Gå til innhold

Hva gir man søsken i Konfirmasjonsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skal gi penger, hva ville du gitt? 

Hvis gutt?

Hvis jente?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har både tantebarn og søsken på samme alder, og siden de snakker med hverandre og jo er nær familie velger jeg å ikke skille på dem. Gir det samme til søsken og tantebarn, 1000 kr.

Anonymous poster hash: 6f763...1d9
Skrevet

1000kr

Anonymous poster hash: 3b608...882
Skrevet

Mine yngste ga søsteren ny sykkel. Hun trengte større sykkel uansett, så da passet det bra.

Skrevet

Vi gikk sammen alle søsknene og gav penger i fond, som vi kalte reisefondet :)

Skrevet

1000 kr var vel i grunnen det vi også tenkte.. 

Men så er det, blir det upersonlig å "bare gi penger"? 

Hva kjøper man egentlig i gave? Blir jo smykker eller slipsnåler eller mansjettknapper eller lignende som antagelig aldri vil bli brukt med mindre man treffer bullseye? :)

Annonse

Skrevet

Jeg har ikke søsken, men skal i konfirmasjon til datteren til min kusine og hun får et diamant anheng til 3000 kr.

Anonymous poster hash: fa9be...fde

Skrevet

Gir aldri penger. Hva med en reisekoffert,fiskestang, sølvtøy, smykke, kniv, telt, jegerprøve, obosmedlemskap osv?

Skrevet

Jeg har gitt 500kr til søsken og 300kr til søskenbarn.

Har somregel gitt gave til den summen til jentene og bare pegnegave til guttene, jeg begynte gi den summen da jeg var alene og hadde lite penger. Føler at da må jeg fortsette med det i ettertid nå selv om jeg har slått meg til ro på i løpet av de 5årene, desuten er det enormt mange å gi til.

Med tanke på mange søsken og søskenbarn blir det flere tusen i året noen av årene i konf gave.

Men 3000kr til datteren til kusinen! Gud hjelpe meg det synest jeg var mye!

Anonymous poster hash: 02e7b...356

Skrevet

Har gitt øredobber + goodiebag med mye dilldall til jenter

Til gutt har jeg blandt annet gitt pengegave med goodiebag med noe gutten interesserer seg for.

Ellers har jeg handlet police smykke f.eks. :)

Skrevet

Jeg har gitt 500kr til søsken og 300kr til søskenbarn.

Har somregel gitt gave til den summen til jentene og bare pegnegave til guttene, jeg begynte gi den summen da jeg var alene og hadde lite penger. Føler at da må jeg fortsette med det i ettertid nå selv om jeg har slått meg til ro på i løpet av de 5årene, desuten er det enormt mange å gi til.

Med tanke på mange søsken og søskenbarn blir det flere tusen i året noen av årene i konf gave.

Men 3000kr til datteren til kusinen! Gud hjelpe meg det synest jeg var mye!

Det var jeg som skrev det og jeg er ikke enig i at det er altfor mye. Jeg har en meget god økonomi og gir dyre bursdager og julegaver også, så 3000 er bare litt dyrere enn hva jeg gir til familiemedlemmer i bursdager og julegaver. Dette er det nivået som er naturlig for meg så får andre finne det nivået som er naturlig for dem.

Anonymous poster hash: fa9be...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...