Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vi prøver å bli gravide og har hatt sex hver dag siden april. Eller at han har runktet og kommet inni meg. Ødelegger jeg eller senker muligheten for å bli gravid ved å ha sex hver dag istedenfor annenhver dag? Vet ikke når el er

Burde jo ikke ha noe å si fordi da kunne man jo teknisk sett hatt det hver dag uten at det skjer noe. Blir ikke klok på dette

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Vi prøver å bli gravide og har hatt sex hver dag siden april. Eller at han har runktet og kommet inni meg. Ødelegger jeg eller senker muligheten for å bli gravid ved å ha sex hver dag istedenfor annenhver dag? Vet ikke når el er

Burde jo ikke ha noe å si fordi da kunne man jo teknisk sett hatt det hver dag uten at det skjer noe. Blir ikke klok på dette

kanskje greit å følge med når el er istedenfor å skyte i blinde?😉 enten ved å Tempe eller bare kjøp noen el tester?

Anonymous poster hash: 39f7a...c0b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146375787
Del på andre sider

Annonse

Hallo, siden april, altså bare en drøy mnd, knapt det! Tror du skal dempe forventningenene litt,for mange går det opptil 1 år, ofte lengre, før det klaffer!

Og BTW: fokuser heller på skolen og bli voksen, så klaffer det sikkert til slutt, når tiden (og du) er moden for det!

Anonymous poster hash: d6395...805

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146379967
Del på andre sider

Dette blir bare for dumt!

Når har noen gang sex med den du elsker ødelagt for studier?

Blir så oppgitt når dere sier at barn ikke bør få barn i en slik setting! Har alder alltid noe å si for hvor moden en er? Jeg var mye mer voksen da jeg var 17-18 år enn mange av mine venniner er nå. (25år gamle)

Det å være en god mor har INGEN ting med alder å gjøre! Heller ikke utdanningsnivå eller hvor mye penger du har i banken!

Dessuten vet dere ikke noe om hun går på skole eller ikke, hun kan være lærling eller ha fast jobb.. Samtidig er faktisk studenter med barn generelt mer motiverte og bruker mer tid på skolearbeid enn studenter uten barn..

Det å si at man vil bli gravid når tiden og du er moden for det er også bare tull! Kroppen tar ikke hensyn værken om du er moden for å få barn eller om det passer å få barn på det tidspunktet.. Det er nok som trådstarter sier: tilfeldig, og ikke noe du selv kan gjøre så mye med!

Endret av druestilk
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146382616
Del på andre sider

Annonse

men kjære deg. Du skjønte ikke poenget selv engang. Å ha sex hver dag er ikke til hinder for skolegang. ...men å fokusere på å bli gravid er jo faktisk det.

En 17 åring er hverken voksen eller moden selv om man føler det selv. Dessverre forstår man ikke det selv før man blir eldre og ser tilbake.

Mange tilfeller hvor det går bar/greit å vokse opp sammen med sitt barn. Men generelt fortjener barn å ha trygge rammer, et hjem og foreldre som er mentalt og fysisk tilstede, økonomisk stabile. Handler ikke om å være rik eller stort hus, men når du er 17 har du ikke en stabilitet på noen plan.

forstår man ikke dette.... så vil man forstå det etterhvert.

Anonymous poster hash: 27597...a39

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146383424
Del på andre sider

Det å planlegge å få barn tar ikke fokus vekk fra studier mer enn det tar fokus vekk fra en jobb.

Det er dessverre ikke slik at alle foreldre er økonomisk stabile når de er over 30 heller.. Økonomisk sans er heller ikke et kriterie for å være gode foreldre!

Det er evnen til å ta vare på barnet og gi det kjærlighet som er viktig!

Du er sikkert verdens beste mor for dine barn og hun blir sikkert verdens beste mor for sitt barn..

Alder har ingen ting å si for hvor menalt og fysisk tilstede man er. Det er personligheten din!

Tenk hvor provoserende det hadde vært å sagt at bestemødre bør ikke få barn til ei dame på 40-45?!

Barn trenger jo voksne som er mentalt og fysisk tilstede, og ei gammel dame har ikke kapasitet til nattevåk og løping etter unger!

Det er akkrat det samme når du sier at en 17-åring ikke er voksen eller moden og dermed basta!

Sier det igjen: dette blir for dumt!

Man kan ikke generalisere hvor egnet man er som mor ut i fra hvor mange år han har levd eller hvilken livssituasjon man er i før man blir gravid!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146383676
Del på andre sider

Det å planlegge å få barn tar ikke fokus vekk fra studier mer enn det tar fokus vekk fra en jobb.

Det er dessverre ikke slik at alle foreldre er økonomisk stabile når de er over 30 heller.. Økonomisk sans er heller ikke et kriterie for å være gode foreldre!

Du er sikkert verdens beste mor for dine barn og hun blir sikkert verdens beste mor for sitt barn..

Alder har ingen ting å si for hvor menalt og fysisk tilstede man er. Det er personligheten din!

Tenk hvor provoserende det hadde vært å sagt at bestemødre bør ikke få barn til ei dame på 40-45?!

Barn trenger jo voksne som er mentalt og fysisk tilstede, og ei gammel dame har ikke kapasitet til nattevåk og løping etter unger!

Det er akkrat det samme når du sier at en 17-åring ikke er voksen eller moden og dermed basta!

Man kan ikke generalisere hvor egnet man er som mor ut i fra hvor mange år han har levd eller hvilken livssituasjon man er i før man blir gravid!!

Så du mener at det er helt ok at en jente på 17 år, vi kan jo si hvis det var datteren din, planlegger å bli gravid!???syntes faktisk at DÉT er for dumt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146383853
Del på andre sider

Så du mener at det er helt ok at en jente på 17 år, vi kan jo si hvis det var datteren din, planlegger å bli gravid!???syntes faktisk at DÉT er for dumt!

Skjønner du ikke at du ikke har noe med dette å gjøre? Hun er 18 eller mer når barnet blir født, og kan bestemme selv. Tipper hun i alle fall blir fort voksen når barnet kommer.

Meld deg inn i Rødt om du ønsker å kjempe for å umyndiggjøre landets befolkning.

Anonymous poster hash: d75b1...7b3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146383905
Del på andre sider

Det å planlegge å få barn tar ikke fokus vekk fra studier mer enn det tar fokus vekk fra en jobb.Det er dessverre ikke slik at alle foreldre er økonomisk stabile når de er over 30 heller.. Økonomisk sans er heller ikke et kriterie for å være gode foreldre!Det er evnen til å ta vare på barnet og gi det kjærlighet som er viktig!Du er sikkert verdens beste mor for dine barn og hun blir sikkert verdens beste mor for sitt barn..Alder har ingen ting å si for hvor menalt og fysisk tilstede man er. Det er personligheten din!Tenk hvor provoserende det hadde vært å sagt at bestemødre bør ikke få barn til ei dame på 40-45?!Barn trenger jo voksne som er mentalt og fysisk tilstede, og ei gammel dame har ikke kapasitet til nattevåk og løping etter unger!Det er akkrat det samme når du sier at en 17-åring ikke er voksen eller moden og dermed basta!Sier det igjen: dette blir for dumt!Man kan ikke generalisere hvor egnet man er som mor ut i fra hvor mange år han har levd eller hvilken livssituasjon man er i før man blir gravid!!

Så du mener at det er helt ok at en jente på 17 år, vi kan jo si hvis det var datteren din, planlegger å bli gravid!???syntes faktisk at DÉT er for dumt!Anonymous poster hash: d6395...805

Skjønner du ikke at du ikke har noe med dette å gjøre? Hun er 18 eller mer når barnet blir født, og kan bestemme selv. Tipper hun i alle fall blir fort voksen når barnet kommer.Meld deg inn i Rødt om du ønsker å kjempe for å umyndiggjøre landets befolkning. Anonymous poster hash: d75b1...7b3
Veldig gjennomtenkt når du Unngår å svare på spørsmålet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146383950
Del på andre sider

Jeg hadde kommet til å sett an personligeten og siuasjonen datteren min var i hvis hun ville bli gravid. Har hun kjæreste og et stabilt forhold og en solid plan for hvordan hun skal få ting til å gå hadde jeg nok ikke hatt noe i mot det. Dette ville vært min konklusjon uansett om hun var 17 eller 35. Det viktigste er at hun kjenner seg klar for det og at hun er forberedt til å stå for det valget resten av livet.

Jeg var selv 18år når jeg og samboeren min begynte å planlegge barn, da hadde jeg allerede bodd hjemmefra i 2 1/2 år. Vi kjøpte oss hus da jeg var 19 og jeg holder nå på å ta en mastegrad. Er fortsatt sammen med barnefar og vi og barnet vårt kunne ikke hatt det bedre.

Jeg har aldri angret på at jeg ble mor tidlig, og vil heller anbefale min datter å bli mor tidlig hvis hun føler seg klar for det, enn å vente for lenge...

Ikke sett alle i samme bås!

Det å si at enkelte ikke burde få barn skaper forresten stigmatiserende holdninger som gjør at mange kan kvie seg for å spørre om hjelp hvis det er noe, forde de er redde for å få høre "du skulle aldri ha fått barn".

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144142471-sex-hver-dag/#findComment-146384022
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...