor sier nå jeg. Og kanskje du skulle tatt kontakt med f.eks helsestasjonen dersom det ikke roer seg litt utover i 2. trimester? Kan være godt å snakke med noen om det? (Og regner med du har tatt alle blodprøver og sjekker på om du mangler noe/har høyt eller lavt blodtrykk eller liknenede?) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142597-lammende-tretthet-f%C3%B8ler-meg-rett-og-slett-syk-erfaringer/#findComment-146396230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå